Hlavní navigace

Názor k článku Wi-Fi v části metra jede. Jednání o pokrytí mobilním signálem se ale neposunulo od Jan Holík - Problém je, že pokrytí metra musí být jedině...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 10. 2017 8:01

    Jan Holík (neregistrovaný)

    Problém je, že pokrytí metra musí být jedině direktivně nařízeno například ze strany ČTÚ jako podmínka pro prodloužení licence nebo získání další.

    Protože ekonomický zájem na pokrytí metra z vlastní vůle nemůže mít ani operátor ani DPP, protože reálně tím nikdo žádné peníze nezíská.

    Člověk, který potřebuje jet metrem, tak s ním prostě pojede ať je tam signál nebo ne; opravdu to nebude tak, že když dnes DPP oznámí plně pokryté celé metro, tak zítra se nepůjde do vozů ani narvat a silnice budou prázdné. Tohle je jen takový příjemný bonus, ale není to hlavní rozhodnutí pro většinu lidí, navíc za tím stojí i ekonomické důvody cestujících atd.

    Z pohledu operátora tím pak taky nic nezíská, naopak možná i ztratí! Protože když jsem jel metrem, tak sice při jízdě jsem volat nemohl, ale nebylo to tak, že když si nezavolám ve vagonu, tak už nebudu volat po celý den. Jakmile jsem vystoupil, tak jsem si vyřídil všechny hovory, odpověděl na zmeškaná volání atd. Navíc mnohokrát kvůli metru musí člověk hovor přerušit a volat znovu, případně místo hovorů odesílat SMS ve stanicích, kde vlak zastavuje, takže operátor má díky absenci pokrytí v tunelech dokonce VĚTŠÍ zisk než kdyby tam bylo. U FLATových tarifů je to pak zcela jedno.
    Navíc díky tomu, že v metru nemá signál nikdo, tak ani nejde o "konkurenční výhodu", protože uživatelé ani nemají kam odejít.

    Proto reálně DPP ani operátoři nemají ekonomický zájem na pokrytí metra a protože to ČTÚ nenařídil, tak tam zkrátka 20 let není. Kdyby se to komukoliv skutečně vyplatilo, tak je tam už dávno...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).