Hlavní navigace

Názor k článku Začíná „operace Praděd“, poslední fáze digitalizace České televize od Pamětník - Ekonomika TV provozovatelů je jedna věc, ale prostá...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 8. 2010 12:35

    Pamětník
    Ekonomika TV provozovatelů je jedna věc, ale prostá logika fyziky je zcela v protiváze. Počet TV v domácnosti přece automaticky neznamená, že jsou všechny naráz zapnuté, na každé jde jiný pořad. Pokud se rodina shodne na jednom pořadu a v pohodě se společně dívá v obýváku na "hlavní", obvykle největší, nejlepší a nejvybavenější TV, potom kabelovku nic neopravňuje k vícenásobnému inkasu za všechny přístroje v domácnosti, když nejsou zapnuté. Reklama na pay-TV je věcí rovnováhy mezi službou poskytovatele a ochotou diváka- abonenta za takový "poklad" extra platit. Známe důsledky nenažranosti. A právě jasná neochota vícenásobně platit za něco, co nevyužívám, může abonenty kabelovek odehnat k jiným poskytovatelům. Otázkou je také záležitost rozdělení nákladů, provozu a zisku stanic a kabelových distributorů. Zda by případná snaha platit za každý TV a rekordér pocházela od stanice, nebo od kabelovky? To si musí obě tyto strany předem vykalkulovat a důsledky předpovědět. V mnoha domácnostech by potom třeba stačil jen jediný kompletní přístup a pro podružné TV by třeba stačila distribuce free obsahu z DVB-T, jako je to v moha případech u DVB-S. Tím by si ale moc kabelovky, ani pay stanice, nepomohly. Divákova ochota si připlácet za TV zábavu a poučení má také své meze a toho z Česka zvláště.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).