Hlavní navigace

Názor k článku Za zboží se má platit. Jsou ale skladby zbožím? od Jiří Donát - V dobe, kdy neexistovaly dnesni technologicke nastroje, byly...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 8. 2009 18:20

    Jiří Donát
    V dobe, kdy neexistovaly dnesni technologicke nastroje, byly labely skutecne potrebne a uzitecne, a to jak pro hudebniky, tak pro posluchace. Dnes ale existuji systemy (YouTube, LastFM,...), kde si posluchaci vzajemne doporucuji hudbu, takze posluchaci jiz nemuseji cekat na doporuceni hudebniho vydavatelstvi. Tyto platformy jsou zaroven platformami pro globalni sireni obsahu, takze pokud ma nekdo skutecne dobry napad a dokaze jim zaujmout, muze se stat globalne slavnym i bez pomoci vydavatelstvi.
    K tomu prispiva jeste fakt, ze vyrazne klesla cena technologie nutne k porizeni profesionalni nahravky.
    Muj clanek byl ale primarne o tom, ze zmena technologie i v minulosti prinasela zmenu obchodniho modelu. Pokud je velmi snadne kopirovat digitalni obsah (a veskera autorska prace je dnes digitalnim obsahem), nelze to zakazat a nasledne penalizovat. Vice o tom pisi v clanku Kdy zemre hudebni prumysl, na ktery najdete v textu odkaz.