Hlavní navigace

Finále Miss Internet nebude

28. 11. 2001
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Tedy alespoň to "živé". Porota tentokráte zasedne pouze ke svým počítačům, protože z potřebných 300 tisíc korun na finální gala večer se nepodařilo sehnat ani jednu. Do značné míry se na této situaci podepsala skutečnost, že se akce neúčastní klíčoví sponzoři z minulých let. Jaká je budoucnost Miss Internet?

Miss Internet se letos patrně nachází na vrcholu své mediální popularity. Svědčí o tom nejen nedávno překonaný rekord v denní návštěvnosti její internetové stránky (za 4.185 návštěvníků by se nemusel stydět leckterý zavedený server), ale především nejrůznější „aférky“, které vyprovokovaly média, aby se o soutěž začala zajímat již v jejím ranném stádiu. Příkladem jedné takové může být vyloučení „Kateřiny Michálkové“ pro pornografické fotografie – ačkoli se nakonec ukázalo, že se jedná o snímky patřící americké pornohvězdě Gabriele Williamsové (viz První „misska“ z kola venku – za pornografii). Organizátoři se dokonce inspirovali a nechali vzniknout Miss Fantazie, které se měli účastnit pouze „mutanti“. Tento krok ovšem nevzbudil očekávaný ohlas a v příslušné kategorii najdete jen dvě účastnice. Bez možnosti porušování pravidel a mystifikace to zřejmě není ono.

Fenoménem letošního ročníku je bezesporu Bohumila Kulichová, na jejíž podporu vznikla na diskusním serveru Mageo iniciativa Bohunka for President a současně Fan klub Bohunky Kulichové (internetová stránka zaznamenala na 17.000 přístupů) Cílem bylo, aby se Bohumila Kulichová dostala skrze veřejné hlasování do finále soutěže. Nutno poznamenat, že masivní reklamní kampaň a v posledním stádiu dokonce spamming (nebo direct-mailing? – viz POSLEDNI DEN PRO BOHUNKU!) vykonaly své a Bohumila Kulichová do finále postoupila ze druhého místa, přičemž první jí uniklo o pouhých pět hlasů. Třetí soutěžící, Veronika Slánská, ztrácela propastných 600 hlasů a nakonec ze soutěže definitivně odstoupila. Z hlediska publicity stojí za zmínku rovněž připravovaný pořad Prima Jízda s vítězkami minulých ročníků Miss Internet a dokument německé televize ADR.

Přesto již téměř 14 dnů naleznete na stránkách Miss Internet informaci o tom, že poprvé po pěti ročnících soutěže se neuskuteční „živé“ finále. Důvodem je podle Jana Fikáčka, ředitele Miss Internet, nedostatek finančních prostředků. Na finální gala večer je údajně potřeba přibližně 300 tisíc korun, ze kterých se nepodařilo sehnat ani jedinou. Do značné míry se na současné situaci podepsala skutečnost, že letos se neúčastní dva klíčoví sponzoři – jedním z nich je Microsoft a druhého nechtěl Jan Fikáček prozradit, ale dovolím si hádat Quo. Podíváte-li se však na seznam organizátorů, reklamních partnerů a mediálních partnerů minulého ročníku, naleznete zde 28 společností oproti současným sedmi, což vypadá na opravdu velkou smůlu a zdá se, jakoby organizátoři na celou akci letos prostě a jednoduše rezignovali.

BRAND24

V průběhu roku sice měla proběhnout jednání s vydavatelstvím MAFRA (resp. serverem iDNES – viz Koupí MAFRA Miss Internet?) – Mladá fronta DNES a iDNES byli mediálními partnery ročníku 1999 a v jeden okamžik se podle Jana Fikáčka dokonce uvažovalo o Miss iDNES – jenže ta nakonec skončila ještě dříve, než vůbec stačila začít. Podle Stanislava Holce, zástupce ředitele multimediální divize MAFRA, byla totiž společnost přesvědčena, že organizátoři Miss Internet zveřejnili informaci o budoucím jednání záměrně (tj. aby zlepšili svou pozici). Původní představa Jana Fikáčka byla taková, že by MAFRA byla jakýmsi generálním partnerem, který by celou akci finančně a organizačně zastřešoval. MAFRA na druhou stranu říká, že se jednání v zásadě nebránila, ale zásadní zájem o Miss Internet neměla.

Budoucnost soutěže bude nyní do značné míry záviset na tom, zda se podaří nebo nepodaří sehnat v příštím roce dostatek peněz. Jan Fikáček říká, že Miss Internet momentálně najala specializovanou firmu, která by se sháněním sponzorů měla zabývat – jméno nechce uvést. Jejím úkolem je zajistit do března finanční prostředky nejen na zorganizování gala večera s živým finále ročníku Miss Internet 2002, ale také na profesionalizaci celé pořádající agentury (jež v současné době funguje pouze na amatérském základě), což znamená zaplacení čtyř zaměstnanců na stálý úvazek. Finále ročníku letošního proběhne nepříliš reprezentativním způsobem, protože porotci tentokráte zasednou pouze ke klávesnicím svých počítačů a příští týden se zúčastní internetového hlasování. Otázkou zůstává, zda po tomto debaklu budou ještě chtít nějací sponzoři spojit se soutěží své jméno.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).