Hlavní navigace

fss

Firmy v sociálních sítích být potřebují — jsou tam totiž jejich zákazníci

Sociální sítě jsou a vy to nezměníte. Jako firma je můžete stěží přehlížet. Například na Facebooku je již třetina české populace a polovina české populace internetové, a podíl dále stoupá. Náctiletí, kteří Facebookem žijí nejvíce, postupně dospívají v mladé, produktivní dospělé.

Marek Janouš

12. 6. 2012 6:25

Lubor Zoufal (Lagardère Active ČR): reklama na Facebooku nám nefunguje

Lagardère Active ČR vyzkoušelo na Facebooku reklamní kampaně, jejich výsledek byl ale nevalný. V letech 2010 a 2012 zakládala firma mnoho profilů pro své jednotlivé značky, nabírala nové fanoušky. V letošním roce ale mnoho profilů seškrtala. Jako zdroj návštěvnosti webů, které provozuje Lagardère Active ČR, nefunguje Facebook příliš dobře. Na Facebooku funguje sdílení fotek a videí, pozvánky na akce a když s uživateli komunikujeméně známý moderátor. A to proto, že uživatelé spíše věří, že…

Martin Vyleťal

7. 6. 2012 17:14

Alžběta Houzarová (Vodafone): lidé chtějí po mobilních operátorech na sociálních sítích péči a rady

Vodafone má tým, který se stará o sociální sítě. Je aktivní na Youtube, Twitteru, Facebooku a Foursquare. Lidé chtějí po mobilních operátorech na sociálních sítích péči a rady. Proto Vodafone najal pět specialistů péče o zákazníky, kteří jsou aktivní hlavně na sociálních sítích. Vodafone má na Twitteru brandový kanál a kanál péče o zákazníky. Feedback ze sociálních  sítí se firma podle Alžběty Houzarové snaží implementovat do rozhodnutí managementu.

Martin Vyleťal

7. 6. 2012 16:59
| 2

Barbora Wagnerová (Symblaze): lovec výher, skeptik a srdcař

Jací jsou fanoušci značek na Facebooku? Podle Barbory Wagnerové z agentury Symblaze lze fanoušky rozdělit do několika kategorií. Fanoušek – lovec výher se účastní všech soutěží, kde se dá něco vyhrát. Je mu jedno, kdo soutěž pořádá. Kliká ,přeposílá a dává si logo na zeď. Fanoušek – skeptik je přesycený fb aktivitami. Fanoušek – srdcař, je pro firmy ten nejdůležitější. Lajkuje a sdílí jen stránky značek, ke kterým má opravdu vztah. Je loajální. Často působí jako ambasador značky.

Martin Vyleťal

7. 6. 2012 16:47

Michal Popelář (Wunderman Interactive): komunikaci na sociálních sítích by měl ideálně dělat člověk, který má rád firmu a její produkty

Podle Michala Popeláře se agentury u některých korporátních klientů stále setkávají s tím, že nevědí, co jsou sociální sítě zač. Některé firmy vstupují na sociální sítě, aniž by věděly, co od toho očekávají. Nemají předem vytyčený cíl, čeho by chtěly prostřednictvím sociálních sítí dosáhnout. Jdou tam, protože jsou tam ostatní nebo proto, že jim to řekl někdo z centrály. Samozřejmě, ale existují i firmy, které chápou, co sociální sítě nabízejí.

Martin Vyleťal

7. 6. 2012 15:48

Olga Biernátová (Knihovna UTB): náš Facebook profil může být vzorem i pro komerční sféru

Olga Biernátová z Knihovny Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se podělila o zkušenosti, jak vytvořit z konzervativní instituce Love Brand na sociálních sítí. Při rebrandingu jakékoliv značky je podle Biernátové důležité mít dobrý produkt. Ve zlínské univerzitvní knihovně proto nejdříve začali pracovat na zlepšení služeb.

Martin Vyleťal

7. 6. 2012 15:23

Marek Prokop: firma by měla mít na sociálních sítích lidskou tvář

Podle Marka Prokopa, který zahájil odpolední program konference Firmy v sociálních sítích, přednáškou s názvem Skladník ze šroubárny v éře sociálních médií, by firma na sociálních sítích měla mít lidskou tvář. Je dobré vytáhnout a zveřejnit lidi, kteří se starají o obsah a prezentaci firmy na sociálních sítích a médiích.

Martin Vyleťal

7. 6. 2012 14:29

Jan Valuštík (Aukro.cz): nebojte se zeptat se příznivců

Profily na Facebooku a Twitteru založili asi před třemi lety v podstatě spontánně. Nejprve bez jakéhokoli záměru. Postupně začali budovat komunitu. Nakonec se rozhodli přímo na Facebooku prodávat, ale nedá se tam prodávat všechno. Jeho prodejní potenciál je jinde. Pro Aukro.cz je Facebook šestým největším zdrojem návštěvnosti a vytváří asi 2,8 % celkového obratu Aukra.

