Mne to take nejelo cca 3-4 hodiny a mam u nich jeden levny SSD hosting.... Grill hold chce hluboce vydelavat a tak podstreluje mzdy a uroven tomu asi odpovida... v kazdem pripade ale asi na nekdo z konkurence ma pifku, ze jsou levni vice nez ostatni a tak se snazi utokama otravit stavajici zakazniky a motivovat je k odchodu ke konkurenci, ktera neni tak levna a u ktere se "to nestava"
Řekl bych, že plošný byl, ale jen na některé služby. Klasického levného webhostingu se to netklo. Nebo se pletu?
Každopádně je zajímavé, jak často Wedos tyhle útoky zažívá. Jsou tři vysvětlení:
- Wedos je otevřený a všechno na sebe prozradí, zatímco DDOS útoky na jiné poskytovatele tito ututlají
- na Wedos mí někdo pifku anebo si tu léči komplex
- Wedos je špatný a nezabezpečený, protože jinde útoky nejsou
Varianta 3 mi připadá málo pravděpodobná, jednička a dvojka se mohou vzájemně doplňovat
Kde jsou ale výpadky taky a ještě ti o nich neřeknou (AWS Health vše zelené, ale servery nedostupné a na dotaz, to support přizná).
Namátkově:
"I checked with our team and they updated that there were packet loss/network connectivity issues, at around 5:20 AM Pacific time(which is around 01:20 PM UTC) in us-west-2."
Nebo jiný případ:
"I can definitely understand your frustration here and we are working on ways to be more proactive in events like these (including improvements to how we inform customers of these events). I have passed your feedback on directly to the EC2 senior management who are aware of this outage, as well as the product manager for our internal event tracking tool."
Tak tomu DDoS útoku bych i věřil. Ale i tak mám podezření, že tomu sami napomohli.
Když jsem to testoval, tak se v určitých časech/intervalech pakety dostaly do smyčky mezi dvěma routery wedosu a pak byly zahozeny z důvodu TTL.
Když budu hodně konspirativní, tak si tam udělali smyčku a svedli to na DDoS. Na ten se dá svést všechno.
A nebo co mi přijde reálnější je, že byl veden DDoS a jejich anti-DDoS ochrana z důvodu chyby či zásahu admina udělala v síti smyčku. A pak se jim to překlápělo mezi DDoS a smyčkou.
Sami tvrdí, že webhosting fungoval, akorát VPS ne. Takže by mne zajímalo proč to webhosting ustál a VPS ne a co znamenaly ty směrovací problémy co měli.
já jsem taky jejich klient dlouho, a upřímně, jsem žádný výpadek nikdy nezaznamenal.
Co vím, tak zatím byly největší výpadky v řádech minut, maximálně desítek minut a vždy šlo jen o část sítě.
Samozřejmě pokud máš projekt, kde si toto nemůžeš dovolit, tak stejně musíš mít nějaký záložní server u někoho jiného.
Na záladě čeho tak soudíš? Já jsem jejich klient už mnoho let, ale z takových výpadků vlivem DDoS útoků nejsem vůbec nadšený a popravdě uvažuju, zda není čas přesunout se jinam. A to mám WEDOS rád. Ale současně mám rád i své projekty, pro které bych chtěl to nejlepší. Myslím, že se WEDOS příliš vytahoval, že má DDoS ochranu za milion a že mu někdo musel přistřihnout hřebínek. Jako zákazník jsem rád, že se kluci snaží (menší DDoS útoky asi ani nezaznamenám právě díky jejich předchozí snaze), ale evidentně ta ochrana není příliš účinná na DDoS útok takové síly, jako byl teď... Z mého pohledu se mučedníky nestanou jen proto, že si nějaký trouba objedná DDoS, který je pěkně potrápí. Trápí i mne jako zákazníka, kterému něběží projekt... :)
Dneska přišlo "vysvětlení" toho co se dle WEDOSu dělo... (viz níže). Kromě výpadku od po obědě, tak pak lehlo ještě v noci na cca půl hodiny. Za noční výpadek asi můžou potíže s IPv6 a interním routerem WEDOSu.
Facebook WEDOS.CZ:
Dobrý den,
dovolte abychom se Vám omluvili za dnešní problémy s konektivitou u Vašeho VPS. V odpoledních hodinách (v době od cca 13:34 do cca 18:30) na nás směřoval plošný DDoS útok, který cílil na jednotlivé části naší infrastruktury, na velké množství VPS a na náš web. Naše DDoS ochrana jej nedokázala zcela odfiltrovat a proto docházelo k velkým ztrátám paketům v době mezi 13:39-15:49 (a u IPv6 až do cca 17:20). Veškerý čas i prostředky jsme věnovali k vyřešení této situace, aby Vaše služby u nás fungovaly.
Situace měla negativní dopad i na náš web, na který směřoval silný útok, ale pro nás byly prioritou služby VPS našich klientů. Celá situace se nedotkla webhostingů a dedikovaných serverů, ale mohli jste zaznamenat problémy s komunikací naší zákaznické podpory, která byla přetížená a někdy nedostupná na chatu. Děkujeme za pochopení.
V současné době všechna data analyzujeme a vyhodnocujeme. Během následujících dnů o celé události budeme informovat v samostatném článku. Zároveň učiníme všechny dostupné kroky k tomu, aby se podobná situace už neopakovala. Máme prostředky i zkušenosti jak se DDoS útokům bránit. Za poslední rok jsme jich odrazili přes 150.000, ty největší o síle v desítkách Gbps. Uděláme vše proto, abychom Vaše služby u nás ochránili. Z dnešní situace jsme se již poučili a během noci uděláme několik opatření a v dalších dnech budou další.
Ještě jednou se Vám za způsobené komplikace omlouváme.