Sen šíleného nástěnkáře

Pinterest je sociální síť nabízející svým uživatelům vytvoření online nástěnky, na kterou si mohou přišpendlit pěkné fotky. No řekněte, existuje něco lepšího pro lidi, kteří ve škole aspirovali více či méně úspěšně na funkci nástěnkáře?

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

O Pinterestu jsem nedávno psal. Tento projekt se mi moc líbí, je jednoduchý, jasně zaměřený a své příznivce si jistě najde. Už teď je Pinterest považován za příslib stagnujícího světa sociálních sítí. Stagnací myslím nadvládu největších hráčů trhu, mezi které není legrace proniknout. Pravdou je, že nejde o nijak revoluční nápad, mít online nástěnku s věcmi, které se mi líbí, je myšlenka stará mnoho let. Zaujme spíš provedení a hlavně obsah, který uživatelé vybírají velmi pečlivě. Ten obsah je zajímavý, krásný a unikátní. Když mi přišla pozvánka, psalo se v ní, abych se snažil věnovat sdílenému obsahu náležitou pozornost, jelikož jsem jeden z průkopníků a tím pádem i já budu formovat pohled budoucích nováčků na tuto síť. Tohle (volně interpretované) souvětí mě doslova nadchlo.

Lidé na Pinterestu sdílejí fotky, které jsou krásné. Fotky, obrázky, grafiky a objevují se i chytře prezentované výrobky. Buď je prezentuje jejich majitel a fanoušek, nebo výrobce a prodejce. Komerce mi nevadí a když uvidím fotku pěkného trika, rád ho přišpendlím i na svojí nástěnku. Z tohoto přístupu uživatelů budou těžit firmy, jejich cílem bude produkovat hezké snímky svých výrobků, aby si je přišpendlilo co nejvíc lidí. Otázkou je, zda se Pinterest za pár měsíců nestane rejdištěm marketingových kouzelníků. Právě byznys mi přijde jako největší možné ohrožení budoucnosti „špendlíkové“ sítě.

Content

Prostě všichni neukojení nástěnkáři si přijdou na své. Pomocí jednoho tlačítka přetaženého na lištu mohou jednoduše špendlit obsah z jakékoliv stránky. Právě tenhle nápad je revoluční. Vychází ze sdílení na Facebook, ovšem s tím rozdílem, že nesdílíme link, ale třeba obrázek. Koncept se mi líbí a pomalu se učím špendlit vše zajímavé, co najdu, samozřejmě s rozdělením na příslušné „nástěnky“. Vše je rychlé, jasné a přehledné.

Najde se dost lidí, které nebaví Facebook nebo Twitter. Chápu je. Možná je Pinterest službou, která tyto prozatím sociální analfabety jednou provždy přetáhne na stranu těch, kteří sociální sítě neignorují. Vzhledem k jednoduchosti používání mi Pinterest přijde zajímavý pro lidi, kteří si zatím s počítačem moc netykají, třeba pro ty starší. Vždyť kdo ze starší generace nepřišel do styku s nástěnkou, ať už v práci, nebo ve škole? Teď nástěnky mizí a přesouvají se do online světa. Třeba za pár let začneme znovu potkávat nástěnkáře. Tedy ty, kteří se budou starat o Pinterest a podobné služby. Předpokládám, že o místo těchto nástěnkářů bude nepoměrně větší zájem než o místo těch, kteří museli pravidelně obměňovat mozaiky z hvězd, srpů a kladiv.

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 1. 2012 9:58
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Základy online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  •  
    Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o školení Základy online marketingu »