takze by meli pujcovat na zanedbatelny urok a v pripade ze klient neplati mavnout rukou?
on vas nekdo nuti si pujcovat na lichvarsky urok a nasledne neplatit? podepisujete dobrovolne pujcku? zadate si o ni vy ze sve vule, nebo chodi k vam do bytu nekdo od hc/ferratum a nuti vas to s pistoli u hlavy podepsat?
jste svepravny?
Pokud jste robot, tak samozřejmě vás nikdo nenutí a máte kokonale svobodnou vůli. Pokud nejste, tak čím máte míň peněz, tím víc chcete ty krásné věci. Takže tak nějak pořád melete z posledního, přijde vydřiduch, je strašně hodný, půjčí vám dvacet tisíc a připraví třeba o byt.
Doufám, že rádobysilácké řeči o vůli, síle, práci a odvaze většinou na internetu vedou pomatení důchodci s 10000 důchodu nebo trolové žijící z podpory píšící ze své suterénní garsonky bez oken.
Tak to ale zase děláte z lidí nesvéprávný bytosti. Ano, existují pochopitelně lidé se sníženým prahem rozhodování, nebo lidé, kteří na to nejsou zvyklí (např, důchodci, kteří celej život žili podle desatera a je normální pro ně důvěřovat cizím lidem..)
Pokud někdo svoji touhu po drahých a krásných (zbytečných) věcech ospravedlňuje nízkým příjmem, tak snad nemá nárok ani na občanku.
anebo je jeste dalsi moznost. rodice vas vychovali na tom, kdyz na to nemas, tak si to holt nekoupis. prezil jsem s tim uspesne do dneska aniz bych si kdy vzal spotrebak, leasing nebo hypoteku. no a svete div se, bydlime ve svem dome, zijeme si za svoje a nijak se nepotrebujeme omezovat. jen to auto jaksi nemame, ale kdo by se dnes chtel starat o nejaky vehikl kdyz je pujcovna na kazdem rohu a taxiku milion.
To by jste se ovsem mel nechat vysetrit, protoze podle pomeru v CR rozhodne nejste normalni.
Jinak mne osobne vskutku dojima, kdyz mi nekdo rekne jak je na tom spatne, ale do Mc na hamburger za 200 si dojde. Je to o to legracnejsi, kdyz mi pak vmete, jaky jsem asi milionar, kdyz si dojdu na obed ... za 80Kc.
Nebankovní půjičky a lichváři kteří je poskytují měly být dávno postavené mimo zákon. Za Hitlera by vás zavřeli za úrok z půjičky vyšší než 6%. Podívejte se jaké svinské úroky dnes projdou bez trestu!
Dobírka je nejlepší způsob platby u e-shopů. Protože podvodníci mají v pravidlech že na dobírku je zboží odesláno ihned. Zato při převodu z účtu se čeká až budou peníze připsané na jejich účet a to i ve třetím tisíciletí trvá klidně několik dní.
Proto nakupuji prednostne v eshopech, kde lze platit online kartou. Nevim proc bych mel neco nakupovat tam, kde uz predem predpokladam ze jsou nesolidni. To prece nedava smysl. Jestli maji nekde polozku levnejsi o 10 Kc (vymenou za to, ze ji ve skutecnosti vubec nemaji) opravdu neresim.
Nemel jsem zatim jediny problem, jak s nakupem v CR, tak v zahranici. Nektere zahranicni eshopy (opet platba predem) jiz ovsem odmitaji zasilat zasilky do CR, protoze maji reklamace, ze se zde behem prepravy rozkradou.
Prevod na ucet ? Fio banka, standardni prikaz (zadny "expresni") zadany v nedeli ve 21:00, v pondeli v 10:00 jiz pripsano na uctu KB. Opet se asi resi problem, co neni.
Tak ono to hlavně není 24 hodin, ale následující pracovní den po zpracování příkazu v bance odesilatele. Pokud zaplatím dopoledne on-line, zhusta dojde platba na jinou banku týž den, pokud ne, tak následujíc pracovní dopoledne (zkušenosti s platbami z ČSOB a KB směrem do ČSOB, KB, ČS, mB, GE). Pokud to pošlu v 10 večer, tak to moje banka zpracuje NBD a banka příjemce max. další prac. den. V rámci banky je to on-line.
Jenže zádrhel je pak u obchodníka - buď má implementovanou platební bránu nebo to jednou za hodinu (v lepším případě) nebo druhý den ráno zkontroluje a ručně odbouchne v systému.
Srovnávat Twisto s nebankovní půjčkou, kde se úrok platí vždy, mi přijde naprosto zcestné...
Tady přeci není při správném použití úrok žádný, je to náhrada dobírky jinou formou. Kdo to použije k tomu, na co to je určené, tak zaplatí stejně, jako by zaplatil za dobírku a nemá problém (naopak nejspíš na poplatcích ještě pár korun ušetří).
Pokud si ovšem někdo myslí, že to platit prostě nemusí, tak popravdě hlavně jeho problém, v tomto případě v tom žádná velká záludnost není.
Tady přeci není při správném použití úrok žádný
Uvedomte si ze jsme v CR. Spolecnosti ktere jsou v tom namocene nezajima ze neco zaplatite. Ty se specializuji na to, aby to prave splacene nebylo a maximalne se takovy stav snazi navodit.
Takze se vam klidne muze stat ze zaplatite a za 10 let vam seberou dum, protoze uz potrebny dukaz nebudete mit. Proste s podobne "serioznimi" spolecnostmi je dobre nic nemit.
Nevim kde nakupujete vy a vam podobní, co pořád trousí tady ty nesmysly, že dobírky se posílají hned a platba předem ne.
Většinou platím předem, někdy na dobírku, často dávám osobní odběr s platbou při převzetí a není rozdíl mezi tím, kdy mi eshopy zboží zašlou / vychystají. Spíš to bude problém různých kolenovrtů, co řvou že alza je drahá, objednají někde v garáži a pak se diví, že je problém s dodáním nebo jiný. To ovšem není volbou platební metody, ale způsobem nakupování. Nakupuju v eshopech prakticky od doby, co vznikly první shopy a za těch x let jsem měl problémů, že bych je spočítal na prstech jedné ruky... za možná už tisíce nákupů. Protože si vyberu normální obchody a neřeším kraviny typu dobírka x platba předem.
Na tu blbost s tím co se posílá dřív by měl být vypsaný grant, aby se zjistilo, jestli je to nějaká keltská pověst nebo kdy to vzniklo.
Ja to uplne vidim, vyjedu Heureku, vsechny velky shopy to maji az 4590 Kč a pak je tam zaplava nejaky default joomla/drupal shopu z Karviné a Dolních Bolíkovic, který to mají "skladem" a za 4490 Kč a ty mouly, co to objednavaji a za dva dny pisou dotaz do formulare, protoze prodejna nema ani telefonni kontakt.
Mam 20% podil v prodejne co ma rocni obrat asi 25mil a denne 50-70 objednávek a nejhorsi mura co muze byt je to, kdyz to nekdo zaplati predem a zbozi neni. Zamestanci dokonce maji postih, pokud poslou zalohovku a nezajisti bookaci pro zakaznika a proda se to treba v mezicase nez prijdou penize na prodejne. Neni horsi situace, nez kdyz zakaznik zaplati a zbozi neni, vetsinou zakaznikovi vola primo jednatel a omlouva se a nabizi okamzite vraceni penez.
Já myslel, že nejhorší můra jsou várcené dobírky ... zboží, které se vrací z projížďky po českých luzích a hájích :). Je jasné, že někdo zákazníkovi musí zavolat a jednatel je zároveň vedoucí obchodu, to je při takovém obratu asi věc běžná. Že by neexistence zboží na skladu byla tagédie si nemyslím. Co jiného, než okamžité vrácení peněz v takové situaci chcete udělat?
Problém je ale zboží, které přiznáváte, že je skladem u externího dodvatele, nebo je na cestě. Jasná poučka, takové zboží, neplať předem a nepočítej, že jej dostaneš v termínu, který uvádí jako pravděpodobný termín dodání prodejce.
A bonusová poučka - Dej si pozor, abys do objdnávky nenakombinoval zboží skladem a zboží ve skladu externího dodavatele, je to nejlepší cesta na několik telefonátů s helpdeskem a v lepším případě postupné doručení, v horším případě částečné storno objednávky...
Dobírka se z venku jeví jako víc motivující pro provozovatele eshopu pro dodávky zboží, které je na externích skladech. Když už zákazník peníze poslal, tak bych řekl, že eshop má tak o den až dva víc na chlácholení zákazníka než u dobírky, kde Vám u náznaku prodlení praští zákazník s telefonem s tím, že si to objedná někde jinde, kde z něj nedělají blbce.
