Je sice hezke, ze dan z prijmu pravnickych osob je 24%, ale pokud chcete ty penize dostat z firmy "k sobe", musite je zdanit jeste jednou jako prijem - t.j. systemem dane z prijmu fyzickych osob. Na druhou stranu z nich nemusite platit socialni+zdravotni pojisteni.
Tedy pri podnikanui na fo FO platite z veskereho zisku dan z prijmu FO + socialni + zdravotni.
Pri podnikani na PO si date cast prijmu jak plat a z nej platite dan z prijmu FO + socialni + zdravotni. Ze zisku spolecnosti zaplatite dan z prijmu PO a pokud si zisk chcete prevest "na sebe", musite z toho zaplatit jeste dan z prijmu FO.
Uznavam, ze jsem asi necetl celou diskusi k predchozim dilum, ale nepovazoval bych za nutnost nechat si delat software uplne na miru za desitky tisic korun. Zakladni reseni, ktere je free, napriklad osCommerce, spolu s dalsimi moduly, z 99% pokryje vase potreby toho, co potrebujete delat NA INTERNETU, tedy stranky, obchod, nabidky, slevy, B2B reseni, minimalni odbery, sledovani poctu na sklade a dalsi veci. Co budete potrebovat je dotahnout reseni pro "backoffice", tedy vas domaci provoz, tedy fakturace, danova evidence, tisk podkladu pro postu nebo zasilkovou sluzbu, coz jiste bude neco stat, ale zdaleka to nemusi byt tolik penez, kolik by si nektere firmy rekly za relativne polovicate reseni internetoveho obchodu BEZ navaznosti na toto zazemi. Proto radim, vybirejte peclive a uvazujte do budoucna, toto propojeni BUDETE potrebovat, jakmile vam pocet objednavek preroste urcitou hranici, a uz vam nebude stacit tisknout faktury primo z internetoveho obchodu (a on to umi). Predejdete zklamani z toho, ze sto tisic zmizelo jak nic, a pritom mate internetove stranky a databazi, ktere zrovna s tim vasim novym ucetnim softwarem neumi komunikovat, a jejich rozsireni prijde na dalsich neprijemnych x tisic korun.
Jinak v teto zemi bych chtel poprat hodne stesti kazdemu, kdo se do podnikani, at uz internetoveho, nebo klasickeho, pousti, protoze jak uz je uvedeno vyse v clanku, krom vseho toho softwaru a hardwaru a znalosti a buh vi ceho jeste budete jeste potrebovat pevne nervy a zaludek na tu buzeraci, kterou zavedla statni sprava s cilem nam podnikatelum poradne znechutit zivot :)
treba oscommerce je dobry, ale...
neni vhodny na vsechno, stejne si musis udelat par veci (napr. co jsem musel vytvorit):
kompletni lokalizace - ty hruzy na internetu ke stazeni neberu (pro starsi verze, preklady ala 15lety nadsenec...), vice moznych obrazku pro jedno zbozi vc. popup obrazku, potrebujes prepinat DPH nebo zobrazovat obe ceny, nejake rozumne zaokrouhlovani cen, zabezpeceni administracni casti, komplet grafika, jakesi "rodiny" tj. pribuzne zbozi - skrz kategorie (napr. lustr + ze stejne rady mala svetylka na zed - ruzne kategorie, stejna rodina), javascriptovy editor pro zakladani zbozi (generator html kodu do stranky)...
o vikendech se s tim patlam uz rok a jeste to porad neni uplne hotove... odhaduju to tak na 100hod prace :(
Zatím co jsem kdy viděl shopy udělané přes oscommerce, tak měly pár společných znaků - šílená pomalost, lehká zmatenost funkcí a přehnané využívání JS i tam, kde to spíš škodí než pomáhá.
Ale nikdy jsem ho sám neinstaloval, nevylučuji že to může být jen tím že jsem měl zatím jen smůlu na špatnou implementaci a pomalý server.
Pokud bych podnikal jako fyzická osoba na živnost provozovanou mimo řádnou provozovnu - tedy např. internetový obchod a ten následně vedl z bytu tak pro tuto fyzickou osobu taky platí nějaké kolaudační a hasičské zprávy ? Nebo kontroly z úřadu ? Pokud přece nebudu mít žádný sklad a ani ho nebudu potřebovat jelikož velkoobchod zasílá zboží přímo zákazníkovi a podnikatel to jen zprostředkovává tak co by tam našli ? Když na tuto práci stačí pouze notebook a připojení k internetu ? Můžete odpovědět jak to je ? Děkuju.
předně tví dodavatelé nebudou ochotni posílat zboží zákazníkovi a dělat tvou práci za tebe... apokud někoho na to ukecáš, jednak to bude spíše vyjímka a jednak tě pěkně strouhne na cenách čili to zaplatíš dráž než když by sis to posílal sám... nebudou to chtít dělat již kvůli reklamacím, odpovědnosti apod... je úsměvné si myslet že to tak může fungovat, byť logisticky i logicky by to bylo nejlepší.... nebudou na sebe přebírat odpovědnost za nevyzvednuté zboží, za spárování plateb a desítky dalších možných komplikací, včetně telefonátů od zákazníků, kterým můžeš stokrát říkat aby vovlai Tobě, mrknou na balík, odesílat je tvůj dodavatel, volají tedy jeho, nebo ho budou otravovat při příštím nákupu aby tě obešli a opravdu x dalších komplikací pro ně, které nenvyváží zisk z ztvých nákupů u nich... je mi líto, ale máš jen zbožnou představu, nic ve zlém
Tak v tomto případě nemohu souhlasit. Např. jeden z největších distributorů pc (it) nabízí zasílání koncovým zákazníkům naprosto standartně - viz. z nabídku faktur pro End Users - zde si můžete nastavit parametry fakturace vašim koncovým zákazníkům. Na základě tohoto nastavení můžeme k přímým dodávkám přiložit faktury vystavené vaším jménem + veci jako nastavovani objednavek + vedeni shopu - takze vlastne nemusis mit vlastni ale jako ze prevzaty business link kde si nastavis jen vyssi marze a hlavicku shopu.