Marek Janouš

7. 6. 2012 13:08

Dušan Murčo (Martinus.sk): Lidé na Twitteru jsou jiní

Martinus.sk je největší slovenské internetové knihkupectví — založené už v roce 2001. Na Twitteru jsou aktivní asi od dubna 2010, kdy byl Twitter méně známý. Tehdy měli asi 200 následovníků a jen se tam kopírovaly stavy z Facebooku. Mají to ve firmě nastaveno tak, že jedenáct lidí má důvěru vyjadřovat se na Twitteru. Kromě domluvy na kritických věcech mají svobodu bavit se se zákazníky.

Marek Janouš

7. 6. 2012 12:53

Luděk Motyčka: na Google+ více experimentujte

Luděk Motyčka z Googlu tvrdí, že jedním z cílů Google+ je sjednotit pro uživatele různé produkty Googlu. Google+ vás prý provází celým internetem. Tlačítko g+1 je prý už na více než milionu webů. Prostředek interakce. Zvyšuje relevanci obsahu webu. Mnozí lidé mají na internetu větší potřebu komunikovat než v životě skutečném.

Marek Janouš

7. 6. 2012 12:23

Ljuba Kotásková: má smysl být na sociálních sítích?

Ljuba Kotásková ze Social Bakers říká, že ať tam vy být chcete nebo nechcete, vaše cílová skupina tam prostě je. A trend ještě několik let nepoleví. Kromě toho cílová skupina dospívá. Sílí skupina mladých dospělých — už produktivních. Největší nárůst uživatelůcelosvětově je například v Indii a v Brazílii.

Marek Janouš

7. 6. 2012 12:03

Pavel Ungr: zaměřte se na ty, kteří vás ještě nenašli

Zaměřte se na to, aby vás na sociálních sítích šlo snadno nalézt. Máte viditelné odkazy na svém webu? Zjistěte si, pro koho píšete. Kterými slovy se ti lidé vyjadřují. Co hledají. Jak mluví o vás. Jsou to metody z analýzy klíčových slov… Často aktualizujte i svůj profil — podle toho, co lidé hledají.

Marek Janouš

7. 6. 2012 11:10

Pavel Ungr: sociální sítě nejsou prodejní kanál

Pavel Ungr z H1.cz tvrdí, že sociální sítě nejsou prodejní kanál, ale můžete tam zaujmout. Je to kanál marketingový. Mohou si pak dohledat, co děláte, a tam už prodej uděláte. Ale ne přímo na sítích sociálních. Na Facebooku jsou možná už čtyři miliony českých uživatelů… Všichni mobilní operátoři by měli mít účet na Twitteru, kde je kolem sta tisíc lidí.

Marek Janouš

7. 6. 2012 10:58

Ondřej Jireš: Nekupujte fanoušky, stránku si tím zničíte

Ondřej je především proti nakupování fanoušků. Důležitý podle něj není počet fanoušků, nýbrž to, zda jsou to lidé se skutečným zájmem a zda kladně reagují. Dávat si cíle co do počtu fanoušků nedoporučuje. Kromě toho připomíná důležitost vůbec monitorovat web a sociální sítě. Nesoustředit se jen na vlastní kanál.

Marek Janouš

7. 6. 2012 10:48

Opět z konference Firmy v sociálních sítích…

Za výpadku WiFi v sále stihl Jindřich Fáborský stihl vyjmenovat patnáct cenných tipů na reklamu na FB a Ondřej Jireš seznámil s tím, čeho se na Facebooku jako firma vyvarovat…

Marek Janouš

7. 6. 2012 10:45

Dan Dočekal: Nejvíce boduje obsah tak stupidní jako fanoušci sami

Ty nejstupidnější soutěže získávají nejvíce fanoušků. Například před dvěma lety HP s posíláním motýlů…

Marek Janouš

7. 6. 2012 9:51
| 5

Dan Dočekal: Timeline je jen zbytečná práce navíc

„Jediným přínosem je jen ten velký obrázek nahoře, a ten je omezen tolika pravidly, co v nich být nesmí, že je úplně zbytečný.“ „Kvůli Timeline je nesmírně těžké zviditelnit aplikace. Facebook tak ždímá firmy.“

Marek Janouš

7. 6. 2012 9:45
| 1

Dan Dočekal: Facebook nahrazuje reálný svět

Dan Dočekal začíná přehlídkou toho, co vše se dnes děje na Facebooku. Cituje Ebena Moglena, že Facebook „likviduje soukromí a rdousí lidskou duši“. Facebook pokračuje v ovládnutí firem. Jen málokterá si dovolí z Facebooku odejít. Fotka melounu na firemní stránce — s otázkou „Kdo by si dal?“ — získala 1159 lajků… Pizza: 618 lajků.

Marek Janouš

7. 6. 2012 9:39
| 1