Hlavní navigace

Názor k článku Vykašlete se na ocenění, soustřeďte se na zisk od havelka - Co se analogie restaurace s webovou stránkou týče,...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 29. 7. 2003 16:21

    havelka (neregistrovaný)
    Co se analogie restaurace s webovou stránkou týče, platí do té míry, že je vlastnictvím jejího provozovatele, ne návštěvníků. Stejně, jako si přístup na ni můžu podmínit registrací (i placenou), mohu si definovat další pravidla, včetně používaných technologií. Vám jako zákazníkovi se to líbit nemusí, ale to je asi tak všechno. Web zůstane univerzální jen do té míry, dokud to bude pro jeho provozovatele výhodné.

    Co se vyhledávačů týče, mluvil jste o tom, že nejde-li web dobře procházet Lynxem, je pravděpodobně nepřístupný i pro roboty vyhledavačů.... Ve skutečnosti si Google poradí stejně dobře s HTML výstupem Wordu jako PDF. Hlavička stránky je sekce <HEAD> ve které je umístěn např. metatag pro crawlery. Je zajímavé, že se na to ptáte a jedním dechem vyslovujete obavy o mojí kvalifikaci.

    Stejně tak mě překvapuje, že se podivujete nad významem indexování PDF dokumentů pro komerční weby: v PDF formátu je např. většina propagačních a PR materiálů v prezentační kvalitě, PPT zase firemní prezentace, Wordu publikace atd. HTML content tvoří jen zlomek celkové informační báze webu, např. naprostá většina vědeckých publikací je např. v PDF, nebo PS formátu, standardy nestandardy. Pro mě je podstatné, že jsou dohledatelné stejně snadno, jako XHTML stránky napsané čistě podle validátoru.