Hlavní navigace

Názor k článku Vzývání inovací – od bullshitu k pravděpodobnosti od dino - "Troufám si tedy odhadnout, že i v digitálním...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 4. 2015 11:25

    dino

    "Troufám si tedy odhadnout, že i v digitálním věku bude platit, že je především důležité co děláte (obsah) a až na druhém místě pak, jak to děláte (forma)."

    To je docela odvážné tvrzení, zvláště když je značně obtížné ho dnes hájit i v oblasti "fyzické reality". Žijeme ve světě všeobecného scénování, kde "co" je v podstatě nezajímavý základ (k naprosté většině produktů existuje jejich plnohodnotný ekvivalent od některého konkurenta), důležité je právě to "jak". Přesun od zažít či prožít k užít (si) sice vyrůstá z oblasti (v užším smyslu) kulturních jevů, ale dnes pomalu pohlcuje čím dál více produktů, mezi výrobky se nerozhodujeme na základě "tvrdých dat" (tedy obsahu), ale čím dál více na základě toho, co si s tím kterým konkrétním spojujeme (a tomu napomáhá i forma).

    Navíc se lze opřít i o řadu psychologických experimentů dokazujících, že atraktivní forma zvyšuje atrakivitu obsahu a to nejen tam, kde jde o subujektivní hodnocení (třeba co je chutnější), ale kde by se dala získat tvrdá data (jenže ta lidi nezajímají, vlastní "zkušenost" je pro ně přednější, byť je jim podstrčena).

    Jistě, dominance formy není absolutní, hořlavým hrncům by nepomohlo ani to, že v nich vaří Láďa Hruška, ale při srovnatelném obsahu (a tady je třeba vzít v úvahu normální rozdělení kvality, takže většina konkurentů se bude pohybovat někde kolem průměru a existence plnohodnotné náhrady tudíž bude zajištěna) zkrátka nestačí "být docela dobrý", je třeba se nějak odlišit, spojit se svým produktem jedinečnou asociaci, nabídnout jedinečný zážitek (a je úplně jedno, zda má tento nějaký vztah k mému produktu, podstatné je, aby měl vztah k cílové skupině zákazníků).