Plešatí si na diskriminaci ve flirtovací službě LikeYou.cz stěžovali

České internetové seznamky jsou fádní, vody se nyní snaží zčeřit nový startup LikeYou. Začal v Brně a přes Prahu a Ostravu míří i do dalších měst, kde chtějí studenti navazovat známosti. A co vadilo plešatým? Že jsou rozlišovacím znamením vlasy!

LikeYou je mladá flirtovací seznamka. Vznikl v Brně a na Brno je zatím také převážně orientována, nicméně se postupně rozrůstá i do jiných měst. Namísto tradičních a nudných inzerátů je založen na vyslovování vzájemných sympatií osobám, které vidíte kolem sebe. A třeba zareagují. Že možná nezareagují? A už vám někdo odepsal na inzerát na seznamce?

Zakladatel Futu Jiří Sedláček

Zakladatel Futu a LikeYou Jiří Sedláček

Autorem služby LikeYou, která se inspirovala rychle rostoucí americkou LikeALittle, je Jiří Sedláček, s nímž je také následující minirozhovor o službě. A co je zajímavé? Shodou náhod je to jeho druhý projekt, který jsme si letos vyhlédli jako zajímavý a inspirativní, protože Jiří Sedláček je také autorem finanční služby Futu.cz, kterou jsme představovali před měsícem.

Představte nám ve stručnosti váš projekt.

LikeYou.cz je služba pro anonymní flirtování. Flirtovat se dá v kavárně, klubu, na konferenci nebo v knihovně. Inspirovali jsme se americkou službou LikeALittle určenou flirtuchtivým studentům v univerzitních kampusech. Cesta podobných projektů k nám je ale dlouhá, univerzitních kampusů máme v Česku pramálo a liší se i flirtovací tradice.

LikeYou - jak na seznamování netradičně? Opravdu si myslíte, že inzerát Hledám... osloví i tu mladou slečnu vedle v kavárně?

LikeYou – jak na seznamování netradičně? Opravdu si myslíte, že inzerát Hledám… osloví i tu mladou slečnu vedle v kavárně?

V současnosti spolu lidé komunikují skrze webové rozhraní. Připravujete i speciální aplikace pro chytré telefony nebo tablety?

Již existuje mobilní verze na adrese m.likeyou.cz, kterou zvládnou zobrazit i běžné telefony. Aplikace pro iPhone a Android můžou přijít. Nechte se překvapit.

Proč jste zvolili právě toto jméno, značku?

Je to spojení “lajkování”, známého z Facebooku, s reálným osobním rozměrem “You”. Tento název jasně vyhrál před svými dvěma konkurenty – meforyou.cz a twigplace.cz (twig – česky haluz, čili setkání po haluzi).

Kolik lidí (zaměstnanců) v současnosti na projektu pracuje?

Tři, ale každý z nich plážovým tempem a pouze mezi ranním a poledním kafem.

Kdo je typický návštěvník (zákazník) vašeho webu? Kolik návštěvníků mohou vaše služby potenciálně oslovit?

Typický návštěvník má mezi 18 a 34 lety, vlastní notebook a/nebo chytrý telefon. Ve většině případů jde o nezadaného člověka. Myslím, že LikeYou je užitečné pro každého, kdo chce flirtovat. Kdykoliv vidíte někoho, kdo se vám líbí, ale nemáte odvahu se vyjádřit, tam LikeYou pomůže.

LikeYou - flirtujte anonymně. Zaujal vás někdo ve vašem okolí? Zavolejte na něj na internetu...

LikeYou – flirtujte anonymně. Zaujal vás někdo ve vašem okolí? Zavolejte na něj na internetu…

Spříznění lidé se identifikují na základě barvy vlasů a délky. Stěžovali si už někteří, že v nabídce nejsou plešatí? Nehodláte do budoucna možnosti identifikace rozšířit i o jiné znaky?

