Hlavní navigace

Názor k článku Zakládáme e-shop: vedení agendy, praktický provoz od kwak - - Uvádění možnosti vracení zboží bez udání důvodu....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2006 5:04

    kwak (neregistrovaný)
    - Uvádění možnosti vracení zboží bez udání důvodu.
    - Jen obchodník hlupák na tuto povinnost zákazníka neupozorní, protože pokud obchodní podmínky toto sdělení neobsahují, automaticky se tato lhůta prodlužuje na 1 nebo dokonce 2 měcíce?, takže proč by si obchodník měl tuto lhůtu svojí blbostí prodlužovat? Nespokojený zákazník bude stejně trvat na vrácení. Horší varianta je, že zboží třeba nějaký hajzlík poškodí a je to.
    Široký sortoment eshopů, výrazně převyšující možnosti velkoplošných prodejen se může stát pro eshopy problémem. Hrozím se například toho, až si lidé zvyknou testovat zboží přes zásilkové obchody pěkně v klidu a teple domova. Těch pár kaček za poštovné se jim jistě vyplatí. Co se harancovat do supermarketu jak se to hloupě dělá dnes... Pak se karta obrátí. Velké procento vráceného zboží, může výhody nákupu po internetu výrazně poškodit, jelikož široký sortiment sice dosahuje obrat, ale vyjma několika položek nejobrátkovějšího topic zboží se většina tak často netočí a vrácené zboží může být pro svoji vyjímečnost a rychlou změnu modelů (každý půlrok) už dokonce neprodejné. Jak říkám v ten okamžik se z takového zboží stal pěkně zabalený, netříděný šrot. Nevím jak velkým problémem je pro velké eshopy vracení zboží které se již neprodá, ale myslím, že vývoj půjde touto cestou..

    Osobně mě chybí nějaké zájmové sdružení zásilkových prodejců, které by nastavilo vyvážená práva obchodníka a zákazníka. Myslím, že není správné to, aby zákazník mohl jednostranně odstoupit od smlouvy, kdy zboží splňuje uvedené vlastnosti. Pro zákazníka smlouva po internetu nemá závazný charakter, ale pro obchodníka ano.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).