Skokani a zatracení českého webu - 5 - 3. čtvrtletí 2009

Co se událo na českém webu počátkem roku 2009? Pár konců, pár nových začátků a samozřejmě bilancování výsledků. Text je součástí CZIF ročenky za rok 2009.

Červenec 2009

České sociální sítě přicházejí o návštěvníky – Přes nepřesnost Google Trends je jasné, že trendově se nepochybně děje něco podstatného – Facebook je na vzestupu, stejně jako kdysi byl Google. A české sociální sítě ztrácejí návštěvníky – vidět je to i na NetMonitoru datech.

Problém českých sociálních sítí je, že málo reagují na rozvoj sociálních (komunitních) médií a služeb na Internetu. A lidé jsou tam, kde jsou jejich přátelé a kde jim jsou nabízeny nové možnosti – jak se bavit, vzdělávat, komunikovat. Internet se přitom výrazně proměňuje právě prostřednictvím sociálních sítí – zatímco internet „před Facebookem“ byl hlavně o vyhledávání, současný Internet je o sítích kontaktů, sledování dění jejich prostřednictvím a komunikaci s nimi.

google trends graf 1

Google Trends ukazující opravdu jenom trendy, nikoliv správné denní hodnoty

sociální sítě ČR - graf 2

České sociální sítě míří dolů (NetMonitor, RU)

Komunitní weby denně navštíví dvě pětiny uživatelů – Podle průzkumu společnosti Mediaresearch z letošního května navštíví komunitní weby (sociální sítě) alespoň jednou denně dvě pětiny internetové populace. Minimálně jednou týdně až tři čtvrtiny lidí využívajících Internet. Nejaktivnější je skupina 15–24 let, téměř polovina jich navštěvuje komunitní weby několikrát denně.

Vlastní profil na některém komunitním webu má vytvořeno 67 procent uživatelů starších 15 let a pouze čtvrtina lidí profil vytvořen nemá a ani o tom v nejbližší době neuvažuje. Přibližně desetina respondentů by si profil vytvořila, ale neví přesně jak.

Ještě jednu podstatnou věc je potřeba zmínit. Na komunitních webech (sociálních sítích) lidé tráví enormní množství času – až desetinásobky toho, co trávili (či tráví) na ostatních webech.

Atlas definitivně umřel – V návštěvnosti českých webů vlastně není nic nového. Dlouho očekávané se stalo skutečností, Atlas.cz se stal součástí Centrum.cz (homepage Atlasu má nyní adresu na centrum.cz, ale zůstala zachována jako samostatná „značka“).

Telefónica O2 zavádí účtování intervalů místo kilobajtů – Co přesně vedlo Telefóniku O2 k zavedení účtování intervalů místo kilobajtů u mobilního Internetu, asi nezjistíte. Co je jisté, je, že byste si měli prověřit, jaký „mobilní Internet“ vlastně používáte – a pokud náhodou patříte do kategorie těch, kteří spadli do účtování pomocí 10minutových intervalů, měli byste rychle přejít na paušální (O2 Internet v mobilu coby nejlevnější varianta za 150 Kč měsíčně). Pokud tak neuděláte, můžete se dočkat účtu až v tisících korun. Stačí obyčejné používání ICQ nebo poštovní klient, který si pravidelně stahuje poštu.

Google v českém vyhledávání zohledňuje polohu uživatele – Výsledky v českém hledání na Google (Google.cz) zohledňují polohu uživatele u některých typů hledaných informací – počasí, program kin, firmy.

Máte-li zbytečných 2958 Euro …  – Nikdy nekončící aktivity podvodných katalogů, jen tak lze označit (nejenom) World Business Guide. Před aktivitou tohoto „katalogu firem“ konečně varoval i někdo povolaný, tedy Sdružení na ochranu spotřebitele. A díky tomu se varování dostalo i do médií. „Zdarma“ registrace v tomto katalogu totiž nakonec stojí 2958 Euro. V českém prostředí se podobných katalogů vyskytuje několik.

Nejznámější český příklad je RejstrikFirem.cz a jména Michal Malý a Vladana Petržílková (nyní již také Malá, navíc známá z řady případů doménových spekulací a spamu). Součástí taktiky této „firmy“ je zakládání záznamů v katalogu a poté rozesílání faktur firmám, které si běžně ani žádný zápis v katalogu neobjednaly. Roli zde hraje také ona „bezplatnost“, stejně tak jako postupné proměny firmy, která je provozovatelem. Firmy se mění, lidé zůstávají, je každopádně další vhodná poučka.

Seznam nasadil vyhledávání od Microsoftu – Vyhledávání v zahraničních stránkách na Seznam.cz zajišťuje od konce července Bing.com od Microsoft. Nahradil tak doposud používané vyhledávání od Google. Podle Seznamu jim nový vyhledávací stroj poskytuje více prostoru pro přidání vlastních funkcí.

Srpen 2009

O2 TV roste, v mezích možností a mírně – IP TV služba Telefónica O2 pod názvem O2 TV patří dlouhodobě k výrazně podporovaným službám. V druhém kvartále 2009 se TO2 podařilo pro tuto službu získat 133 tisíc zákazníků.

DSL.CZ hlásí pokles průměrné rychlosti pevného připojení – Komentáře k nízké rychlosti ADSL a problémům s „last mile“ potvrzují nakonec i dlouhodobě statistiky serveru DSL.CZ – průměrná rychlost ADSL se v létě snížila o 2 % (červenec vs. červen) a je 3,85 Mbit/s.

Nejrychlejší Internet v ČR je jednoznačně „kabelovka“. Internet od UPC je v měřeních DSL.cz na průměrné rychlosti 9,16 Mbit/s. Další srovnání viz tabulka.

typ připojení rychlost
ADSL 3,85 Mbit/s
UPC kabelovka 9,16 Mbit/s
U:fon 368 kbit/s
T-Mobile 4G 295 kbit/s
Telefónica UMTS 541 kbit/s
Vodafone UMTS 340 kbit/s
WiFi sítě 4,5 Mbit/s

Velký bratr ovládl už i Telefónicu O2  – Černý čtvrtek 13. srpna 2009 měl být spíše pátkem, datum by bylo příznačnější. Telefónica O2 v tento den nasadila blokování „některých“ webových stránek. Přidala se tak k Vodafone (ten si již v roce 2008 naběhl oznámením o blokování „nevhodných“ stránek, které později musel přehodnotit na blokování „jen“ dětské pornografie) i T-Mobile.

Paradoxně to byla Telefónica O2, která v letech uplynulých komentovala blokování u konkurentů poněkud pobaveně a uváděla, že bude raději vzdělávat. Dle našeho názoru není blokování nevhodného obsahu dostačujícím řešením, říká Veronika Řečníková. Telefónica O2 se tímto krokem odlišuje od svých konkurentů, kteří upřednostňují cestu blokování.

Jenže, 1. srpna se v Provozních podmínkách objevilo něco, co by mělo vyvolat alarmující (minimálně) znepokojení a ostré nesouhlasné reakce:

O2 je oprávněna zamezit šíření dat, které Účastník šíří v rozporu se Všeobecnými podmínkami, Provozními podmínkami, obecně závaznými právními předpisy České republiky nebo s dobrými mravy. O2 je oprávněna zamezit Účastníkovi přístup k internetovým stránkám na určitých serverech sítě Internet s nelegálním obsahem nebo obsahem odporujícím dobrým mravům.

Ano, v rozporu s „dobrými mravy“. Ve výsledku se nasazení blokování „nevhodného obsahu“ u Telefónica O2 projevilo obvyklými blokováním nevinných stránek. A o pár dnů/týdnů později masivním výpadkem konektivity. A otazníky nad smysluplností implementace – TO2 totiž blokaci řeší na úrovni DNS a místo správné IP adresy serveru vrátí IP adresu vlastního serveru informujícího o zamezení přístupu. Ti minimálně zkušení tak tuší, že řešení je v použití vlastních DNS serverů, případně nastavení DNS serverů na OpenDNS.

přístup byl odepřen

Přístup byl odepřen Vaším internetovým poskytovatelem. Toto URL je na seznamu Internet Watch Foundation mezi stránkami, které zobrazují sexuálně zneužívané děti. Takové stránky jsou ve všech státech EU nelegální.

