Jiná čísla jsou dána zcela jinou skladbou balíku - gamezone a telefonní seznam to pochopitelně změnily radikálně - v měsících minulých to totiž bylo všechno jinak. Demonstruje to náchylnost balíků k chybné interpretaci výsledků pokud není známo dobře jejich složení.
Daleko praktičtější by bylo u portálů srovnávat homepage, balík zahrnuje leccos. V případě iDnesu pak balík zahrnuje i zcela nezpravodajské věci (a ty mají velmmi výrazný podíl na celku).
Díky za tuhle poznámku, Dane, balíky jsou prokletí. Nejtěžší je srovnání téhož balíku v čase, protože prostě "nikdy" není stejný.
S tím srovnáním domovských stránek máš pravdu podle mého jen částečně, protože ji ovlivňuje nastavení výchozí stránky v prohlížečích uživatelů. Vždycky to chce nějaký korektiv, a tím by mohlo být třeba vyhledávání nebo zpravodajství daného portálu. Například za loajalitou k Seznamu pravděpodobně výchozí stránky nestojí, protože stejnou míru loajality vykazují i další služby Seznamu (například email).
U telefonního seznamu bych předpokládal, že posílí unikátní uživatele, protočené stránky už méně. Zařazení telefonního seznamu do balíku byl chytrý tah, ale mělo k němu dojít už během přečíslování ;-) tehdy byl "telefonní seznam" jedním z vůbec nejčastěji hledaným výrazem Seznamu.
O zařazení telefonního seznamu exklusivně pod quick (včetně idot statistik) jsem se marně pokoušel celou dobu co jsem byl v telecomu. ČTc schizofrenně provozoval DVĚ verze telefonního seznamu a vedly se kvůli tomu šílené hádky. Stejně jako bylo odmítáno jakkoliv začlenit či využít gamezone - prostě si to jelo po svém a Chadzi dělal všechno pro to aby to tak zůstalo.
Telefonní seznam posílí protočené stránky, protože cokoliv v něm najít vyžaduje neuvěřitelné množství kliků a otvírání nových a nových stránek - nová podoba je těžce user unfriendly a Český Telecom s tím problém mít nikdy nebude - nikdo jiný totiž telefonní seznam nemá.
Vzestup homepage v současnosti bych přičítal dvěma věcem
a) zrušené služby jsou natvrdo přesměrovány na www.quick.cz bez jediného slůvka vysvětlení
b) mediální pozornost věnovaná změně designu (správně návratu k několik let staré podobě která byla původně odsouzena jako neproduktivní)
Co autor myslí tím několikrát zmíněným Atlantem? Unikl mi nějaký nový portál (atlant.cz, atlanto.cz,...)? Nebo se tím myslí atlas.cz a autor měl slabší chvilku? Nebo mám slabší chvilku právě teď já? Prosím o vysvětlení.
Doklad toho, že čím déle někdo studuje češtinu, tím hůře ji umí - ještě pár let a místo koherentních textů zde od Martina bude jen chaotické žvatlání :-)
Název portálu Atlas, jak v jiné diskuzi zde na Lupě potvrzuje Michal Bláha, pochází od bájného titána Atlanta (v prvním pádu Atlas), proto mi přijde vhodné skloňovat název portálu životně.
Jazyk je kulturní statek, je třeba o něj pečovat. Ale myslím, že na Lupě zatím můžete zůstat klidní. Jak je ze současného textu článku patrno, naštěstí nemá autor textu vždy poslední slovo a korektor všechny excesy bez mrknutí oka mýtí. Nyní alespoň páni autoři, kteří si stěžují na zasahování editora do jazykové podoby textu, vidí, že se takové zásahy nevyhnou ani osobě s prstem nad tlačítkem [Zveřejnit]. :-)
No v případě jazyka českého je to v dnešní době spíše pořádná koule připevněná k noze, ale bohužel se zde bude ještě asi pár desítek let, možná i století používat :-)
Oficiální skloňování je Atlas, bez Atlasu. Atlas coby podpírač oblohy sice kdysi dokonce byl i součástí loga, ale stejně tak je v jedné adrese pro firemní komunikaci zakotven Atlas jako pohoří a rádi používáme i souvislost Atlas - sbírka map, když už máme ty dobré mapy :-)
Zaujalo mě jak se rychle iDNES stal dvojkou ve zpravodajství. Na to jak dlouho tu byl a měl možnost se připravit na konkurenci to projel na plné čáře. Stačilo pár měsíců - necelé 3 (pokud se nepletu), tedy 1/4 roku .....
