Hlavní navigace

Názory k článku Dobrovolné poplatky za stažení alba kapely Wohnout: celkem 257 000 Kč

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 5. 2009 9:45

    Kamil Páral
    A teď by mě zajímalo, jestli je to moc nebo málo? Jsem jeden z těch platících. Asi když uvažují o dalších skupinách, tak to propadák nebyl. To mě těší.
  • 28. 5. 2009 10:02

    Nolwendil (neregistrovaný)
    Mě se to teda zdá dost. Za jeden měsíc, navíc u české kapely, se specifickým okruhem posluchačů... Měli by z toho udělat protipříklad pro ty nesmyslné, ale hlavně ničím nepodložené argumenty nahrávacích společností, které berou internet jen jako svého nepřítele.
  • 28. 5. 2009 10:28

    anonymní
    je videt ze toho o tvoreni hudby moc nevis, nastroje, aparatura, studio, mix+aranze a propagace taky neco stoji, natocit desku a dat ji do regalu nestaci, potrebujes, aby se vedelo ze tam je, takze protlacit do radii a jeste jim zaplatit aby to hrali, tohle jsou naklady na to album, spousta lidi krici ze jsou cd drahy, ale kdyz se podiva kolik takovych nebylo ochotno zaplatit ani 50kc tak se mi z nich dela zle
  • 28. 5. 2009 11:51

    :-) (neregistrovaný)
    Ano, skvělá logika - takže album nebude stát 50Kč, ale 500,- a místo několika tisíců lidí si ho koupí jeden člověk :-DDDD

    Navíc CD z regálu si dnes skoro nikdo nekupuje... Co bych proboha dělal s CD??? MP3 si přehraju v mobilu, v PC - kdekoli :-)

    A i distribuce hudby přes Internet je daleko levnější pro distributora. Navíc v případě např. torrentů je ÚPLNĚ ZDARMA a zajišťují si ji sami uživatelé...

    Podle mě je ideální stav distribuce hudby přes torrenty s tím, že stažený obsah bude ve formátu ideálně mp3 a bude obsahovat číslo účtu, kam se dá poslat platba, případně číslo premium SMS a odkaz, kde se dá provést platba on-line kreditkou :-)

    Z jednoho CD jde kapele zhruba 20Kč, při ceně českých nových CD zhruba 300Kč - takže, aby kapela prodala CD se svým výnosem 277 000Kč, musela by prodat 13 850 CD!!! A to prosím za jeden měsíc a jeden distribuční kanál :-)))

    Takže Wohnout tím de facto získalo stejné peníze jako za zlatou desku klasickou cestou!!

    Takže je to sakra dobrý obchodní model!!!

    --

    Jistě, pro vydavatelství, distributory a nenažrané firmy jako SONY BMG, BONTON atd. je to hrůza... Pro kabely a fanoušky je to super!!
  • 28. 5. 2009 13:05

    The_ERROR
    Já bych to nevidel až tak pozitivně, precejen jsem realita a nechce se mi moc věřit, že by si t-mobile z těch penízků nic neukousl, co ale bude pravda, alespoň v to doufám, je to, ze dostali většinu z té zmiňované částky. Doufám, už jenom z důvodu, že lidé chtěli platít Wohnoutům, nikoliv distributorům.

    Každopádně tento model je velice zajímavý a pokud se dostaneme do fáze, kdy si všichni lidé uvědomí, že to autory stálo nějakou námahu a KAŽDÝ přispěje alespoň dle svých možností bude to super pro oba tábory. :) Nejhůř na tom bude ten 3., který tím příjde o zisky...
  • 28. 5. 2009 13:43

    marx (neregistrovaný)
    Podľa mňa to nie je až také ružové. Hlavný problém je v tom, že porovnávaš zisk 20 CZK / CD s príjmom 50 CZK/ CD. Ak si platíš všetky náklady sám, tak ten zisk pre kapelu bude porovnateľný. V tomto prípade bola hlavná výhoda v tom, že sa o tom albume hovorilo vcelku dosť (a zadarmo) a nahrala ho dostatočne známa kapela. V prípade malých kapiel je imho predaj CD na koncerte ( + čosi na webe) lepšia voľba.
  • 28. 5. 2009 15:43

    anonymní
    Problem je, ze naklady jsou fixni, kdezto prijmy jsou neomezene, protoze kopirovani toho alba ma prakticky nulove naklady. Takze ano, prijem 50kc/CD byl. Pokud by se prodalo jedno CD, je to prodelecne. Cim vic je jich proda, tim vic se naklady rozdeli a v nejake fiktivni budoucnosti (neco jako v matematice nekonecno) bude pak naklad na jedno CD delat treba jenom 0,001% (cista teorie) takze skutecny zisk by pak opravdu mohl by mezi 40-49kc.

    Narozdil od klasickeho hmotneho zbozi nebo sluzeb, kde clovek musi do vytvoreni kazdeho vyrobku nebo provedeni nejake sluzby dat vzdy stejne naklady (vyrobek potrebuje material, stroj pri vyrobe jednoho vyrobku spotrebuje energii). Tam potom clovek opravdu musi pocitat

    cena za jednotku zbozi = naklady na jednotku zbozi + pozadovany zisk

    a zisk bych vyjadril jako

    zisk = pocet prodanych kusu * ( cena za jednotku zbozi - naklady na jednotku zbozi )

    U audio-video a software tahle rovnice ale neplati. Tam je rovnice

    zisk = pocet prodanych kusu * cena - naklady na jednotku zbozi

    Jeste treba u klasickych medii CD a DVD se daji uvazovat naklady na vytvoreni media (vylisovani CD/DVD) a pak distribuce do obchodu, ale oproti nakladum na vytvoreni dila (X mesicu skladani a nahravani hudby nebo napsani scenare a nataceni filmu) jsou vyrobni a distribucni naklady CD a DVD zanedbatelne. U sireni MP3 a AVI pres Internet jsou pak tyhle naklady skutecne u nuly.

    A pak si clovek vzpomene, ze hudebnik slozi hubnu, nahraje, musi makat, ale prachy pak inkasuje vydavatel, kterej mozna dal penize (to ale dela banka taky) a maximalne se postaral o ty veci okolo (dohodnuti studia, reklama...). Za tuhle jednorazovou akci pak ale vydavatel inkasuje procenta - proc? To byla jedna akce, kazda normalni agentura si za zajisteni treba kateringovych sluzeb nainkasuje pevnou castku - ne procenta z dalsich sluzeb firmy, kterej ten katering zajistovala.
  • 28. 5. 2009 17:10

    marx (neregistrovaný)
    Náklady na výrobu kusu sú viac-menej fixné (také náklady na reklamu to dokážu zdvihnúť a kompenzovať to počtom kusov). Podľa mňa na tých 40 / kus je dosť optimistických, podľa mňa tam niekde sa dostaneme už len po odpočítaní štúdia. V skutočnosti aj veľké labely dokážu dať podobné (a miestami aj vyššie) odmeny pre umelcov. Problém je, že očakávajú veľmi dobré predaje.

    Pri menších vydavateľstvách (v podstate aj pri knihách - beletrii) sa ráta, že prvý a druhý výtvor v lepšom prípade zarobia na seba. Je potom pochopiteľné, že záujem je o najma o tých, kde je riziko menšie.

    Problém je, že banka ti na prvý album nepožičia :) vydavateľ sa aspoň rozhoduje. Vydať album (s rozumným zvukom, nie nahrávať v obývačke) je pre málo známu kapelu problém tak, či tak. Dostať ju k poslucháčovi je v podstate rovnako náročné, pretože človek ju na ich stránky hľadať nepojde. Ziskovosť vydavateľstiev nie je nijak extrémna a s podobným a vyšším ziskom sa funguje bežne.

    Fungovať nie za percentá, ale za fixnú odmenu by určite bola výzva. Ale problém je (v prípade fyzických médií), že človek nevie koľko sa toho predá a ako dlho sa to bude predávať. Dohodnúť ako kapela, že naše CD sa bude predávať 3 mesiace a potom už nebude, no neviem :)
  • 28. 5. 2009 10:16

    Nexik (neregistrovaný)
    parada, tleskam :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).