Stěžovali, takže už je to možné. Přidali jsme možnost “žádné vlasy”. Jiné znaky? Hmm. Asi to necháme na uživatelích, aby se vyjádřili v tom políčku s volným textem. Fantazii se meze nekladou.

Služba je zatím vázána na konkrétní restaurace a kluby. Budete ji připravovat i pro jednorázové akce jako koncerty, festivaly, vývojářské konference… ?

Ano, už jsme takto spolupracovali s Brněnskou (čekovací) muzejní nocí. Vytvořili jsme jim i speciální adresu mn.likeyou.cz. Je potřeba si uvědomit, že LikeYou je flirtovací služba. Takže, aby měla v určitém místě smysl, je potřeba vyvážený poměr pohlaví. Další podmínkou je vysoké procento lidí s chytrým telefonem nebo notebookem připojeným k Internetu. Něco podobného jako pro Muzejní noc teď chystáme i pro brněnskou konferenci knihovnic a knihovníků KISK Fest na začátku června.

Považujete český trh za dostatečně velký pro vaši službu? Plánujete expanzi do zahraničí?

Expanzi neplánujeme. My toho obecně moc neplánujeme a spíše se řídíme aktuálním stavem a odezvou uživatelů. Ta je pro nás maximálně důležitá. Chceme jim prostě udělat radost.

Pro začátek plánujeme expanzi do jiných měst, než je Brno – Prahu a Ostravu. To nám zatím stačí.

Kdo jsou vaši největší konkurenti u nás a v zahraničí? V čem si myslíte, že jste lepší?

U nás konkurence žádná není. V zahraničí samozřejmě LikeALittle, ze kterého LikeYou přiznaně vychází.

Americký LikeALittle, z něhož LikeYou vychází, se rychle vyvíjí. Služba je ale orientována trochu jinak. "Lajkujete" vyjádření, která jsou vám sympatická a podle toho se zužuje okruh osob, které by vám mohly být blízké. Nově je tu ale i chat.

Americký LikeALittle, z něhož LikeYou vychází, se rychle vyvíjí. Služba je ale orientována trochu jinak. „Lajkujete“ vyjádření, která jsou vám sympatická, a podle toho se zužuje okruh osob, které by vám mohly být blízké. Nově je tu ale i chat. Vše je orientováno na univerzitní kampusy.

Jakým způsobem chcete oslovovat nové zákazníky? Jaké sociální služby a kanály přitom budete využívat?

Jdeme na to od lesa přes organizátory akcí a majitele kaváren. Ti totiž mohou a chtějí LikeYou propagovat – tím zároveň ozvláštní a dodají náboj své akci/kavárně. Zatím ale nemůžeme svou službu nabídnout všem, schvalujeme jen místa, ve kterých může LikeYou přirozeně fungovat. Pro uživatele je důležité, aby jeho kompliment nalezl svůj cíl – flirtovacího partnera. Pokud jej nenalezne, celá věc ztrácí smysl. Za přidání místa do naší databáze nic nechceme, ale určitou podmínkou je právě ochota LikeYou propagovat.

Jakým způsobem chcete vydělávat peníze?

Chceme hlavně přinést lidem radost. Chceme pomoci všem tajně zamilovaným oslovit jejich vysněného partnera… Ne, kecám, prostě nás to baví.

Kde vidíte svůj projekt za tři roky? Čeho byste rádi dosáhli v letošním roce?

Bylo by super, kdyby existovalo pár šťastných párů, které se poznaly přes LikeYou. A hlavně další stovky uživatelů, kteří díky němu zažijí šťastnou noc. 

Za tři roky už náš projekt nebude existovat. Nahradí jej další šílený způsob sbližování.

MIF16

Po Futu.cz je to již druhá služba, kterou jste v poslední době spustili. Chystáte ještě v blízké době nějaké další projekty?

LikeYou se docela rozjelo, takže další plány na chvíli odkládáme.

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 5. 2011 13:28

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »