Dokud budou "slevy" v CR znamenat u stejneho zbozi stale vyssi cenu nez beznou v zahranici bez slev, jsou to jen kecy. Proste tady kazdy musi zbohatnout nejpozdeji zitra. Pripadne povidacky o "velikosti trhu" nema cenu zkouset, napriklad Rakousko ma mene obyvatel nez CR a je to tam stejne.
To neni zadny docasny problem, tohle uz trva vice jak deset let. Takze at si tu vsichni zkrachuji, vzdyt to tak chteji. Nejvetsi nevyhodu ma Praha, protoze ma ke hranicim vsude nejdal. Ale uz i z Prahy se vyplati jezdit nakupovat do Nemecka. A tak to pri zdejsi mentalite nejspise i zustane.
Slevy nejsou kvůli zákazníkům, ale kvůli konkurenci, abyste zákazníky přitáhl k sobě. A mají negativní vliv na stádní chování cílové skupiny. Chovají se jako droga, cílová skupina si na ně zvykne, a čeká na stále větší dávky. Což s sebou sice přináší tlak na reálné inovace vedoucí ke snižování nákladů, prodejních i výrobních, ale to nestačí. Proto tento přirozený a evolučně vzniklý mechanismus chování skupin je třeba využít tak, jak jsem popsal. Jinak nikdo nic nepotřebuje, například nezbytné jídlo koupíte tak za 800 Kč na měsíc na osobu.
V článku:
"Není‑li prostor pro individuální slevy, jsou‑li ceny nízké trvale, vede to k tomu, že zákazníci nakupují teprve tehdy, když zboží opravdu potřebují, a to pak skutečně jdou především po ceně, protože v takovém nákupu chybí jiný impuls, který by do něj dodala hra se slevami."
Hledáte zákazníky, kteří si kvůli slevě koupí něco co nepotřebují?
Takže základní ceny budou platit úplně všichni a "personalizovaná" bude cena zobrazovaná jako před slevou. A takto personalizovaná zobrazovaná základní cena může být pro všechny stejná, protože čím bude vyšší, tím větší "slevu" získá zákazník. Ceny pak porostou ročně o 5-10%. Tento model například už v některých last minute odvětvích spolehlivě funguje, kde se skutečně za katalogové ceny reálně neprodává. Pokud by to nebylo takto, tak lákání zákazníků na reálné slevy, by skončilo krachem odvětví.