Jedine, co by me na Vasem miste stvalo, je to, ze ty tradicni hodnoty se kazdou chvili meni :-) [atd atd, spousta moudra okolo v dalších postech]
Nebudu Vaše ctěné (zde prezentované) názory a postoje k životu a určitým základním pravidlům a hodnotám (které se, možná Vás to překvapí, zase tak často nemění) nijak dál komentovat, antož opravdu nemám náladu na zbytečnou flamewar s něčím takovým, jako jste Vy. Hodně štěstí ve Vašem životě a hlavně hodně štěstí lidem ve Vašem okolí...
Zajímavé, že doposady nikdo kloudně neodpověděl na zdejší první komentář...
Sorry Petre, pisu z vecirku. A co teda takle po vecerech vlastne delas, krome rozjimani o tom, ze krades je horsi nez pocit, ze "na to nemam"?
Jak kdy, někdy jsem v práci, jindy zase onanuju doma nad tím, jakej jsem machr, co umí psát do komentářů pod divné články, nebo si třeba v klidu domova poslouchám CD, či sleduji DVD, bez rušivé kulisy dávivých zvuků na pozadí (nikoli na tom anatomickém)...
Muzu te ujistit, ze pocit z dobre hudby je o dost slastnejsi a ze hudba kvuli tomuto pocitu vznikla a dal existuje. Je mi te fakt lito, ze to nikdy nepochopis, ale ono ukajeni se moralkou ti snad tu frustraci trochu ulehci.
Ó, jak jsem jen mohl být celou tu dobu tak slepý! Jaké netušené zážitky mi za ta léta unikaly mezi prsty!
I Vy jeden komiku, že Vy jste se tu někde okolo v diskuzi poznal? Sladké sny a příjemné ranní probuzení...
Kapely byly pred gramofonovym prumyslem, budou i po nem.
Me to jako aktivniho hudebnika vubec netrapi a netrapi to ani 99% aktivnich umelcu. Ze to trapi tebe, si prokonsultuj se svym psychiatrem :-)
No pokud to žádného hudebníka netrápí, proč se tedy ještě pořád toho průmyslu drží? Oidipův komplex, nebo co, Sigmunde?
Tak proc si zidli muzu koupit za prijatelnych podminek a DRM muziku ne? Proc, ty nas maly vseznalku? V cem je teda ten problem?
Proč se ptáte mě? Ptejte se majitelů práv, hlavo...
Ty mas asi hodne mizernou linku, ze jo? :-) Nebo jen tak zvanis? :-)
Asi hodně mizernou, prachsprostých 4096/512 kbit/s. Bere mi to snad právo na vyjádření svého názoru?
Nezajímají, protože nemusí. Kapela (pokud se nejedná jen o uměle a účelově vzniklá seskupení za účelem hrabání peněz vydavatelským prasátkům do korýtka) si obvykle platí studio sama. A že nebudou mít co do huby žvanilové z vydavatelských společností, mě naprosto netrápí. Nebo počkejte, naopak, přeji jim to, za jejich nenažranost, aroganci a zabedněnost.
Platí si každá taková kapela i vše ostatní kolem vydání a propagace alb? Z čeho si to zaplatí začínající kapela, o které nikdo neví, a proto jí ani nic nepůjčí? Zázraky se sice občas dějí, ale vzato kolem a kolem, asi moc šance na proražení nemají. Jistě, mohou objíždět hospody a živořit, mohou se zadlužit do pátého kolene a v omezeném nákladu vydat CD, ale kdo se o něm dozví? IMHO (ovšem moc o tom nevím, jen tak o tom uvažuju) prostě mají tihle Vaši "žvanilové" v tom kolotoči své důležité místo...
Argumentace zástupců vydavatelských společností je zcela "mimo mísu". Zkusím příklad: Nahrávky vážné hudby stojí daleko méně, než "mainstreamová" CD. Je snad snažší a technicky méně náročné nahrát vážnou hudbu? Skoro bych řekl naopak.
Asi to bude v tom, že vážná hudba má své stálé a znalé posluchače, mezi mladými o ní není moc zájem a ani není moc šancí, jak s ní ty tuctuctucáky (krom pár tónů, či krátkých pasáží [okrášlených libozvučným rapováním] zamixovaných do současných úžasných děl) zaujmout. Zřejmě tedy jsou menší náklady na předem vzdanou masivní propagaci. Otázka je, zda to je dobře, či špatně (respektive zda tomu tak vůbec je)...
Jiný příklad: knihy. Málokdo dnes kopíruje knihy, maximálně pouze části. Proč? Protože jejich kopírování je ekonomicky nevýhodné.
Zajímavé. Ja se setkal v pár "fanouškovských" diskuzích s poptávkou (i nabídkou) po knihách v elektronické podobě (zpravidla pouze scan+OCR)...
Neustálým zvyšováním ceny, nesmyslnými ochranami a vyhrožováním ničeho nedocílí, spíše si proti sobě poštvou i dříve loajální zákazníky, kteří se od nich nakonec odvrátí.
A nebylo by to to pravé řešení?
Nebojte, nenechám. Důvodů proč nenazývat uživatele P2P sítí "warezáckými prasaty" mám dost, zamyslete se nad nutností takových "plytkých" invektiv i vy ;-)
Já je tak nenazývám globálně. Domníval jsem se, že jsem se vyjádřil (i v jedné z diskuzí pod dřívějšími články) v oblasti taxonomie w.p. jasně... Ovšem, pokud se někdo pozná, tak se mu to asi moc líbit nemusí, přiznávám... :)
Logickou evolucí by totiž mohla vzniknout firma (ala iTunes), která nepotřebuje mít stovky zaměstnanců, tisíce prodejen a milardové náklady. Stačila by menší firma co udržuje v chodu elektronický prodejní kanál a prodává za rozumnou cenu obsah. Umělci by víc, protože nikomu by nedělalo problémy koupit album za 100 nebo písničku za 8...
Kéž by takových firem bylo víc. Kéž by byly. Nejsem ale přesvědčený, že by to problém kradení zcela vyřešilo, antož existuje určitá skupina tvorů, co by si to nekoupili ani za tu stovku/CD, z jakéhosi principu ("kdo nekrade, okrádá rodinu", nebo něco na ten způsob)...
Já se domnívám, že současné firmy mají na požadované peníze za své zboží plné právo a že pokud se to někomu nelíbí, tak ať to od nich nekupuje a ignoruje tu firmu i toho interpreta. Řešením není krást, řešením je legální ekonomický nátlak. Až jim zůstanou sklady plné jejich nosičů, až o ně nebude zájem, potom třeba svůj postoj změní (nebo krachnou).
Nelíbí se mi to kradení a nezdá se mi ten rozdíl v postižitelnosti sdíleče a sosala.
Za to muze proste ten kus Janosika v kazdem z nas. Lidi vidi nenazrane firmy, ktere porusuji moralni, ale i zakonna omezeni, nic se jim nestane
Jak se pozná nenažranost firmy? Určí jí domovní schůze, nebo snad nějaký pouliční výbor? Je třeba zatnout kapitalistovi tipec? Dát mu očuchat dělnickou pěst lidu?
No a bezny obcan, ktery prave procitnul ze snu o demokracii a ze vsichni mame stejna prava a povinnosti vezme valasku (pardon P2P sit) a jde tych hornych panov rubnut po kebuli. :-)
Takový běžný občan si má jít stěžovat ke svému volenému poslanci a dobře si pamatovat jeho reakci. Alespoň do nejbližších voleb, IMHO.
Ano, v monopolu vidim vzdycky problem.
Jenže monopol jste opomenul ve svém příkladu zmínit. A stále ignorujete tu zmíněnou možnost prostě se bez toho (pro Vás za nevýhodných podmínek nabízeného) zboží obejít... Můžete jít k jinému truhláři, pokusit se domluvit, pokud to nepůjde, můžete začít vyrábět židle sám a prodávat je za jiných podmínek. Můžete poslouchat jinou hudbu a dovést tak zlotřilého monopolistu ke krachu.
Na večírky nechodím, knížku si raději koupím, noviny nečtu.
Můj názor je, že pokud je to, jak píšete, "šmejd", tak mi nestojí ani za ty požadované peníze, ani za to, abych jej ukradl. Jsem zcela jistě divnej, antož krádež považuju za něco horšího, než smíření se s faktem, že nemůžu mít všechno.
Domníváte se, že máte nějaké právo vidět/slyšet vše, co bylo, je a bude vydáno, ať si majitelé práv k těm dílům myslejí co chtějí?
Domníváte se, že autoři, či prostě majitelé práv nemají nárok za použití toho díla cokoli požadovat?
Hodláte oponovat komunistickými kecy zde obvyklými argumenty o "přiměřenosti" výše požadované sumy, nebo to vzdáte předem? :)
Přednost tak dostává logika, podle níž ke každému nástroji, jenž je "příliš" často užíván společensky nebezpečným způsobem, musí být znemožněn přístup, i kdyby tím měli dojít k újmě jeho legitimní uživatelé.
Znamená to, že v USA chystají republikání také radikální zpřísnění podmínek držení střelných zbraní? Leda houby. Přednost má stále logika ,z čeho máme větší prospěch`.
OK, domluvil jste. Tak zase pro změnu začněte myslet, byť třeba jen jednoduše.
Nezabýval jsem se zakazováním p2p, nezabýval jsem se výší poplatků, požadovaných autory, či majiteli práv na díla (ostatně, pokud se Vám to zdá drahé, tak si to prostě nepořizujte, v čem je problém? Proč krást [jasně, ona to krádež není, že... Kecy.]? Prostě se bez toho obejděte.), pouze jsem se podivoval nad tím zavíráním očí nad sosající částí davu warezáckých prasat, nad "legálností" jejich konání. Prostě mi to nepřipadá normální.
Hrnete na mě, abych se zamyslel nad příčinami a zkoušel je změnit.
Vy se domníváte, že nelegální šíření a kradení je nějakým řešením? Možná pro ty jednodušší (jak co do myšlení, tak do morálky) z nás. Asi proto, že to je "řešení" okamžité. Warezácké prasátko si z p2p (např.) korýtka pod sebe nahrne své oblíbené Pomeje a blaženě chrochtá. Nic dál neřeší, proč taky, že... Maximálně si ještě tak uznale poplácá játra, jak je c001 machr, jak s těma zlejma kapitalistama vyběhlo a jak vlastně dělá dobrou věc.
Co se ale tím kradením (tisíckrát si mi tvrďte, že to krádež v případě stahování není, stejně mě nepřesvědčíte, že se o prasárnu nejedná) skutečně řeší, krom momentální situlace sociálního případu konkrétního warezáckého prasete? Sníží se proto ceny DVD/CD? IMHO nikoli.
Prostě, pokud na to nemáte (to bude zřejmě ta "Vaše" hledaná příčina), tak si na to buď našetřete, nebo, nestojí-li Vám to za to, ignorujte to.
Proč to krást? Proč se snažit to získat za cenu možného napomáhání k nelegálnímu šíření díla? Když se mi něco zdá příliš drahé, tak si to prostě kupovat nebudu a dál to neřeším, ne?
Já prostě uvažování těchto jedinců nechápu.
Ponechejte p2p sítě pro šíření linuxových distribucí a freeware (případně záznamů z přednášek, jsou-li k veřejnému užití) a nezasírejte je warezem! :)
No já nevím. Stále se všude píše, že "špatnými hochy" jsou pouze ti, co audio/video (u software je to snad jasné) obsah nelegálně nabízejí ke stažení a že ti, co si jej od těchto "zlých hochů" stahují jsou úplní Mirkové Dušínové, bez rizika, bez poskvrnky.
Možná je směr mých úvah mylný a warezáckým prasatům křivdím, ale pokud je "trestné" poskytování takového obsahu, pak jeho stahování musí být přinejmenším jakýmsi napomáháním k "trestnému" činu poskytování. Pokud si od "zlého hocha" nikdo nic nestáhne, nelze hovořit o tom, že nahrávacímu průmyslu vznikla působením toho warezáckého prasete "škoda".
Alespoň IMHO.
Tak jak je to?