Hlavní navigace

Facebook mění pravidla pro stránky, konečně jde lépe použít fotka v záhlaví

 Autor: Isifa
Daniel Dočekal

Facebook představil změnu pravidel, která dává smysl a není jen dalším výčtem toho, co se nesmí. Největší změna se týká fotky v záhlaví. A soutěže jsou stále zakázány.

Dlouhou dobu byla fotografie v záhlaví stránek (pages) na Facebooku omezena velmi přísnými (a nesmyslnými) zákazy. To nejlogičtější a nejvhodnější, tedy možnost umístit „Call to Action“ právě do záhlaví, patřilo mezi zakázané aktivity. Stejně tak jako upozornění na to, kde se nachází „Líbí“. 

A později mezi omezení týkající se fotky v záhlaví přibyla podmínka, že nesmí obsahovat více než 20 % textu. Právě posledně jmenovaný zákaz je v nových pravidlech (viz Page Guidelines) kupodivu prakticky jediným omezením, které zůstává v platnosti.

Ano, neuvěřitelné se stalo skutečností, Facebook ustoupil a fotka v záhlaví může obsahovat „Call to Action“, upozornění na Like/Líbí, nabídky zboží, cenové informace či adresy.

Co podstatného najdete v Pravidlech pro stránky

Stále platí, že stránky pro značky, místa, organizace či veřejné osoby mohou vytvářet pouze ti, kdo jsou k tomu oprávněni. U fanouškovských stránek to tak přísné není, ale nesmí dojít k omylu, že jde o oficiální stránku. A samozřejmě takovéto stránky nesmí porušovat něčí práva.

Stejně tak stále platí, že některé ze stránek týkajících se něčeho se zákonem daným věkovým omezením musí být podobně omezeny v nastavení. Nezapomínejte, že v takovém případě (jakékoliv nastavení na omezení věku či původu návštěvníků) to bude automaticky znamenat, že taková stránka nebude veřejně přístupná. A nebude také indexována vyhledávači.

Jména stránek nesmí být všeobecná. Musí používat odpovídající gramatiku, velikost písmen atd. Nesmí obsahovat symboly, označení jako je (r), (c), (tm), atd. Pokud někdy budete chtít změnit jméno, tak Facebook sice zmiňuje, že to v některých případech povoluje, ale pokud jste to už někdy zkoušeli, víte, že je prakticky nemožné něčeho takového dosáhnout.

Beze změny je samozřejmě i to, že příspěvky na stránce nesmí porušovat Pravidla týkající se reklamy na Facebooku a na Stránce se nesmí vyskytovat reklama třetích stran.

Zásadní změna pro záhlaví

Předchozí Pravidla zakazovala jakékoliv smysluplné a logické využití velké (851×315 v tuto chvíli) fotografie v záhlaví. V nových Pravidlech jsou skoro všechna omezení pryč:

All covers are public. This means that anyone who visits your Page will be able to see your cover. Covers can't be deceptive, misleading, or infringe on anyone else's copyright. You may not encourage people to upload your cover to their personal timelines. Covers may not include images with more than 20% text.

Dál samozřejmě platí to, že obrázek nesmí být zavádějící a nesmí porušovat něčí práva. Stále nesmíte vybízet k tomu, aby lidé vaši fotku v záhlaví použili pro svou osobní Timeline. A jediným omezením je, že fotka nesmí obsahovat více než 20 % textu. Tuto skutečnost kontroluje mimochodem Facebooku už v okamžiku nahrávání a fotky s přílišným objemem textu neumožní ani vložit.

Pravidla týkající se soutěží a zviditelňování

Součástí Pravidel pro stránku je i nastavení pravidel pro pořádání soutěží a podobných aktivit – zde k žádné změně nedošlo. Stále platí, že soutěže a tomu podobné aktivity jsou přímo na Facebooku zakázány. Mohou se odehrávat pouze mimo Facebook (což zahrnuje i vytvoření vlastní Aplikace).

Pokud budete chtít Facebook (stránku) využívat pro takovéto aktivity, stále musíte informovat soutěžící/účastníky, že vaše aktivita je jenom vaše a Facebook s ní nemá nic společného.

Stejně tak stále platí, že nesmíte použít žádnou funkčnost/prvek Facebooku jako soutěžní mechanismus, s výjimkou stání se fanouškem, přihlášení se k Místu nebo použití/připojení k Aplikaci. Dávat „líbí“, nahrávat fotografie/videa, sdílet, komentovat, dávat cokoliv na svůj profil, atd., takové metody nadále v soutěži použít nesmíte.

Soutěžící se také do soutěže nesmí dostat automaticky, je nutné mít přihlašovací mechanismus. Není tak možné, aby se někdo stal soutěžícím automaticky jenom proto, že už je fanouškem nějaké stránky. Nadále také platí, že výherce nesmíte kontaktovat prostřednictvím Facebooku.

Je vhodné připomenout, že soutěže slibující „losování ze všech fanoušků“ jsou zpravidla podvod, už jenom prostě proto, že stránka nemá přístup k seznamu fanoušků (vidí pouze 500 nejnovějších). Stejně tak jsou podvodné soutěže typu „sdílejte a vylosujeme vás“. Stránka opět nemá přístup k přehledu všech lidí, kteří něco sdíleli.

Našli jste v článku chybu?

6. 9. 2014 19:43

Jana (neregistrovaný)

Dobry dem mam dotaz?
Je mozne dat neci fotky na svuj profil aniz by otom vedel ?
A jestli je trestne
stahnou neci fotku k
sobe do telefonu treba.
Dekuji za otpovet.






12. 4. 2013 19:55

Jan Miřacký (neregistrovaný)

Dobrý den Dane,
díky za článek. Na konci zmiňujete, že admin Facebook stránky nemá přístup ke všem likům. Moje otázka zní - bude-li jednou z podmínek soutěže stát se fanouškem, má admin šanci (třeba i ve spolupráci s uživatelem) zkontrolovat, že je opravdu fanouškem dané stránky? U nových liků si to může pohlídat sám v administraci, ale jde to zjistit u lidí, kteří dali stránce like třeba před rokem? Díky za odpověď.


120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

DigiZone.cz: Placené VoD a obsah zdarma

Placené VoD a obsah zdarma

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem