56 % evropské populace používá Internet

Více než polovina Evropanů (respektive obyvatel Evropské unie) používá Internet, většina z nich vysokorychlostní. Vyplývá to ze zprávy Evropské komise, která mimo jiné potvrzuje silný růst od roku 2005. Ve vysokorychlostním připojení a penetraci mobilních telefonů je Evropa dokonce první na světě.

Evropská komise zveřejnila výsledky zajímavého výzkumu, který popisuje růst v sektoru informačních technologií na území Evropské unie. Právě technologie mají potenciál, aby vytáhly Evropu z krize, tvrdí autoři shrnutí výzkumu na serveru Marketing Charts.

Výzkumníci zjistili následující klíčová čísla:

  • Počet pravidelných uživatelů Internetu vzrostl z 43 % populace z roku 2005 na stávajících 56 %, většina z uživatelů využívá Internet denně.
  • Znevýhodněné skupiny uživatelů (nepracující nebo ve věku 55 – 64 let) rostou na Internetu nejrychleji.
  • Evropa je největší trh, penetrace masivně roste. Polovina domácností a asi 80 % firem má pevné vysokorychlostní připojení k Internetu, tři čtvrtiny z nich mají průměrnou rychlost downloadu okolo 2 Mbit/s.
  • Vysokorychlostní Internet je přístupný pro 93 % obyvatel Evropské unie (EU25), v roce 2005 to bylo 87 %.
  • Holandsko, Lucembursko a Francie mají nejvyšší procento populace, která stahuje, poslouchá a sleduje hudbu a filmy.
  • Švédsko, Holandsko a Dánsko mají nejvyšší procento populace, která přistupuje na Internet nejméně jednou týdně.
  • Vysoké procento vysokorychlostních přípojek k Internetu přináší více uživatelů vyspělých služeb (například interaktivní aktivity, komunikace, finanční online služby).
  • Evropa je stále pozadu za Spojenými státy americkými a Japonskem v investicích do výzkumu a vývoje a informačních technologií, stejně tak v online reklamě.
Penetrace Internetu v Evropě 1

Zdroj: www.marketingchar­ts.com

Penetrace mobilních telefonů v Evropě překročila 100%, na jednoho obyvatele včetně dětí tedy připadá více než jeden mobilní telefon. V roce 2004 byla penetrace 84 %, nyní je to 119 %.V tomto ohledu je Evropa na absolutní špičce, v Japonsku a ve Spojených státech amerických je totiž penetrace mobilních telefonů okolo 80 %. Lidé více volají a píší více textových zpráv, ceny jsou o 34,5 % nižší než v roce 2004. Cena roamingu poklesla od roku 2005 dokonce o 70 %.

Penetrace Internetu v Evropě 2

Zdroj: www.marketingchar­ts.com

Podle zprávy se ty země, které mají vysokou penetraci Internetu, stanou tahouny evropské ekonomiky. V Evropě jsou nejaktivnějšími uživateli Internetu mladí (ve věku 16 – 24 let). Celých 73 % uživatelů Internetu této věkové skupiny sdílí obsah, to je dvakrát více než evropská populace v průměru.

Dvě třetiny Evropanů ve věku do 24 let využívají Internet každý den, v průměru bez ohledu na věk je to jenom 43 %. Generace zvaná “digital natives” toho na Internetu umí nejvíce, uvádí speciální výzkum (http://ec.eu­ropa.eu/infor­mation_society/e­europe/i2010/ben­chmarking/index_en­.htm) Evropské komise.

Zajímavé a očekávané zjištění uvádí, že právě mladá generace je nejméně ochotná platit za obsah na Internetu. Placení za stahování hudby a obsahu odmítá 33 % mladých, což je dvakrát více než u evropské populace obecně.

Přestože čísla vypadají dobře a naznačují kontinuální růst, výzkumníci také zjistili, že třetina obyvatel Evropy Internet nikdy nepoužila a pouhých 7 % uživatelů Internetu nakoupilo online v jiném státě. Právě přeshraniční tržby e-shopů by se podle Evropské komise měly zvýšit nejvíce, tam je největší rezerva.

Jak si stojí Češi v porovnání s ostatními zeměmi? Hudbě a filmům se na Internetu věnuje jenom 19 % českých uživatelů Internetu (na prvním místě je Holandsko se skoro padesáti procenty). Minimálně jednou za týden využívá Internet 51 % českých uživatelů, na špičce žebříčku je Švédsko (83 %).

EBF16

Penetrace Internetu v Evropě 3

Zdroj: www.marketingchar­ts.com

Tiskovou zprávu Evropské komise v češtině si můžete prohlédnout zde, jednotlivé tabulky a prezentace zde.

Anketa

Nakupovali jste někdy online z cizího státu?

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »