AdBlock Plus musel smazat návod na obcházení blokátoru blokátorů

Blokovat přístup uživatelům blokátorů reklam je bezpochyby právo vydavatele. Co když ale požaduje i mazání návodů na obcházení jeho „zdi“ z diskusí?

Německý vydavatel Axel Springer na svém serveru Bild.de vítá uživatele blokátorů reklam žádostí, aby si blokování inzerce vypnuli nebo zaplatili předplatné, které jim většinu reklam skryje. Jinak je k obsahu nepustí – viz Bild.de: vypněte blokátor reklam, nebo zaplaťte. Jinak naše články neuvidíte).

Můžete diskutovat nad tím, jestli tento krok má nějaký skutečný smysl, nebo jestli je to jenom další křečovitý pokus někoho, kdo nepochopil internet. Jedno je ale jisté, Axel Springer to dělat může, je to jejich obsah a mohou ho odepírat komu chtějí a jak chtějí.

Na blogu Adblocku Plus ale najdete zajímavé pokračování celého příběhu. Vrcholí nařízením německého soudu, že AdBlock Plus musí z diskuzního fóra odstranit příspěvek uživatele, který obsahuje návod, jak blokaci na stránkách Bildu obejít.

EBF6

Axel Springer nejprve vymazání přímo po Adblocku Plus požadoval a společnost, která blokátor provozuje, to odmítla. Nařízení soudu ale nakonec respektovat musela, byť firma uvádí, že se hodlá bránit a nepovažuje podobný zásah za přijatelný.

Dává nám to nicméně příležitost podívat se v praxi na to, jak vlastně to mazání obsahu na internetu funguje. Adresa smazaného příspěvku s návodem se dá snadno použít pro nalezení jeho původní necenzurované podoby – ať už šlo o Google Cache, kde text nějakou dobu vydržel v původní podobě, nebo o řadu dalších diskusních fór a míst, kde lze návod najít (například zde). A vznikají samozřejmě nové stránky s návody, které najdete snadno přes „axel springer deblocker“ či „unblocker“.

27 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 11. 2015 18:31

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »