Hlavní navigace

Znáte lepší Seznam než Zlaté stránky?

5. 5. 2004
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Když jsem nedávno slyšel první ze série rozhlasových spotů nové reklamní kampaně na Zlaté stránky, říkal jsem si: to je náhoda. Nebyla. S každou další verzí, která rotuje na rozhlasových vlnách, je to jasnější: Zlaté stránky mají potřebu se vymezovat proti Seznamu.

Pro ty, kteří se s touto kampaní ještě nesetkali, jen krátké přiblížení: přátelský hlas vychvaluje kvality Zlatých stránek, ve kterých naleznete úplně všechno, a během pár vteřin několikrát zopakuje slovo seznam. „Není seznam jako seznam – jen jeden je zlatý: Zlaté stránky,“ tak začíná jeden ze spotů (v rádiu si s psaním velkých či malých S hlavu dělat nemusí). Ve většině spotů se odkazem na Seznam začíná i končí, vždy samozřejmě s nenápadným sdělením, že na Zlaté stránky tedy rozhodně nemá.

Nevím, jaký marketingový stratég tuhle kampaň vymyslel, ani co tím sledoval. Je klidně možné, že to opravdu funguje – uživatelé zmasírovaní reklamou začnou hromadně měnit nastavení svých prohlížečů a jako domácí stránku si zvolí www.zlatestran­ky.cz. Osobně jsem si z ní odnesl pocit překvapení: ten Seznam už ale musí být velký, když si ho všiml i gigant střihu Mediatelu (který Zlaté stránky vydává).

BRAND24

Pro Seznam je to každopádně důvod k oslavě, což mi nakonec potvrdil i jeden z jeho bossů Tomáš Kapalín. Nejenže spoty podtrhují jeho internetovou hegemonii (mluví se snad o zlatých centrech či atlasech?), ale navíc ukazují, že už je dost významný i pro klasický kamenný svět. Tomu se nakonec divit nemusíme. Většina lidí z branže sice považuje zveřejňované obraty Seznamu za přinejmenším přifouknuté, celkem bez problémů se však shodnou na tom, že jeho roční příjmy ze samotných registrací a přednostních odkazů se pohybují v řádu stovek milionů. Pro Mediatel jsou to sice pořád drobné, ale jako trend to příjemné není.

A tak mne napadá: neměl by tu kampaň nakonec zaplatit spíš Seznam?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).