Vracenych dobirek neni moc, pokud vim tak se u novych klientu vola, ze to posilame(kde je sance rici ze to nechce), prumerna cena objednavky je okolo 1000 Kc, tak se to vyplati. Obcas se podari i nejaky upsell. Lidi maji tendenci platit predem (ja platim zasadne predem, dobirku nechci ani videt), a kdyz treba zaplati 7000 Kc a je to novy zakaznik, tak se fakt snazime, aby nemel ani chvilku nejaky spatny pocit u zaludku.
"Skladem v externim skladu" nemame, mame tam neco jako ze zbozi bude dostupne do 14 dnu, doporucujeme zavolat. "Externi sklady" jsou tovarny v zahranici.
V systemu je nastaveno pro srovnavace "neni skladem", protoze nikdo nechce resit problemy, ze to nejde dodat do druheho dne, zabira to cas personalu a nasira to zakaznika. Na tom nemuze nikdo vydelat.
Nakupuju od 1998 a se "skladem" jsem nemel nikdy problem, jsou to tisice objednavek, jenom u Fleru to byl zazitek, kdy jsem zaplatil asi 1500 Kc za nejaky dreveny veci. Vyzva k platbe dosla za 10 dnu od objednavky. Zaplatil jsem obratem a za asi mesic mi prisel mail, ze do 14 dnu expeduje a do 14 dnu to doslo. S tim jsem pocital, byla to soucast ocekavani, ze remeslnik to nema vyladeny.
Nesmysly tu trousitel leda vy, protoze pokud ma obchodnik obslouzit nekoho, kdo uz zaplatil a tudiz jeho penize ma jiste, vs nekoho, kdo si to jeste treba rozmysli, tak vzdy a ve 100% pripadu obslouzi prave toho od ktereho penize jeste nema.
A pokud svou stranu smlouvy nedodrzi, coz je v CR standardem (zbozi "skladem" neni ani v CR), tak nemusi dotycny resit zadne dohadovani se s podvodnikem.
A on vas nekdo snad nuti si takovy uver vzit? Nadto je to preci uzasne vyhodne. Ano, souhlasim, zavedl bych verejne bicovani. Pro kazdeho, kdo si takovy uver veme a pak jej nesplaci, pripadne si chodi stezovat a v TV se pak vysilaji strasne dojemne pribehy jak si blbec koupil hrnce za 100k.
ale z článku jsem jaksi nepochopil, jak to probíhá. Vznikne úvěrový vztah, ale jak je např. nesporně identifikován zákazník - dlužník? A registry dlužníků? Viz třeba tady http://www.mesec.cz/clanky/jak-pozadat-o-nabidku-uveru-bez-vlivu-na-vasi-bonitu/
Protoze nakonec skoncite u proste skutecnosti, ze se tu 25 let stale plati 1/4 mzdy oproti zapadu za stejnou praci. A na tom vsem vase nabizeni zbozi, ktere lide vetsinou nepotrebuji, skonci. Je jedno na ktere urovni narazite, jestli o ne prijdete rovnou vy nebo az nejaky dalsi vyhamac v rade.
Mate penize, ktere chcete snadno bezpracne zhodnotit, ale chudaku kteri vam na to skoci a maji jeste z ceho platit za zbytecnosti uz moc neni. A spatna zprava - nebude. Chapu ze vytvaret nejakou skutecnou hodnotu je moc prace, je to na dlouho a vubec je to vlastne nemoderni. Na to proste nemate :-)
Celý byznysplán mají dokonce v obchodních podmínkách:
"Pokud byste dlužnou částku neuhradili naší Společnosti ani během 20 dnů od splatnosti, budeme nuceni po Vás dlužnou částku vymáhat, a to i prostřednictvím externí agentury. K pokrytí následných nákladů s vymáháním dlužné částky si může agentura účtovat další poplatky."
děláte jen tak nebo to mají zaplacené v PR balíčku na celý rok? Je to věc, kterou využívá naprosté minimum lidí, je to nesmysl, který jen prodlužuje nákup. A kdo si přečetl jejich obchodní podmínky, tak to musí být blázen eshopař, co do toho jde a dobrovolně předává data dalšímu prostředníkovi. Jako by nestačila heureka.