spotřebitelem fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službamiNěkdy se to vysvětluje tak, že spotřebitel je ten, u koho zboží končí a kdo jej "spotřebovává". Podnikatel tedy není spotřebitel, pokud zboží kupuje na další zpracování či přeprodej, ale mohl by (podotýkám, že to ale není vždy a všude) být jako spotřebitel např. pokud si koupí fax do kanceláře pro účely podnikání. Naše zákony vyžadují dvouletou záruku při obchodech B2C, ale B2B se může řídit ObchZ a nikoliv ObčZ a tam už může být záruka kratší a vracení zboží do 14 dnů neplatí. Obecně e-shopy fungují na základě ObčZ a pracují s termínem spotřebitel. Aby se eshop kryl pro případ prodeje podnikatelům, měl by mít pro podnikatele jiné nákupní řády a podmínky, které upravují B2B vztahy. B2B vztahy jsou méně sešněrované zákony a více smluvně volné.
Obávám se, že dokud to nepůjde s poštou zautomatizovat, tak nebude.
Koukal jsem, že pošta podporuje předání údajů o zásilkách odesílatelem v elektronické podobě (čili předpokládám, že půjde o jakousi obdobu podacích lístků/archů) - tudyma by to řešit nešlo? Oni ten soubor, doplněný o podací údaje nevrací?
mimochodem maily nemůžete odkládat "po obědě, dovolené, ramadánu, etc", je třeba je vyřizovat ihned.
WTZ, ale vědí to třeba v linuxexpes, kam jsem před tydnem posilal reklamační email a dodnes nulova reakce, nebo kdekoli jinde...? Aneb: jedna věc je teorie a druha věc je $Titulek...
Příjde mi lepší mít veškeré informace hned po ruce (a je mi jedno, jak to dodavatel vyřeší, to je jeho starost), než se o ně doprošovat, ale uznávám, že to je pouze věc názoru...
Moc mailu, je to otrava. Jako zakaznika by me to stvalo.
No mě by právě zase spíš štvalo volání (a cpaní peněz do chřtánu operátora, antož u emailu si nemůžete být jistý, že jej si někdo neodloží na vhodnější dobu [po obědě, dovolené, ramadánu, etc]) od čerta k ďáblu a pracné zjišťování toho čísla...
A stále zde zůstává ještě jedna možnost - v tom mailu potvrzujícím "odeslání" zboží může být zmínka (+odkaz), že na webu prodejce po přihlášení zákazníka do systému v přehledu objednávek bude v nejbližší době dostupné i to podací číslo (což ale předpokládá, že tam opravdu v nejkratší možné době bude, že)...
Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 5 [t.j. mnoho údajů jako sídlo, IČ atd., ale i název a hlavní charakteristiky zboží nebo služeb či náklady na dodání - pozn. autora komentáře], činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.Zejména je zajímavá možnost vrátit něco do tří měsíců proto, že v e-shopu nebyla po tuto dobu uvedena hlavní charakteristika zboží :-) Žádný zákon ale tento termín nedefinuje.
"...v tom případě ale budete muset znát váhu zboží, které prodáváte, neboť ceník poštovného je pro tuzemské zásilky postaven na váze zásilek, uvést v e-shopu formulku, že "k zásilce bude připočteno poštovné podle tarifů České pošty" je řešení, které mnoho zákazníků odradí" -nebere v úvahu existenci zákona, který jasně požaduje znát náklady na dodání. Bohužel naše zákony vykládá zejména soud a to ještě každý jinak ;-), ale težko tvůrci zákona mysleli uvedení informace, že cena bude taková, kolik je poštovné na poště. Ani zákazník totiž nemusí vědět, odkud zboží bude posláno, jakou konkrétní službu pošty využijete a kolik zboží váží (ale i hmotnost zboží byste měl dle zákona uvádět, tam, kde to má smysl)
Eruditus.cz si váží důvěry Vás, svých klientů, a chrání Vaše data před zneužitím – v našem internetovém knihkupectví je dodržován zákon číslo 101/200 Sb. o ochraně osobních údajů a informací, Vaše důvěrné údaje nebudou poskytnuty dalším stranám, slouží jen pro komunikaci s Vámi a pro vyřízení Vašich objednávek.
Jako registrovaný klient knihkupectví Eruditus.cz budete moci editovat své osobní údaje (kontakty, objednávací a zasílací adresu), budete mít možnost prohlížet si historii svých objednávek (budete moci sledovat, které z nich jsou již "vyřízené" a které na "vyřízení" teprve čekají),