Taktez todle nabizi zoner http://www.zoner.cz/inshop/atc.asp takže musím konstatova, že má zbožná představa byla již několikrát převedena v praxi a dle informací to nefunguje vůbec špatně ... ale asi máme každý svoje informace že.
Možná se tento dotaz netýká přímo internetového obchodu, ale byl bych rád, kdyby mi někdo odpověděl. Je nutné mít hasičeské zprávy, kolaudaci a kdo ví, jaké ještě papíry, pokud např. nabízím jen tvorbu internetových stránek (webstudio)? Mám dojem, že živnosti tohoto druhu rostou jako houby po dešti, ale opravdu každý potřebuje zmíněná povolení?
Při výběru hotového systému e-shopu berte v potaz všechny nabízené funkce. Třeba u Zoneru je fakt dobrá informace, že budete moci "naplňovat váš katalog zboží" :-))
Ale teď vážně, úspěšným rozjetím e-shopu vaše problémy teprve začínají (pomiňme nyní problémy se zákazníky...) Většina systému nabízí například možnost "v popisech zboží používat HTML tagy" - využili byste tuto možnost? No proč ne, ptáte se asi... Budiž, použijte, dejte si tu práci se sestavním souvisejících informací, použijte tagy pro vše možné i nemožné. A čekejte co to udělá... Vašemu systému samozřejmě nic, vašim zákazníkům to pomůže, ale to by v tom byl čert, aby to nemělo své ALE!
Provozuji e-shop od roku 2000, používám pronajatý systém Vltava2000. Problémy s provozovatelem samozřejmě jsou, tagy povoleny také. Poslední dobou se ale množí různé super a hyperportály vyhledávající v datech tisíců e-shopů. Není nyní důležité, že řada e-shopů nabízí zboží, které nemají (zkuste si třeba koupit pračku AEG - Electrolux Lavamat 47280), problém je v tom, co z vašeho e-shopu je v oněch portálech k nalezení. Pokud to funguje přes XML, je to v pořádku, víte snad, co tam dáváte. Jenže oni vás vykradou!
Tak co třeba toto?
** http://search.centrum.cz/index.php?vat=1&q=peugeot+pap%EDrov%FD&cat=0&mt=2&mts=1&sec=shopsearch&price1=&price2=300&x=81&y=8
(vložení originálního popisu zde díky tagům neprošlo, proto odkaz)
**
Zláká takový popis zákazníka? Co se stalo? Nic, jen super-ultra-hyper-unikátní portál vykrade vaše data a protože nezvládá HTML tagy vašeho e-shopu, tak je tam napere všechny jako text. Zkontaktuji provozovatele, řeknete si možná. Dobrý nápad, zde je ukázka odpovědi:
**
v popiscích nelze HTML tagy používat (viz nápověda: http://napoveda.centrum.cz/index.php?root=95#help_207). Pro správné zobrazení je třeba tyto tagy odstranit. Pokud si přejete, můžeme obchod dočasně pozastavit?
**
Co je vám ale do nápovědy Centrum, že? Nebo snad svůj pracně zbudovaný e-shop přizpůsobíte? A budete čekat, kdo vznese další požadavky? Přeji příjemnou zábavu, rozhodně však nečekejte pochopení či dokonce omluvu za negativní reklamu (někteří se budou hrozně divit, že o ni nemáte zájem, v minulosti třeba naakup.cz). Počítejte s tím, že vaše data budou zobrazována kýmkoli, kdekoli, jakkoli (jen ne správně) a vždy bez vašeho vědomí (natož souhlasu...)
Ať žije e-shopping.cz :-)
Mějte se hezky a kdybyste mi chtěli napsat vaše zkušenosti z praxe, mail je na PaperModel.cz
MiG
Mohu doporučit účetní a ekonomický systém Helios Red. Prodejem, instalacemi u zákazníků, nastavením a zaškolením zákazníků Helios Red se věnuji už od roku 2001 v Olomouci a okolí. Uživatelé všech více jak 40 instalací tohoto účetního a ekonomického programu jsou s jeho funkcionalitou spokojení, ať využívají pouze několik základních modulů (Účetnictví, Faktrace, Skladová evidence) nebo i další moduly, které možnosti programu vylepšují (Nákup a prodej, Zakázky, Penalizace apod.). Helios Red jde propojit pomocí XML velmi snadno s e-shopy, umí jednoduše generovat tiskové výstupy a na svou kategorii je velmi "ohebný". Více informací na http://www.herinek.cz
Vyzkoušejte http://www.money.cz/kestazeni/start. Je to dost dobrý sw za rozumnou cenu. Já ho používám a můžu doporučit. Hlavně se mi líbí práce s eshopem.