Když je konec fajn

První týden března uplynul jako voda. Všimli jste si toho, že letos tento měsíc není měsícem Internetu? Nevšimli? Pak je vše v nejlepším pořádku.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Vzdělávajícně-osvětově-zábavně-odborná akce Březen Měsíc Internetu (BMI) byla celých jedenáct let stálicí toho místa, které bych označil za průnik mezi světem technologií, tj. Internetu, a světem „tam venku“, čili normálních lidí. Letos poprvé od roku 1998 se organizátoři, respektive občanské sdružení, které BMI pořádalo, rozhodli jej letos neuskutečnit. Důvodem byl nezájem sponzorů. V oficiální zprávě kupodivu chyběla dnes nepostradatelná zmínka o zvěrském vlivu světové ekonomické krize.

A je to dobře. Krach osvětových počinů typu BMI a nejednoznačných akcí pro všechny typu Invex není projevem hroutící se světové ekonomiky, reprezentované sice mocnými, ale poněkud choromyslnými a stádně se chovajícími makléři. Je to naopak příklad toho, že technologie, které měly být například slavnými besedami a školícími akcemi pro laiky uváděny do povědomí nevěřících, tam již pevně sídlí. Jinými slovy, Internet se stal dostatečně známým, dostatečně používaným a tak oblíbeným, že mu již není potřeba dělat samostatný měsíc. O tom, že potřeba pominula, přitom zcela v duchu kapitalistické ekonomiky nerozhodli ti, kteří akci roky pořádali, ale ti, kteří ji platili.

Takže máme týden měsíce pojmenovaného po jiném stavu samiček volně žijících zvířátek za sebou a zdá se, že akce BMI nikomu nechybí, z větší části zřejmě z důvodů, které jsem uvedl výše. Máme plakat, nebo tleskat?

CIF16

Záležet to na mně, tleskám. Proč bychom měli mít „květen měsíc telefonu“, nebo „září měsíc televize“, když obojí je již zcela samozřejmou součástí našeho života? A proč bychom měli mít výstavu věnovanou informačním technologiím, když IT je na jedné straně všudypřítomným a na straně druhé extrémně diverzifikovaným oborem? To, co ještě před deseti roky vypadalo exoticky a naprosto nesamozřejmě, je dnes tak normální záležitostí, takže to nepotřebuje popularizovat. Proto se domnívám, že z konce BMI, a vlastně i z konce Invexu v jeho původní podobě, bychom měli mít radost všichni.

…Ačkoliv pár pamětníků si jistě ještě rádo u piva jen tak do prázdna zapopularizuje…

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 3. 2009 18:40

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics pro pokročilé »