Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Za zboží se má platit. Jsou ale skladby zbožím? od TomEUS - Nemuzu komentovat Ceske prostredi (od 96. ziju mimo)...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 8. 2009 22:22

    TomEUS (neregistrovaný)
    Nemuzu komentovat Ceske prostredi (od 96. ziju mimo) ale rikat ze nepotrebujeme velke a bohate labely ktere na sebe berou risk je uplny nesmysl.

    Priklad?

    http://www.playingforchange.com/

    Pokud si projdete detaily, uvidite ze sice zpevaci jsou ze vsech casti sveta, hudba byla zadamo na youtube kde prvni pisen videlo pres 12M lidi atd. Jenze vybaveni stalo pres milion dolaru dohromady s prvni cestou okolo sveta!

    Ti hudebnici byli mistri a hrali za drobne na mostech a ulicich - ale pouze solne zazemi dokazalo vytvorit neco, co muzeme poslouchat my vsichni. A tezko se da tvrdit ze je to bulvar/komerce.

    Pokud si vsimnete tak ted uz si muzete koupit CD/DVD a to za beznou cenu ostatnich nebo stahnout jednotlive skladby za 0.89$

    Takze hudba bude zadarmo/labely nebudou je dle men blabol. Labely budou a jak to rekla spousta predemnou vsichni je potrebuji - hudbenici aby jim umoznili kvalitni nahrani a rady jak hrat lepe, verejnost pro marketing protoze bez toho o Frantovi z dolni co hraje super na basu v Londyne ani pes nestekne a posluchaci proto aby na sebe vzali riziko ze to drahe vybaveni zaplati...

    Autorovi doporucuji precist aspon knihu "Free" od Chris Anderson pripadne detailne prostudovat vyse uvedeny projekt

    A reseni pro CR? Obdoba iTunes nebo jine komercni sluzby pro nakup hudby a videa v elektronicke forme....
  • 26. 8. 2009 18:20

    Jiří Donát
    V dobe, kdy neexistovaly dnesni technologicke nastroje, byly labely skutecne potrebne a uzitecne, a to jak pro hudebniky, tak pro posluchace. Dnes ale existuji systemy (YouTube, LastFM,...), kde si posluchaci vzajemne doporucuji hudbu, takze posluchaci jiz nemuseji cekat na doporuceni hudebniho vydavatelstvi. Tyto platformy jsou zaroven platformami pro globalni sireni obsahu, takze pokud ma nekdo skutecne dobry napad a dokaze jim zaujmout, muze se stat globalne slavnym i bez pomoci vydavatelstvi.
    K tomu prispiva jeste fakt, ze vyrazne klesla cena technologie nutne k porizeni profesionalni nahravky.
    Muj clanek byl ale primarne o tom, ze zmena technologie i v minulosti prinasela zmenu obchodniho modelu. Pokud je velmi snadne kopirovat digitalni obsah (a veskera autorska prace je dnes digitalnim obsahem), nelze to zakazat a nasledne penalizovat. Vice o tom pisi v clanku Kdy zemre hudebni prumysl, na ktery najdete v textu odkaz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).