Hlavní navigace

Názor k článku Vykašlete se na ocenění, soustřeďte se na zisk od Robert Němec - Nikde jsem netvrdil, že validní kód = prodělek...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 25. 7. 2003 0:10

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Nikde jsem netvrdil, že validní kód = prodělek a nevalidní kód rovná se zisk, či cokoli obdobného. Ale jde o to, na co se zaměřit primárně, co je to podstatné, důležité.

    Řekněme, hypoteticky, že validní site vás bude stát 101 Kč, nevalidní 100 Kč. Očekávaný příjem je 100,50 Kč. Takže, co si vyberete?

    (Samozřejmě, tohle je jenom PŘÍKLAD, podobných uvádím ve svých článcích spousty. Svět je proměnlivý a může se stát, že vás validní site bude stát 50 Kč, nevalidní 150 Kč a příjem bude 500 Kč. Všechno to jsou jenom příklady, které umožňují lépe ilustrovat a pochopit problém.)

    Ono s tou validitou a pod. jde spíše o zaměření, o to, co mi jde: poklepání si na rameno (od komunity, přinejhorším od sebe), jak jsem dobrý, nebo o výdělek pro klienta.

    Dnes jsem byl u jednoho klienta. Světoznámá reklamní agentura pro ně natočila spot, který mi ředitel pouštěl. Spot byl úžasný, vtipný, originální, kreativní. Smál jsem. Ale vůbec "neprodával". Dokonce po prohlédnutí tří verzí jsem zauvažoval, zda tam byla uvedena propagovaná značka (sic!). Nemluvě o tom, že vůbec nebyl silně přesvědčovací.

    Pak mi ředitel řekl, že s tím chtěli jet získat nějaké místo do Cannes. Zaúpěl jsem. Oni si dovolí udělat reklamu, která má zřejmě jako hlavní cíl získat cenu v Cannes, místo toho, aby prodávala!!!

    Víte, jaké reklamy jsou nejúspěšnější? Teleshoppingy. Ano, ty naprosto strašné "pořady", kterým se snad už ani nedá říkat reklama. A to v Česku ještě pořádně nejsou ty pravé teleshoppingy.