Pracuji v české pobočce americké firmy. Takové nápisy tu nemáme. Asi proto, že generální ředitel není čech. Obávám se, že ty "motivační plakáty" jsou náš český vynález.
Ale třebas to bonzování u nás platí. To američané mají v mentalitě, že když někdo dělá něco špatně, tak je to špatně. Měli jsme tu paní, co běhala po skladě v sandálech. Její kolegové to opakovaně hlásili, dostala dokonce písemnou výtku za porušování bezpečnostních předpisů. No a pak jednoho dne blbě šlápla na paletu a nějak se jí v tom ten sandál šprajcnul a skončila půl roku na nemocenské s poraněnou achilovkou. Jiná zase často běhala. Až jednou uklouzla a rozbila si koleno o paletu. Má invalidní důchod, do práce už se nevrátila. Pár skladníků zase praktikovalo seskakování z vozíků (automat zjistí, že na něm nikdo není a zastaví). Až do dne, kdy po jednom seskočení to automat zastavil a nezajištěný náklad pokračoval dál a spadl rovnou na pracoviště mistra. Zničil tiskárnu a ulomil kus stolu. Po pár takových incidentech už jsme si na ten americký styl zvykli - když někdo nemá reflexní vestu, nebo nemá obuv s pevnou patou a špičkou, běhá po skladě, nedodržuje pravidla bezpečnosti apod., tak to bonzujeme. Od českého "tak ať se klidně zabije, to je jeho věc" k americkému "bezpečnost je záležitostí nás všech". Body za bonzování nemáme. Bonzujeme proto, že známe lidi, co byli půl roku na nemocenské, známe paní, co už nikdy nebude pořádně chodit a známe i ty dva kluky, co se podruhé narodili jen díky tomu, že neseděli na svém místě ve chvíli, kdy tam idiot vrhnul půl tuny materiálu.
Od pohledu nesympaticke prostredi, ty trapne napisy po zdech a cedulich, lidi na fotkach nevypadaji vubec statne, ... ani se nedivim, je to novodoby otrokarsky system. A te reklamy co bylo v radiu ... az 20.000 hrubeho mzda... svoz autobusy, ale ze ten autobus objizdi kde jakou prdel a clovek jede do prace snad nekolik hodin, to uz se nikde nerika. Takze, za mne Amazon rozhodne palec dolu, domnivam se, ze ve 21 stoleti, by firma a prace mela vypadat jinak!
k těm 20 000
Minulý týden mě manželka po delší době zase vytáhla na nákupní dvojboj Tesco/Lidl. V obou byl inzerát cca tohoto znění. Přijmeme prodavačku, nástupní plat 13 000.
Takže vzhledem k tomu je těch 20 docela nášup. A pro ty lidi včetně svozových autobusů zdarma je to docela dost peněz.
Ty motivační kecy jsou v každé americké firmě včetně kladných bodů za to, když bonzneš kolegu, který šel po schodech, nedržel se zábradlí a ještě nedej bože u toho telefonoval.
Otrokářské způsoby nehodnotím, nevím jak to tam přesně funguje.
Velikou neznalost z tebe cítím. Motivační hesla, nástěnky, hesla, kolektiv měsíce, pracovník týdne, to vše je stařičká záležitost z USA. Už více než sto let stará.
Tohle nevymysleli komunisti, ty to i s chlupama u nás před 60-ti lety opsali u jejich manažerských příruček, v Sovětském svazu ještě dříve, v 30-tých letech..
Ostatně ono se stačí podívat na echt US firmy, které prodávají frančízu i s chlupama, tam je to nejryzejší, ty emerická firmo. McDonald, Re-Max.....