Jak získat inovovaný Gmail již dnes?

Přestože Google bude webový Gmail doplňovat o nové funkce pro třídění e-mailů postupně během několika následujících týdnů, zpřístupnění nových funkcí je možné urychlit.

V souvislosti se včerejším článkem Gmail přichází s novým „inboxem“, uživatelům má udělat pořádek v poště, do redakce doputovalo řada dotazů. Na ty nejčastější nyní nabízíme odpovědi. Nejvíce čtenáře, kteří nás oslovili, zajímalo datum zpřístupnění nových funkcí. První uživatelé mají nové funkce k dispozici právě od včerejška, ovšem Google opět provádí zpřístupňování nových funkcí ve vlnách.

Na všechny uživatele se má dostat během několika týdnů včetně uživatelů Google Apps. Ve webovém rozhraní si lze ovšem zpřístupnění novinek urychlit, tedy pokud se po kliknutí na tlačítko se symbolem ozubeného kola vpravo nahoře objeví menu s volbou „Konfigurovat Doručená pošta“. Po kliknutí na tuto položku se objeví nabídka nastavení karet. Pro jejich aktivaci pak stačí provést jakoukoliv změnu nastavení a uložit.

Další dotazy se týkaly zpřístupnění aplikace Gmail s podporou karet pro Android a iOS. I v tomto případě platí, že budou dostupné nejpozději během několika týdnů. Aktualizovat bude možné klasicky přes Google Play, resp. Apple AppStore. Karty ovšem budou podporovány jen pod systémy Android 4.0 a vyšší a iOS 5.0 a vyšší. 

Content

Některé čtenáře také zajímal další osud funkcí prioritní pošta a inteligentní štítky. Jak bylo v článku uvedeno, karty a spolu s nimi zaváděné kategorie nahrazují experimentální funkci inteligentních štítků, která tak nadále není v tzv. laboratoři dostupná. Na podpoře prioritní pošty se nic nemění. Kdo chce používat tento způsob zobrazování pošty, bude moci i po zpřístupnění karet a kategorií.

V neposlední řadě se pak objevily dotazy, jak se nové třídění pošty dotkne uživatelů používajících e-mailového klienta. Pravděpodobně nijak, protože během našeho testování při přístupu k e-mailové schránce přes IMAP se v programu Mozilla Thunderbird nevytvořily žádné nové složky, které by reprezentovaly jednotlivé kategorie. Není žádným tajemstvím, že pro Google je prioritou webové rozhraní jeho e-mailové služby.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 6. 2013 6:08
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »