Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Irácká válka mobilizuje český web

Franta
Franta (neregistrovaný)
25. 3. 2003 9:19 Nový

Bez titulku

celé vlákno
Nejen zpravodajské servery se zaobívají tématikou Iráku. Na serveru o svetovych osobnostech najdete zivotopis Saddáma Husajna viz. www.osobnosti.cz/?id=48
Radek Havelka
Radek Havelka (neregistrovaný)
25. 3. 2003 13:08 Nový

www.valka.cz

celé vlákno
Presne tak, je spousta jinych serveru, ktere se tim zabyvaji, navic na mnohem profesionalnejsi urovni, protoze treba na IDnesu si pletou nazvy jednotek, podle nich je 3rd infantery division treti delostrelecka a podobne ... jde sice o aktualni zpravy, ale pokud to ma byt profi, tak to musi byt podlozeno dalsimi informacemi, ktere pomohou to cele zapasovat do nejakeho kontextu, vysvetlit ctenarum, o co se jedna atd. A to sebelepsi super flash nemuze, protoze proste neobsahuje dostatecne presne informace. Mozna si reknete, ze obycejnemu ctenari to staci, ale ja rikam, ze pokud informovat, tak presne. Tak trochu presne je jako byt tak trochu panna ...
jiří mašek
jiří mašek (neregistrovaný)
25. 3. 2003 15:26 Nový

Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
..proto se na našem webu od počátku války zvýšil počet denních visits o cca 40%. Dnešní fotky iráckých obětí překonaly rekord v návštěvnosti jednoho článku/den. Ovšem radši bych vskutku dělal něco jiného, než vyvažoval trestuhodnou jednostrannost našich masmédií.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
25. 3. 2003 15:45 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Co je to "alternativni informace"? Existuji informace ...
P.Novinář
P.Novinář (neregistrovaný)
25. 3. 2003 16:02 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Pro lidi jako M.Krsek, kteří už nepamatují Brežněva a nechápou, co jsou alternativní informace.
Alternativní informací je fotografie zajatého amerického vojáka.
Nealternativní jsou naopak fotografie zajatých iráckých vojáků.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
25. 3. 2003 16:10 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Brezneva M. Krsek pamatuje. Muj, pravda mozna naivni, dojem je takovy, ze dnesni media funguji jinak nez media za dotycne doby.

Mimochodem, ani jednu z tech informaci nepovazuji za "alternativni". Proste jsou to informace.

Standa
Standa (neregistrovaný)
25. 3. 2003 17:41 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Proto alternativní www.osud.cz přetiskuje informace z idnesu i novinek:)
To lze těžko brát jako alternativní. Spíš se vkádají jiná slova.
W.K.
W.K. (neregistrovaný)
25. 3. 2003 17:54 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Fotografie je fotografie je treba vybrat "tu spravnou" a prilozit ji k "alternativnimu clanku".. alternativni mohou byt subjektivni komentare, napriklad k tematu pohnutek k utoku. Existuje stredni proud napriklad, ze USA zautocily protoze Sadam vlastni zbrane hromadneho niceni a pak alternativni vysvetleni - USA jsou agresivni a chteji si udrzet vliv v regionu.
Popravde receno v posledni dobe jsem cloveka, ktery by si myslel ze pravda je ta prvni informace, nepotkal. Takze co je main streem nevim :-)
Martin Kopta
Martin Kopta (neregistrovaný)
27. 3. 2003 21:30 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
To jsem myslel, ze jsi mladsi. Ze pamatujes rezim pred 89., tomu bych veril, ale s tim Breznevem jsi me zaskocil. Pamatujes i Stalina?
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
27. 3. 2003 21:46 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Proboha, Brežněv umřel v roce 1982 (nebo tak nějak). Toho pamatuju i já, drželi jsme za něj ve škole minutu ticha. U těch dalších už se to tak nebralo...
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
28. 3. 2003 10:59 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Stalina nepamatuju. Zato pamatuju Brezneva, Andropova, Cernenka ... BTW to vypadam tak mlade? :-)
Radek Havelka
Radek Havelka (neregistrovaný)
25. 3. 2003 18:26 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Stacilo by nevykradat ostatnim weby bez jejich vedomi ...
jiří mašek
jiří mašek (neregistrovaný)
25. 3. 2003 19:04 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Pane Havelko, koukám, že jste skutečně ve válce se všemi a všude. Měl jsem pocit, že v mailech jsme si to již vysvětlili....? Nabídl jsem Vám, že pokud Vás to irituje, že tu část článku, kde je z Vašeho webu okopírovaný seznam válek (samozřejmě s uvedením odkazu na Vaše stránky jako zdroje) okamžitě smažu. To jste nepřijal....a domnívám se, že návštěvníky prokliknuvšími se na valku.cz z osudu jste nepohrdl.

O co tedy nyní jde?
Standa
Standa (neregistrovaný)
26. 3. 2003 8:44 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Třeba o princip? Hrajete si na Osud, ale velká část vašeho webu je kopie jiných zpravodajství. To že někam dáte link, ukradl jsem z........ nic neřeší.
jiří mašek
jiří mašek (neregistrovaný)
26. 3. 2003 9:40 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Tak můžeme diskutovat o tom, co je to "velká část" - ovšem myslím si, že nějakých 20% velká část není...

Z toho "převzatého" navíc znovu "velká část" vede odkazy buď přímo nebo po malé části článku na původní text na iDnes, Britských listech atd.

Takže zbývá nějakých cca 5-7% "ukradeného", jak vy říkáte.

Dlužno nicméně podotknout, že vše probíhá se souhlasem, nebo tichým souhlasem jednotlivých webů. Kdykoliv kdokoliv odmítl tuto formu, samozřejmě okamžitě přestávám s přetiskováním...

Jistě bych měl rád mnohem více původních textů, ovšem nyní jsem rád, že alespoň Osud může - díky příspěvkům čtenářů - vycházet a nedotuji ho. Pokud snad závidíte "výdělky", vězte, že není co závidět. Přesto, že jsme se zařadili do čela českých "zpravodajských" webů, nemám ani korunu z reklamy. Což si nestěžuji, nemám komu.

Jako průměrný úředník bych se měl mnohem lépe, nicméně myslím, že Osud má své opodstatnění a peníze nejsou všechno.

A mimochodem: divil byste se, kolik - zejména komerčních časopisů - naopak čerpá z Osudu, ať již námětově, nebo kopírováním celých pasáží. A neuvede tam ani odkaz na zdroj. Ovšem to je jejich věc, neřeším to...

Radek Havelka
Radek Havelka (neregistrovaný)
27. 3. 2003 12:34 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Psal jsem vam, ze porusujete autorsky zakon, a neexistuje zadny institut TICHEHO souhlasu, pokud o tom autora clanku neinformujete, ale placnete takovou kravinu, ze uz jste upustil od praxe tazani se autoru clanku, navic kdyz jste ten clanek zverejnil necely, a dal tam link, to vas z povinnosti vuci autorskemu zakonu nevyvazuje, stale je to jeho poruseni, protoze zneuzivate autorova dila na svem webu pro sve obohaceni, aniz byste k tomu mel autorovo pisemne ci elektronicke svoleni ... a psal jsem vam, ze reklamu na vasem serveru nepotrebuju. Takze nikde nevidim ME svoleni k tomu, abyste nadale pouzival veci z mych stranek ... Zkuste si zaridit svuj osud lepe a bez vykradani stranek ostatnich, neb jak pravi jedno z prikazani, NEPOKRADES ! A to, jestli vykradate 20 procent nebo 7, na veci vubec nic nemeni ...
jiří mašek
jiří mašek (neregistrovaný)
27. 3. 2003 14:04 Nový

Re: Bohužel zoufale chybí alternativní informace...

celé vlákno
Ano, možná máte pravdu s autorským zákonem, jak již jsem Vám psal do mailu, ale jde podle mne nyní trochu o něco jiného. Nejde v žádném případě o obohacení, protože jsem část Vašeho článku nikomu neprodal a nezískal tedy za něj ani korunu.....

Je to podle mne naprosto stejná situace, jako kdybych si vytrhl článek z časopisu, který se mi líbil a pak ho ukázal doma přátelům. Na druhé straně nepochybuji o tom, že právo by stálo na Vaší straně. A to je ta zvrácenost dnešního světa, krytého zákony, které hájí peníze, nikoli však život nebo lidi.

Mimochodem zajímavé je, jak se všichni - většinou na Boha zhluboka kašlající - začnou ohánět v určitých chvílích Desaterem.

Takže - abychom to ukončili - ten seznam válek, skopírovaný z Vašeho webu mažu, omlouvám se Vám a mějte se hezky.
filip
filip (neregistrovaný)
25. 3. 2003 17:17 Nový

PR clanek?

celé vlákno
Nesleduji ani novinky ani idnes, po precteni clanku jsem prozkoumal oba. Autorem opevovany flash o valce je strasny, hudba mne vydesila stejne tak, jako poskakujici panacci ci strilejici helikoptera na lehce fialove plose, ktera znazornuje obrysem irak. Ve flashi jsem se okamzite ztratil nevedouc, ze tlacitka se meni v jina.
Na idnesu byla grafika pravda staticka nicmene zpravodajsky rozhodne hodnotnejsi napriklad jsem si vsimnul palacu sadama husajna, ty jsem u nas nikde jinde nevidel. Vlastni mapy ke kazdemu dni mi pripadaji jako mapy ze starych skolnich atlasu znazornujici vojenska tazeni. Takze grafika na idnesu je proste lepsi a zpravodajsky vystiznejsi. Cely clanek na mne dela dojem, ze jde o zaplaceny clanek. Mozny by bylo zajimave ukazat i cisla doby stravene na strankach novinky x idnes, myslim totiz, ze kazdy uzivatel seznamu klikne na novinky ale jak dlouho tam setrva je vec druha.
Mirek
Mirek (neregistrovaný)
25. 3. 2003 17:24 Nový

Re: PR clanek?

celé vlákno
Asi tam moc dlouho zatím nezůstává, ale daleko zajímavější by byly čísla věnovaná tomu jak kdo na tom umí vydělat. řekl by, že tady to iDNES už projel na celé čáře možná nadobro.
filip
filip (neregistrovaný)
25. 3. 2003 17:33 Nový

Re: PR clanek?

celé vlákno
to, ze to idnes uz projel je sice mozne ale pokud oba ziji z reklamy jsou proste tato cisla dulezita a zakony reklamy jasne dane. Myslim tim rozdil od ctenaru, kteri "omylem" kliknou na novinky a jdou hned zpatky nemaji pro inzerenty asi takovou vahu, myslim.
Mirek
Mirek (neregistrovaný)
25. 3. 2003 19:17 Nový

Re: PR clanek?

celé vlákno
To je hodně zjednodušené, vůbec to tak nemusí být a asi ani nebude.

Teď bych řekl, že iDNES má už výhodu jen v tom, že jsou tam lidé déle, traví tam více času. iDNES si tu pozici buduje snad více jak 4 roky, Novinky 3 měsíce! Tedy minimálně 15x méně! To je asi jako když vedle Vás vybuchne granát, v prvním okamžiku jste rád, že jste vůbec přežil. V druhém zjistíte, že to není až tak zlé, ale že vaše pozice je silně oslabena. Snažíte se pochopit co se stalo, v tu chvíli můžete udělat spoustu hloupých rozhodnutí, které ale vypadají v těch několika málo sekundách dobře.

Pokud je iDNES schopno uživit a není ve ztrátě, je to jen o té pozici a o tom jak hluboce byla oslabena. Pokud, ale nyní je dlouhodobě ve ztrátě a o tom můžeme polemizovat, je to rána hodně blízko srdce.


filip
filip (neregistrovaný)
25. 3. 2003 20:39 Nový

Re: PR clanek?

celé vlákno
No, netroufam si komentovat financni situaci IDNESU, protoze ji neznam ale jednu opravu mam. Novinky jsou byvale flashnews deniku pravo? Pak se buduji jiz dlouhou dobu. A pokud to tak je skutecne a meli kdysi mizernou navstevnost a ted co jsou pod seznamem ji maji nekolikrat(?) vyssi, pochybuji, ze je to urovni zpravodajstvi. Ale mohu se samozrejme mylit.
Cohen
Cohen (neregistrovaný)
26. 3. 2003 15:46 Nový

Re: PR clanek?

celé vlákno
Ja mam takovy pocit, ze to muze byt i jinak. Celou dobu konfliktu v Iraku sleduji oba servery a dospel jsem k zaveru, ze idnes ma sice o neco vic informaci v oblasti kratkych zprav, ale ze je vyrazne provalecny. A vzhledem k tomu, ze vetsina verejnosti je protivalecna, mohlo by to s tou navstevnosti mozna i souviset :).
Ladislav Bittner
Ladislav Bittner (neregistrovaný)
25. 3. 2003 19:01 Nový

Re: PR clanek?

celé vlákno
Ano, jde o placený článek. Můžete si však být jist, že výhradně z prostředků Lupy.

Je smutné, že když někdo přijde s něčím novým, neotřelým a zajímavým a pak se najde někdo, kdo to veřejně pochválí, je okamžitě označen za podplaceného :-(

filip
filip (neregistrovaný)
25. 3. 2003 20:15 Nový

Re: PR clanek?

celé vlákno
Ja Vas nijak neoznacuji, byl a je to pouze muj celkovy pocit po precteni clanku. Jinak mate pravdu je to nove a neotrele, zajimave mi to ale nepride a nemyslim take, ze je to graficky tak ohromne, coz Vase slova z clanku evokuji a rozhodne si nejsem jisty, ze je to ta spravna cesta.
PR clanek a podplaceny, no nevim, ale to jsou 2 zcela odlisne veci ne?
Nicmene opravim svuj vyrok z predesleho prispevku :
"Takze grafika na idnesu je proste lepsi a zpravodajsky vystiznejsi." = vynecham slova ...lepsi a....
A na zaver : kdybychom si vsechno chvalili, a nikdo by nekritizoval, asi bychom nic noveho a lepsiho jiz nevymysleli...
tomous
tomous (neregistrovaný)
25. 3. 2003 20:47 Nový

disgusting...

celé vlákno
Vsechny interaktivni pokusy "priblizit" konflikt se mi jevi dosti nevkusne. Myslim ,ze originalita sdeleni se skryva v urcitem odstupu od udalosti a ve formulovani vlastniho nazoru . Zmateny chlapik na obrazovce CT1 poskakujici pred mapkou a prezvykujici jiz stokrat recene je trapny. Stejne trapny je pokus podat valku jako strategickou gamesu...
Bohuslav Roztočil
Bohuslav Roztočil (neregistrovaný)
26. 3. 2003 8:41 Nový

El Mundo

celé vlákno

Španělský deník El Mundo používá podobné interaktivní grafiky (gráficos interactivos) už dlouho. Možná to tak dělají i jiné zpravodajské servery, ale já je asi nenavštěvuju.
Grafiky El Mundo se mi mj. líbí i tím, že jsou vytvářeny v "přirozených" barvách, tj. nepříliš řvavé odstíny na světlém pozadí. Jejich přesnost a aktuálnost těžko posoudit, mě se zdají dost dobré. Nejsou to navíc (obvykle) jen samočinné animace, tam, kde je pohyb můžete jej ovládat alespoň po logických krocích.

Odkazy:

Maa
Maa (neregistrovaný)
26. 3. 2003 22:15 Nový

drobny rozdil

celé vlákno
el mundo ma krasne flash-ovky hodne inspirace..., jeden drobny rozdil tu vsak je, jsou pripraveny dopredu, na specialu novinek vznikaji animace kazdy den, podle aktualniho stavu.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem