Hlavní navigace

Názor k článku Vykašlete se na ocenění, soustřeďte se na zisk od Marek Prokop - Přiznám se, že při pohledu na jméno autora...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 23. 7. 2003 11:01

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Přiznám se, že při pohledu na jméno autora jsem krátce zaváhal, zda si článek mám přečíst. Děsil jsem se totiž toho, kolikrát v něm budu muset vytrpět slovo site, na které jsem příšerně alergický. Nakonec jsem ale kliknul a jsem spokojen. Článek má hlavu a patu a to, co se v něm píše, by sice mělo být samozřejmé, jenže u nás ještě zdaleka není.

    Firmy (ale i stát, obce, atd.) u nás stále příliš často budují web z jakéhosi pocitu povinnosti, bez jasné vize co jim to má přinést a bez zájmu o to, co jim to skutečně přinese. Na tomto přístupu přitom netratí jen majitel příslušného webu, ale prakticky vždy i jeho uživatelé. Důkazem jsou stovky nepřístupných a nepoužitelných webů i velmi známých společností.

    Přes všechnu chválu bych však článku vytkl dvě zjednodušení:

    1) Nemám rád srovnávání webu s reklamou. Web je přímým obchodním, servisním či komunikačním střediskem společnosti (proto je to "site", že ano ;-)) a stojí tedy k zákazníkovi mnohem blíže než reklama, se kterou má společného pramálo (v ideálním případě). Teze článku tím ovšem platí o to více.

    2) Ne vždy je obchodním cílem komerčního webu zisk dosažený prodejem. Autor to sice přesně takto netvrdí, přesto tak ale článek vyznívá. IMHO měl zmínit i další typy obchodních cílů, zejména zisk dosažený snížením nákladů, proniknutí na trh či získání určitého tržního podílu, atd.

    Obecnější formulace nahrazující zisk by též umožnila aplikovat teze článku i na neziskovou sféru, např. weby státní správy, i když i tam jde ve skutečnosti o peníze nás, daňových poplatníků.