Comprimato získává skoro třicetimilionovou investici. Vítr fouká z Prahy i Brna

Milion eur nasypou do rozjetého startupu investiční fondy Credo Ventures a Y Soft Venture Capital, který si jako vedlejší aktivitu rozjela už globální firma Václava Muchny.

Až desetkrát rychlejší komprese a dekomprese videa ve formátu JPEG2000 za zlomek ceny klasických jednoúčelových řešení. Technologie Comprimata je postavena na současných grafických kartách. Potenciál firmy, která vznikla jako pokračování diplomové práce, přilákal i peníze tuzemských investorů. 

„Nově získaný kapitál umožní firmě rychlejší expanzi v oblastech prodeje i technologického rozvoje, a posílení na poli UHD kodeků,“ tvrdí zakladatel firmy Jiří Matela. Comprimato je už druhý úspěšný brněnský startup, který vyrostl ve spolupráci s CESNETem. V technologickém kampusu v prostorech Jihomoravského inovačního centra totiž po škole zůstala i síťová a bezpečnostní společnost Invea Tech

Není to první investice, kterou oba fondy do startupu pustily. Už loni na podzim si zajistily dvacetiprocentní podíl v rozjíždějící se firmě za 200 tisíc eur. Startupu se podařilo získat několik zakázek z Evropy, USA a Japonska a teď podle Mately vyjednává s velkými globálními hráči v oblastech zdravotnictví nebo třeba i satelitního snímkování. 

„Comprimato prokázalo, že použití grafických karet pro kompresi UHD obrazu může vést k výraznému snížení doby komprese a lepšímu využití přenosových kapacit, a tím významně přispět k úsporám nákladů,“ komentuje investici Vladislav Jež z Credo Ventures. 

KL_NOMINACE

Další důvody, proč do brněnské firmy natekly další peníze, vysvětluje i Ondřej Krajíček z Y Soft Venture Capital. „Neinvestujeme pouze do technologie akcelerace kodeku JPEG2000 na GPU, ale hlavně do rozvoje energického týmu s unikátními znalostmi, který navíc prokázal schopnost prosadit se na globální úrovni.“ 

Pro brněnské investory to letos není první zásah. Už na jaře poslali třicet milionů korun krajanům z Videoflotu. A tým je jedním z důležitých faktorů, podle kterých investují. "Nápady má totiž každý, ale samotné nadšení nestačí. Rozhodující je dokázat je zrealizovat,“ tvrdí šéf Y Softu Václav Muchna.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 1. 2015 17:58

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »