Hlavní navigace

Když je konec fajn

Vojtěch Bednář

První týden března uplynul jako voda. Všimli jste si toho, že letos tento měsíc není měsícem Internetu? Nevšimli? Pak je vše v nejlepším pořádku.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Vzdělávajícně-osvětově-zábavně-odborná akce Březen Měsíc Internetu (BMI) byla celých jedenáct let stálicí toho místa, které bych označil za průnik mezi světem technologií, tj. Internetu, a světem „tam venku“, čili normálních lidí. Letos poprvé od roku 1998 se organizátoři, respektive občanské sdružení, které BMI pořádalo, rozhodli jej letos neuskutečnit. Důvodem byl nezájem sponzorů. V oficiální zprávě kupodivu chyběla dnes nepostradatelná zmínka o zvěrském vlivu světové ekonomické krize.

A je to dobře. Krach osvětových počinů typu BMI a nejednoznačných akcí pro všechny typu Invex není projevem hroutící se světové ekonomiky, reprezentované sice mocnými, ale poněkud choromyslnými a stádně se chovajícími makléři. Je to naopak příklad toho, že technologie, které měly být například slavnými besedami a školícími akcemi pro laiky uváděny do povědomí nevěřících, tam již pevně sídlí. Jinými slovy, Internet se stal dostatečně známým, dostatečně používaným a tak oblíbeným, že mu již není potřeba dělat samostatný měsíc. O tom, že potřeba pominula, přitom zcela v duchu kapitalistické ekonomiky nerozhodli ti, kteří akci roky pořádali, ale ti, kteří ji platili.

Takže máme týden měsíce pojmenovaného po jiném stavu samiček volně žijících zvířátek za sebou a zdá se, že akce BMI nikomu nechybí, z větší části zřejmě z důvodů, které jsem uvedl výše. Máme plakat, nebo tleskat?

test 2

Záležet to na mně, tleskám. Proč bychom měli mít „květen měsíc telefonu“, nebo „září měsíc televize“, když obojí je již zcela samozřejmou součástí našeho života? A proč bychom měli mít výstavu věnovanou informačním technologiím, když IT je na jedné straně všudypřítomným a na straně druhé extrémně diverzifikovaným oborem? To, co ještě před deseti roky vypadalo exoticky a naprosto nesamozřejmě, je dnes tak normální záležitostí, takže to nepotřebuje popularizovat. Proto se domnívám, že z konce BMI, a vlastně i z konce Invexu v jeho původní podobě, bychom měli mít radost všichni.

…Ačkoliv pár pamětníků si jistě ještě rádo u piva jen tak do prázdna zapopularizuje…

Našli jste v článku chybu?
9. 3. 2009 18:40
Brooch (neregistrovaný)
Poskytuji dustupnejsi a rychlejsi spojeni za mene penez. Na spotrebitele nesiji jednu boudu za druhou, podporovanou vsudypritomnou zavadejici reklamou. A 20 let nelzou lidem do obliceje.
9. 3. 2009 16:26
Brooch (neregistrovaný)
Kouknete se, jak se teleurady a firmy v okolnich statech vyporadali s fungovanim a rozsirenim Internetu z hledicka mobility a rychlosti narozdil od nasich domacich kosteju. Tady by se sluselo udelat podobny humbuk jako byl Internet proti monopolu pred lety. Vzit by si to mohli nastarost predevsim nejake ty mladsi kusy naseho zaprdeneho stadecka a trochu provetrat vzduch. Nedelam si iluze o vysledku, ale stejne si myslim ze trocha rebelie by na skodu nebyla.