Hlavní navigace

Názor k článku Zkušenosti Centrum Holdings s RTB: důležité je nenasadit ceny příliš nízko od Matěj Novák - Tohle jse samozřejmě velmi zajímavá problematika. Souhlasím s...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 27. 11. 2012 9:14

    Matěj Novák

    Tohle jse samozřejmě velmi zajímavá problematika. Souhlasím s Vámi, že na jedné straně je třeba chránit soukromí lidí. Na druhé straně je cílená reklama jedním z podstatných zdrojů příjmů online médií a pokud by jí direktiva EU znemožnila, mohlo by to ohrozit jejich samotnou existenci. (Nevím, zda o tom víte, ale jediným velkým online médiem, které je v ČR ziskové, je Seznam, přičemž jeho zisk je do značné míry závislý na vyhledávání.)
    Co se týče ochrany soukromí:
    * RTB systémy si mezi sebou skutečně předávají údaje o návštěvních, ale tyto údaje jsou anonymní – jde tedy opravdu jen o nějaký náhodně vygenerovaný identifikátor, ze které třetí strana žádné osobní údaje nepozná. Výjimkou jsou Google a Facebook – tam mohou být data vázána na uživatelský účet, byť nevím, zda se to u Googlu fakticky děje.
    * Tomu, aby o vás někdo sbíral data můžete zabránit – buď nastavením prohlížeče nebo na stránkách http://www.youronlinechoices.com/cz/ kde si můžete nastavit, kdo smí data sbírat. Tato pravidla všichni hráči v RTB ekosystému dodržují, protože jinak by si koledovali o velký průšvih.
    Osobně si myslím, že tato úroveň ochrany soukromí v RTB je dostatečná, hlavně proto, že data jsou uchována opravdu anonymně. A pokud např. máte účet na Facebooku, zapomeňte, že jste se kdy bál o své soukromí, protože Facebook sbírá všechno a nelze se z toho odhlásit.