Hlavní navigace

IHNED.cz za paywallem získal 3800 předplatitelů. Má to ale háček

David Slížek

Generální ředitel vydavatelství Economia Roman Latuske zveřejnil první čísla ukazující, jak si po spuštění paywallu vede server Hospodářských novin.

Za první měsíc máme 3800 nových zákazníků, kteří si pořídili digitální předplatné Hospodářských novin, ohlásil na konferenci Forum Media 2014 šéf Economie. Celkový počet digitálních abonentů se podle něj vyšplhal přes osm tisíc. 

Čísla je ale třeba brát s rezervou. Základní digitální předplatné totiž HN nabízejí na první měsíc za zvýhodněnou cenu 1 Kč

Předplatitelé tištěných novin navíc mohou digitální přístup získat za příplatek 200 Kč na rok. Právě oni přitom podle Latuskeho tvoří největší část nových digitálních abonentů a digitální nabídka vydavatelství pomáhá při obnovování předplatného na další rok, jehož vlna právě probíhá.

Economia navíc do čísla počítá i několik stovek abonentů zrušeného deníku Insider, které automaticky zdarma přemigrovala na předplatné HN.

START17

Klíčové tak budou spíše další měsíce, které ukáží, zda digitální předplatitelé vytrvají i po vypršení zaváděcí zvýhodněné nabídky.

Podle zatím posledních dostupných čísel ABC ČR za srpen 2014 HN prodaly v průměru 5255 digitálních výtisků denně. Data ještě nejsou auditovaná a novější zatím nejsou k dispozici.

Našli jste v článku chybu?
5. 11. 2014 11:31

Správně. Jak kdysi poznamenal kolega v soukromé diskusi, sníme sušenku a jedeme dál...

5. 11. 2014 11:01

Trochu mi to připomíná situaci, kdy ajťáci vyklepli marketing ve fotbalu a v interním firemním časopisu to bylo prezentováno následovně: "V pátečním fotbalovém turnaji obsadilo marketingové oddělení krásné druhé místo, zatímco IT oddělení skončilo předposlední"... :-)