Hlavní navigace

Když je konec fajn

Vojtěch Bednář 9. 3. 2009

První týden března uplynul jako voda. Všimli jste si toho, že letos tento měsíc není měsícem Internetu? Nevšimli? Pak je vše v nejlepším pořádku.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Vzdělávajícně-osvětově-zábavně-odborná akce Březen Měsíc Internetu (BMI) byla celých jedenáct let stálicí toho místa, které bych označil za průnik mezi světem technologií, tj. Internetu, a světem „tam venku“, čili normálních lidí. Letos poprvé od roku 1998 se organizátoři, respektive občanské sdružení, které BMI pořádalo, rozhodli jej letos neuskutečnit. Důvodem byl nezájem sponzorů. V oficiální zprávě kupodivu chyběla dnes nepostradatelná zmínka o zvěrském vlivu světové ekonomické krize.

A je to dobře. Krach osvětových počinů typu BMI a nejednoznačných akcí pro všechny typu Invex není projevem hroutící se světové ekonomiky, reprezentované sice mocnými, ale poněkud choromyslnými a stádně se chovajícími makléři. Je to naopak příklad toho, že technologie, které měly být například slavnými besedami a školícími akcemi pro laiky uváděny do povědomí nevěřících, tam již pevně sídlí. Jinými slovy, Internet se stal dostatečně známým, dostatečně používaným a tak oblíbeným, že mu již není potřeba dělat samostatný měsíc. O tom, že potřeba pominula, přitom zcela v duchu kapitalistické ekonomiky nerozhodli ti, kteří akci roky pořádali, ale ti, kteří ji platili.

Takže máme týden měsíce pojmenovaného po jiném stavu samiček volně žijících zvířátek za sebou a zdá se, že akce BMI nikomu nechybí, z větší části zřejmě z důvodů, které jsem uvedl výše. Máme plakat, nebo tleskat?

WT100

Záležet to na mně, tleskám. Proč bychom měli mít „květen měsíc telefonu“, nebo „září měsíc televize“, když obojí je již zcela samozřejmou součástí našeho života? A proč bychom měli mít výstavu věnovanou informačním technologiím, když IT je na jedné straně všudypřítomným a na straně druhé extrémně diverzifikovaným oborem? To, co ještě před deseti roky vypadalo exoticky a naprosto nesamozřejmě, je dnes tak normální záležitostí, takže to nepotřebuje popularizovat. Proto se domnívám, že z konce BMI, a vlastně i z konce Invexu v jeho původní podobě, bychom měli mít radost všichni.

…Ačkoliv pár pamětníků si jistě ještě rádo u piva jen tak do prázdna zapopularizuje…

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Ošklivá zelenina s 10% slevou? Není to málo?

Ošklivá zelenina s 10% slevou? Není to málo?

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme