Mark Zuckerberg říká, že vláda USA může za uživatele nedůvěřující Facebooku

Pozoruhodné je, že Zuckerberg nekritizuje šmírování jako takové, ale pouze komunikaci vlády ohledně šmírování a viní ji ze ztráty důvěry uživatelů

Mark Zuckerberg nejprve ostře kritizoval vládu USA, že nezvládla PR snahy vysvětlující šmírovací aktivity NSA.  O pár dní později navíc prohlásil, že skandál okolo NSA poškozuje „důvěru uživatelů ve Facebook“.  Od šéfa jedné z nejvíce šmírujících společnosti na světě to sedí.

Upřimně řečeno, myslím, že to vláda pokazila“, prohlásil Mark Zuckerberg, šéf Facebooku, na pódiu konference TechCrunch Disrupt. „Selhali v komunikaci toho, k čemu to budou používat,“ dodal.

Poněkud zvláštní prohlášení, které zcela ignoruje fakt, že NSA roky výrazně překračovala pravomoci, šmírovala bez odpovídajících svolení soudu a zcela selhala kontrola těchto činností. Zuckerberg po této takřka obhajobě šmírování samozřejmě ujistil, že Facebooku záleží na soukromí uživatelů. Ale dodal, že je „povinnosti vlády chránit nás, naší svoboda a ekonomiku“. A opět dodal, že vládla odvedla špatnou práci v „balancování“ těchto činností.

O několik dní později Zuckerberg dokonce přišel s tím, že skandál okolo šmírování poškozuje důvěru uživatelů ve Facebook, protože ten se snaží poskytovat služby mimo USA. Narážel přitom na jedno z vysvětlení šmírování, tedy to že NSA šmíruje pouze mimo Ameriku a chrání tak zájmy amerických občanů. 

EBF6

Facebook se, podobně jako Google, pustil do „boje“ s americkou vládou. Chce získat více možností jak uživatele informovat o žádostech vlády na poskytování informací. Chvályhodná aktivita, která ale vůbec nesouvisí s šmírování NSA – tedy šmírováním, které probíhá zcela nezávisle na vládních žádostech o informace.

Facebook má za sebou bohatou historii šmírování a ignorování soukromí uživatelů. Připomeňme to, že vytvářel profily všech uživatelů Internetu, kteří se kdekoliv setkali s některým z prvků Facebooku (Líbí, Sdílej, diskuze, atd), roky běžící automatická detekce obličejů mu umožnila vybudovat jednu z největších databází identifikovaných fotografií na světě (a uživatelé mu v tom ochotně a aktivně pomáhají). Spolu  s neochotou skutečně mazat data to znamená, že Facebook je ideální nástroj pro šmírování. 

48 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 9. 2013 21:16

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »