Google prý platí, aby AdBlock Plus neblokoval jeho reklamy

Rakouský týdeník Horizont tvrdí, že Google a další firmy platí tvůrcům AdBlock Plus, aby se jejich reklamy dostaly na bílou listinu a zobrazovaly se uživatelům.

Podle online verze rakouského týdeníku Horizont spolupracuje Google se společností Eyeo GmbH, která stojí za open source projektem AdBlock Plus. Ten funguje jako rozšíření do internetových prohlížečů a umožňuje blokovat zobrazování reklamy.

Nejen Google, ale i další společnosti prý firmě Eyeo platí za to, aby AdBlock Plus jejich reklamy neblokoval. Eyeo prezentuje AdBlock Plus jako nástroj, díky kterému je možné blokovat nechtěnou reklamu. Nicméně přiznává, že některé reklamy, které jsou označeny jako akceptovatelné, AdBlock Plus standardně neblokuje. Finální rozhodnutí o tom, zdali je reklama akceptovatelná, je prý na otevřené komunitě čítající 27 tisíc uživatelů. 

Z informací na webu Eyeo vyplývá, že na tzv. bílou listinu (white list) se mohou malé weby dostat bezplatně, velké firmy pak za to musí platit. Zdali je jedním z platících i Google a jak velkou částku firmě Eyeo odvádí, není zřejmé. Na naše otázky ani na otázky zahraničních webů zatím Google nereagoval.

Podle zástupců Eyeo čtyřem pětinám všech uživatelů AdBlock Plus „akceptovatelné reklamy“ nevadí. Představují prý férovou rovnováhu mezi jejich zájmy a zájmy majitelů webů a vydavatelů. Připomínají také, že zobrazování „akceptovatelných reklam“ lze zakázat v nastavení programu.

Zdroj: Horizont.at

CIF16

Aktualizace, 9.7.2013, 17:45

Oficiální vyjádření společnosti Google:

Adblock Plus oznámil, že reklamy ve vyhledávači a sponzorované odkazy na Googlu i stránkách v rámci reklamní sítě AdSense pro vyhledávání byly kvalifikovány a přidány na seznam akceptovatelných reklam. Kromě toho zmíněný seznam už obsahuje řadu partnerů z AdSense pro vyhledávání, stejně jako reklamy na stránkách Amazon, Reddit nebo Yandex.

41 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 9. 2013 16:45

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »