Hlavní navigace

Instagram láká víc reklamy než Twitter, ukázal průzkum mezi agenturami

Jan Beránek

Obrázková sociální síť začíná točit reklamy podobně rychle jako mateřský Facebook.

Twitter letos nemá dobrý rok, napřed ho předběhl teenagerský Snapchat a teď se zájem mediálních agentur přesunuje spíš na další konkurenci – obrázkový Instagram. 

Podle průzkumu jedné z divizí amerického Comcastu – Strata, dává víc než šedesát procent reklamních agentur přednost kampaním na Instagramu. Ten se umístil hned za Facebookem, který průzkum s 96 procenty ovládl.

Pro srovnání, Instagram dnes registruje 200 tisíc zadavatelů reklamy, tedy o sedmdesát tisíc víc než Twitter. „Už teď vidíme, že většina našich klientů přesměrovává své reklamní rozpočty z Twitteru na Instagram,“ tvrdí pro Reuters Chris Gilbert z digitální agentury Kettle. To podle zpravodajské agentury potvrzují i další reklamní agentury. 

UX17

Důvod je jednoduchý. Instagram má už i víc uživatelů. Instagram ulovil 400 milionů a Twitter se drží kolem 310 milionů duší. Zároveň má obrázková síť výhodu v reklamním systému Facebooku, který umožňuje inzerentům přesně cílit. 

Twitter průzkum Straty odmítl s tím, že loňská studie Advertiser Perceptions tvrdí přesný opak.  „Data prezentovaná v této studii nemohou být více vzdálená od pravdy,“ tvrdí pro Reuters mluvčí Twitteru. 

Našli jste v článku chybu?
14. 6. 2016 8:35

ten průzkum je ve stylu "průzkum je otcem vlivu na veřejné mínění", tudíž nicmoc, spíše nic. Když děláme na www.hiswork.cz reklamy na facebooku, tak v 95% volíme "reklamy na instagramu" vypnout. proč asi? kvůli statistikám...