Jenze ve zdejsich koncinach se nazyva ISP kazdy, kdo vytahne prvni outdoorovou antenku s mirenym pokrytim a nulovym zazemim a svuj bussiness model postavi na tom, ze nakoupi linku urcite kapacity a tu milionkrat preproda...
Kdyby jejich zakladni model byl (pokud chteji nabizet sice negarantovane, ale neomezene pripojeni) o tom, ze cena velke kapacity je radove mensi nez cena rozdrobene kapacity koncovym uzivatelum, urcite by podobne problemy neresili a ani resit nemuseli... a ze nekdo chce sluzby, ktere mu nekdo jiny nabidl a prodal je vec, ktera je zcela normalni a kazdeho ISP poslu k sipku, pokud si bude stezovat, ze mu na datove neomezene lince s definovanou agregaci (tedy CIR a FIR) "prilis" zatezuji jeho infrastrukturu...
Uvahy o tom, ze firma vytezuje v pracovnich dnech, uzivatel vecer a o vikendech, muze byt spravna uvaha, je treba ji vsak podporit patricnym radem podminkami apod. - pak jsou spokojeni vsichni zucastneni a "zelezo" se neflaka, ale je efektivne vyuzito, jenze to by nekdo pri navrhu podminek a bussiness modelu musel premyslet a nehnal se za tim co nejvice prodat, at z toho neco kapne...