1) v ČR je údajně nedostatek peněz na investice do technologických projektů
2) Druhým problémem jsou údajně řádově menší komunity.
3) Schopnost lidí se ke komunitám přidávat a dění se aktivně účastnit. A především zde Česká republika pokulhává.
Odpovídám:
1) záleží na tom, co za technologie máte na mysli...obecně technologický výzkum a zavádění novinek jsou přímo závislé na marketingu, vyvíjet něco, o čem se domníváte, že to nebude mít úspěch, je mrhání kapitálem.
viz služba last.fm....bývá také považována za "něco z principů web 2.0 splňující" a přitom není nikterak složitá, pouze někoho napadlo, že využije id3 atribut mp3 skladeb tak, že je bude přenášet na server a dělat z nich statistiky.
2) počet real users dle NetMonitoru za Říjen 2007:
3) zde nemohu objektivně soudit. Tohle by si totiž zasloužilo větší rozbor u několika skupin s různou sociodemografií... Osobně se domnívám, že to není pravda, viz stats těch komunit, jsou aktivní, každý se snad jednou byl podívat na lide.cz, diskusní fóra jsou tam živá až moc....já tu spíš vidím problém v tom, že je třeba uživatele nasměrovat na tzv. web 2.0. Ale proč to dělat, když ani nevíme, zdali o ty služby stojí ?! Vy to víte?