V iDNESu si můžou už jen říkat: Svět už nikdy nebude takovým jakým býval.
podle me si za to idnes muze samo. hlavne ta struktura je naprosto idiotska, uvodni stranku (www.idnes.cz) ma idnes mnohem horsi, nez novinky. neobsahuje zadne poradne informace, proto je lepsi pouzivat jako uvodni zpravy.idnes.cz, ale kolik lidi to dela? zase na druhou stranu, v te ceske bide ma idnes mnohem lepsi zpravodajskou uroven, napriklad ty online reportaze, to je dobry napad a na novinkach se sice o neco podobneho snazili taky (volba prezidenta), ale vysledek dopadl dost zalostne. naproti tomu, nektere reportaze idnes (mmf, povodne, nato atp.) jsou jiz temer legendami ceske online zurnalistiky.
Jo a ze na idnes stravi uzivatel vice casu - bodejt by ne, nez se mu nactou vsechny ty obrazky a reklamy a nez se v te hruze zorientuje. Z hlediska zpravodajskeho je idnes celkem uchazejici, ovsem z hlediska designerskeho a technickeho je to primo odstrasujici priklad.
Domnívám se, že činíte ukvapené závěry. iDnes kromě toho, že má dvojnásobný uživatelský čas, má také dvojnásobný počet zobrazených stránek. A při pohledu na meziměsíční vývoj návštěvnosti zjistíte, že Novinky iDnes nepřipravily o uživatele.
Takže jistě, Novinky úspěšné jsou, ale iDnes je jednička na trhu.
Ono je vcelku jedno kdy o iDnes budeme mluvit jako o jedničce v čase minulém. Lze to i nyní. Podstatnější je zdali iDnes umí vydělávat peníze a to ej ta moje temnější obava.
přestaňte už s tím věčným porovnáváním, který server má větší návštěvnost, je to totiž úplně fuk - všichni snad chceme VYDĚLÁVAT PENÍZE, ne?
zatímco iDNES po úsporných opatřeních na konci loňského roku zefektivnila provoz, o profitabilitě SEZNAMu mám vážné pochybnosti - ten jejich tištěný realitní magazín podle mě skončí naprostým krachem
Pane Košťále, články srovnávající výsledky iAuditu nemají ukázat na úspěšnějšího hráče na trhu. To je opravdu spíše věcí auditů účetních, které bychom také rádi porovnávali, leč není zdrojů.
Srovnání návštěvnosti iAuditu je důležitým ukazatelem pro nákupčí reklamy. Například sedět já dnes na nějakém reklamním rozpočtu a muset se rozhodnout mezi iDnesem a Novinkami, dám si reklamu na Novinky, protože tu reklamní sdělení nepřijde do konkurence a stránky jsou přehledné, takže reklama nezanikne.
No pokud zefektivnila provoz stejně jako homepage tak jim přeji opravdu hodně štěstí. Znamená to, že po té co zefektivnili provoz již nejsou ztrátoví? Kde to píšou, kdo to řekl?
S tím, že úspěšnost projektu není totéž co návštěvnost, se nedá než souhlasit.
Ale na konkrétní věci mám přesně opačný názor než vy:
- Zrovna Seznam.cz má obchodní model efektivní a díky své návštěvnosti může protlačit prakticky libovolný projekt, aby byl finančně úspěšný.
- Idnes.cz byl dlouho ztrátový a tipuju, že je i dnes. O zefektivňování sice mluvili, ale nakonec jsem si nějakých významných zefektivnění nevšiml...
- Tištěné Sreality jsou docela rozumné - Seznam ten obsah beztak generuje, tak proč ho i nevytisknout. Navíc inzerenti to snadno zaplatí a koncová cena jednoho vydání je taky dost vysoká. Regionální zaměření je taky dobrý nápad.
Co se tyce tyce financni pozice Seznamu tak absolutne souhlasim s predchozim prispevkem, Seznam je financne uspesny a to plati temer o vsech sluzbach ...
O iDnes absolutne nic nevim, ale jejich sluzby jine nez zpravodajske jsou vetsinou desive, ja mam zkusenost se sekci realitni a nejen ze s ni nechteji nic delat ale brani se i jakekoli spolupraci ...
Na druhou stranu mam trochu jiny nazor na tistene SReality a to mozna z toho duvodu ze se v realitnim svete nejaky patek pohybuji ... Seznam ten obsah sice generuje ale pro tisk ho (zatim) tvori stejne znovu ... a myslim si ze koncova cena je tak vysoka, ze pujde proti prodanemu nakladu a tedy proti cenam reklamy pro inzerenty ... regionalni zamereni je sice dobry napad ale musi zacit fungovat a pokud se bude cekat s regionalnimi mutacemi dokud nebude uspesna Praha, nedockame se asi nikdy ...
A taky sekce textove inzerce je naprosto mimo ... Pokud si do casopisu necham napsat realitku "KRASNY DUM " a konec nemuzu predpokladat ze si to lidi za ty penize koupi ...
Ale uvidime dale ...
Novinky jsem objevil celkem nedávno a hned jsem si je oblíbil. A to zejména kvůli rychlosti načítání. Oproti Idnes nebo lidovkám je to rychlejší o několik set procent.