Hlavní navigace

Webovinky 35: jak vyprodat značkové oblečení a okopírovat Foursquare

23. 2. 2010
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: 21971
Přehled nových zajímavých projektů na Internetu začneme dvojicí zajímavách českých služeb ProSebe a Webináře. A pak už se podíváme na anglické služby, které se snaží přenést koncept Foursquare na jiný typ lokací, nebo třeba vyprodat vaše nepotřebné oblečení.

Spustili jste novou internetovou službu? Dejte vědět!

Chceme našim čtenářům přinášet informace o nových internetových službách. Pokud jste právě nějakou spustili, dejte nám vědět, pokud jde o nějakou originální či zajímavou službu. Napište nám na redakce@lupa.cz adresu služby. Weblogy a instalace diskusních fór nejsou to pravé, ale vámi vytvořená služba nás bude zajímat. Takže nás neváhejte upozornit na její adresu!

ProSebe

Jen těžce zařaditelný český projekt ProSebe mě zaujal hned z několika důvodů. Jde v první řadě o komunitní platformu pro sbírání názorů. Využívá k tomu různé psychologické testy, ankety a komentáře. Ty je možné najít nejen na samotných stránkách, ale také na komunitní síti Facebook. Mimo to má web vlastní privátní komunitu, do níž je možné vstoupit jen na základě pozvánky. Tito uživatelé potom mají přístup k testům nových služeb a produktů od komerčních firem, za což dostávají zaplaceno.

Na webu se mi líbí hlavně dvě věci. První je pozitivní ladění textů a testů, díky nimž se dozvíte něco o sobě i ostatních lidech. Druhou je zpětná vazba autorů. Výsledky si nenechávají pro sebe, ale dokážou je komentovat, analyzovat a předložit ve formě flashové prezentace. Autoři tak vytváří komplexní kampaň, ve které sbírají názory různými kanály a prezentují je v pozitivní a poutavé formě. Web je tak zajímavý nejen pro potenciální zájemce o testování svých služeb a pracovníky v marketingu, ale i samotné účastníky.

Prosebe.cz

Webináře

Český projekt Webináře je zkratkou pro webové semináře. Jde o nový způsob, jak se vy sami nebo vaši zaměstnanci můžete vzdělávat online z pohodlí domova nebo pracoviště. Nabízené kurzy pokrývají širokou oblast: od oblasti marketingu a komunikací, přes problematiku práva a daní, až po zdravotnictví a školství. Některé semináře jsou zdarma, jiné jsou zpoplatněné.

Další možností je zaplatit si pouze videozáznamy, které jsou zatím k dispozici na DVD nebo ve stažitelné formě. Do budoucna se připravuje i streamovaná verze. Tento způsob vyjde levněji, ale nebudete mít možnost klást přednášejícímu otázky nebo využívat některé formy přímé interakce. Stránky nabízí také vlastní systém Webinář CMS, s jehož pomocí můžete pořádat vlastní semináře.

Webináře

Hollrr

Sami autoři říkají, že Hollrr je obdobou populárního Foursquare pro produkty. Místo oblíbených kaváren a restaurací tak uživatelé přidávají své oblíbené produktové značky, obchody, webové stránky, aplikace atd. Za to jsou odměňování virtuálními diplomy a body. V jakési kmenové sekci pak vytváří komunity, které fandí určité skupině výrobků, což mohou být značkové boty nebo webové aplikace.

Hollrr je příkladem komunitního webu úzce provázaného s Facebookem. Bohužel vás až nemístně „otravuje“ s neustálými žádostmi a snaží se všechny příspěvky nebo události poslat na vaši zeď. Na druhou stranu je vidět, že právě tato komunitní síť dodala velké množství fanoušků a Hollrr se rychle rozjel. Hlavní problém vidím v chaotickém systému přidávání nových produktů ve formě živého vlákna. Chybí zde moderace a výběr toho nejlepšího. Hollrr má obrovský potenciál a několik úžasných nápadů – jednoduchý systém odměňování, princip následování z Twitteru, používání hashtagů pro navigaci, tzv. tag chiefs – výběr nejlepších uživatelů (chcete-li starostů z Foursquare).

BRAND24

Hollr

TaxiRoute

Jsou služby, které by si v našem státě zasloužily svůj klon, a TaxiRoute by mezi nimi neměl vzhledem k nevalné pověsti taxikářů chybět. Stránky jsou použitelné jenom ve Velké Británii, kde maximální výši jízdného určují jednotlivá města nebo městské části. Navíc existuje rozsáhlá nabídka slev a odlišná tarifní pásma pro jednotlivé dny a hodiny. Do vyhledávacího pole jednoduše zadáte výchozí a cílovou destinaci a systém vám najde nejkratší trasu, zobrazí ji na mapě, vypočítá přibližnou dobu jízdy, délku trasy a samozřejmě cenu. Také vám doporučí konkrétního přepravce, ale tato nabídka nevychází z nejnižší ceny, ale jde o formu reklamy a zdroj příjmů. Nejde tedy přímo o srovnávač cen mezi provozovateli, ale pomocné vodítko, abyste nebrázdili město oklikami a nepřeplatili cenu.

Taxiroute

BigWardrobe

BigWardrobe patří k největším specializovaným aukcím, které se zaměřují na prodej nadbytečného a nošeného šatstva. Oproti českým bazarům si zachoval svůj původní význam a neslouží jenom jako překupnická zóna. Dá se tu proto sehnat značková móda, aniž byste se podivovali, že jeden uživatel prodal už 200 originálních kabelek. Zboží je rozděleno na tři hlavní kategorie: pro muže, ženy a děti. V poslední době se snaží rozšiřovat i do další oblasti a prodávat již přečtené knihy, DVD či plyšáky. Unikátní je zejména systém oceňování. Uživatel navrhne určitou cílovou cenu za svůj výrobek a vy mu můžete buď nabídnout celou částku v penězích, nabídnout na výměnu své zboží v dané cenové relaci, nebo oba způsoby zkombinovat.

BigWardrobe

Prodáváte oblečení přes web?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se osm let věnuje tvorbě internetových stránek a psaní recenzí o nezávislých počítačových hrách pro server Idnes.cz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).