Nevzpomínám si, že by v minulých parlamentních volbách byl nějak výrazně využit Internet pro propagaci politických stran nebo snad dokonce jejich cílů. Když tedy pominu pár online rozhovorů, nějaký ten banner a aktualizaci partajních webů. Nadcházející volby by to mohly ale změnit a Internet by se mohl stát jedním z důležitých propagačních kanálů.
Pokud vezmeme v úvahu vzrůstající agresivitu nejen reklamních kampaní, ale též ostřejší tóny zaznívající z úst politiků, máme se možná na co těšit. Po té, co nám jedna nejmenovaná strana ukázala, jak dokáže využít billboardy, předpokládám, že na podobně kreativní díla budeme tím více narážet i na Internetu, čím více se budou volby blížit.
Reklamní kampaně si některé politické strany již vyzkoušely v nedávných volbách, viděli jsme bannery (známý socánek se objevoval např. na iDnes), proběhlo mnoho online rozhovorů (například s Janem Malypetrem), ale o masivní kampani se moc hovořit nedalo. Nicméně, pár novinek, které by bylo možné využít, lze spatřit už dnes.
Za jakousi malou plíživou předvolební kampaň můžeme považovat smělé pokusy o blogování jednotlivých politiků (kupříkladu Zbyněk Novotný a Vladimír Doležal). Těžko lze tímto způsobem oslovit významnou skupinu občanů, ale jak se říká, nemusí pršet, stačí když kape. To v minulých parlamentních volbách nebylo a je otázkou, zda se přidají i další, třeba i ti z levého břehu politické řeky.
Můžeme se také „těšit“ na politickou kontextovou reklamu. Kontextová reklama si získává stále větší oblibu, a tak uvidíme, zda se vyskytne i v předvolebním boji. První vlaštovku představují Evropští demokraté, kteří se již dnes při zadání fráze „volby 2006“ (či jen „volby“) do Googlu objevují mezi placenými odkazy.
Také by mě zajímalo, jestli se politici pustí do houfného rozesílání emailů. Sice mohou spamovat beztrestně, ale pochybuji, že by spam od politické strany někoho potěšil.
Uvidíme, jak to bude nakonec vypadat, sám jsem na to zvědavý a trochu masochisticky se na to i těším. Ale možná, že zase tak horké to nebude. Možná, že politici (a hlavně jejich poradci) dojdou k závěru, že uživatelé Internetu pro ně nejsou zajímaví, protože jsou buď už dávno rozhodnutí, nebo pro ně není na Internetu vhodná cílová skupina. A nebo prostě proto, že jim nikdo nevysvětlí, co vše se dá na Internetu využít.