Pokud vás něco takového poskytne a máte jistotu, že doména jistě není semeniště dětského porna, tak si pokaždé přečtěte vyjádření TO2. Můžete jenom kroutit hlavou. Případně změnit operátora:

Od 13. srpna došlo v rámci pilotního provozu k implementaci blacklistů do systému. Z toho důvodu mohlo dojít k dočasnému výpadku celých domén. V současné době je již vše v pořádku. Omlouváme se všem uživatelům, kterých se toto omezení dotklo a prosíme je o pochopení, protože pomáhají dobré věci.

Jak už to tak u blokování chodí, Telefónica O2 si pochopitelně naběhla i v tom, že blokovala weby, kde žádný „EU nelegální“ obsah není. Mezi blokované servery se tak dostal například filehosting hotfile.com – tedy daleko spíš služba, která je trnem v oku hudebním a filmovým vydavatelům.

Z Atlasu už zbyla jenom domovská stránka – A velkou otázkou je, jak dlouho to vydrží. Aktuální (předběžná) čísla ze září totiž ukazují na stále pokračující pokles, který je součástí i konečných čísel z předchozího měsíce.

Skončil Peprnet.cz. Zůstaly dluhy a pachuť – „Lifestylový“ server Peprnet.cz skončil kvůli úpadku poté, co Václav Boura od loňského roku neúspěšně hledal investora. Peprnet.cz byl přitom paradoxně zafinancován státními penězi a od samého počátku byl ostře kritizován.

První tisícovka českých domén s DNSSEC  – CZ.NIC ohlásil na počátku srpna překročení hranice 1000 českých domén s DNSSEC, tedy systémem zlepšujících zabezpečení domén proti manipulaci a napadení. A bez zajímavosti není, že v září překročil počet českých domén číslo 600 tisíc.

Pro doplnění – počet .eu domén překonal hranici 3 milionů. Češi mají v pomyslném žebříčku osmé místo (první mají Němci) s 86 tisíci doménami. A pro představu, .com domén je více než 80 milionů.

Celosvětově je nejasné, jak se daří DNSSEC implementovat – .org domény mají například stále „beta“ test a v provozu pár desítek DNSSEC chráněných domén. Největší tld .com a .net možná DNSSEC mají, ale VeriSign hraje mrtvého brouka a čísla nesděluje. A www.dnssec-deployment.org také moc čísly nehýří.

domény a DNSSEC

Internetové aukční weby jsou v oblibě podvodníků  – Byla to opravdu jenom otázka času, kdy se chytráci a podvodníci naučí správně využívat aukční weby. V srpnu se objevil jeden z poměrně zajímavých (a větších případů) – 400 tisíc korun podvodně vylákaných lidmi, kteří se nechali nalákat na „nové počítače s vyvolávací cenou 1Kč“. „Leni22“ na Aukro.cz vybírala pochopitelně peníze předem, počítače dodány nebyly.

BSA jde po fontech. Pirátech. Fontů. - BSA (Business Software Aliance) vydala v srpnu upozornění, že „nelegálně používané fonty“ jsou stále problémem. Firma si objedná grafické práce související například se změnou firemní identity. Grafické studio dodá zakázku perfektně zpracovanou, ale již kupujícího neupozorní, že pro dodané písmo je třeba zakoupit licenci. Firma se tak stává majitelem grafiky, která porušuje práva majitelů písem, tvrdí Jan Hlaváč, tiskový mluvčí BSA pro Českou republiku.

Nechme stranou skutečnost, že BSA coby organizace neexistuje a že původní a jediná BSA byla zrušena, aby se vyhnula placení soudem určených peněz. Nechme stranou i to, že BSA v tomto případě je jenom hlásnou troubou těch „členů“, kteří mají něco společného s fonty. Na upozornění, že dochází k nelegálnímu užívání fontů, je samozřejmě pravdivé to, že tomu tak skutečně je. U obrázků i fontů se totiž běžně zdrojem stane „Internet“. A „zlodějům“ vůbec nedochází, že všechno je něčí autorské dílo a bez smlouvy, prokazatelné, ho prostě užívat nemohou.

Nejznámějším falešným profilem na Facebooku se stal Vojtěch Filip – „Vojtěch Filip“ vypadal několik týdnů jako Facebook účet skutečně patřící komunistickému Vojtěchu Filipovi. Informoval o dění ve straně, nijak výrazně. Až do okamžiku, kdy poněkud překročil hranici a začal volat po návratu starých časů. Po bouřlivé reakci uživatelů Facebooku i médií se ukázalo, že nejde o skutečného Vojtěcha Filipa. A učet z Facebooku zmizel.

Vojtěch Filip Všem je jasné, že po listopadu 1989 to dopadlo přesně opačně, než si lidé přáli….

Nový web ČSSD nabídl a nabízí zábavu při vyhledávání – Pokud chcete vědět, co je „totalita“, je dobré se zeptat webu www.csdd.cz – odpovědi se vám dostane rychle a snadno, jde o Dlouhodobý program ČSSD – zkrácená verze. A ačkoliv se tahle hříčka (odpovídající „Google Bombs“ z minulosti) zjistila již v srpnu (a český Internet se hodně bavil), nepodařilo se ČSSD zjednat nápravu. I v říjnu tak „totalita“ poukazuje na dlouhodobý program ČSSD.

Stejnou hříčkou je i zadání „paroubek je“ do vyhledávacího políčka Google. Našeptávač stabilně nabízí dvě možnosti „je prase“ a „je vůl“

Září 2009

Piráti do Sněmovny – Ano, pokud by české volby dopadly podle ankety na Facebooku, stala by se Česká Pirátská Strana třetí nejsilnější stranou v Parlament. Virtuální volby v podobě aplikace na Facebooku by vůbec Parlament změnila k nepoznání – třetina pro ODS, čtvrtina TOP09, pětina pirátům, desetina ČSD a dvacetina Věci veřejné. Nedostali by se Zelení, komunisté ani lidovci.

Internet oslavil 40 let  – Září přineslo důležité internetové výročí – před 40 lety (přesně 2.září 1969) protekla první data vznikající sítí ARPAnet – ta se stala základem dnešního celosvětového Internetu. Ve skutečnost se ale spíš asi má slavit 29. října – to je datum, kdy se podařilo propojit (na dálku) dva uzly.

Aukro.cz hlásí překonání roku 2008 – Letošní prodeje přes internetové aukce na Aukro.cz již překonaly počty prodaných předmětů za loňský rok. Do září prodali uživatelé na Aukro.cz 7,3 milionu předmětů, o milion více, než za celý rok 2008. Aukro.cz má 1,3 milionu uživatelů. Obrat firmy loni přesáhl 2,5 miliardy korun, letos za devět měsíců to již byly tři miliardy Kč

Internetová inzerce bude letos stagnovat – Aktuální odhady OMD hovoří o stagnaci internetové inzerce pro letošní rok, 5% pokles pro rok příští. Celý inzertní koláč se letos zmenší o 25%, příští rok o dalších 14%.

Odhady mediálních výdajů OMD 2009
Odhady mediálních výdajů OMD 2009
2007 2008 2009 2010
TV 10,75 11,49 8,39 7,30
Tisk 8,68 8,55 5,47 4,49
Internet 2,80 3,42 3,42 3,25
Venkovní 2,75 2,91 2,43 1,94
Radio 2,27 2,27 1,77 1,50
Kino 0,08 0,07 0,02 0,02
Celkem 27,33 28,71 21,50 18,50

CentralWay investuje do dalších serverů – Švýcarská investiční skupina CentralWay odkoupila třetinový podíl v projektech HyperMedia a AutoBazar.eu. Předcházející nedávné investice spočívaly ve vstupech do TopRecepty.cz, FDB.CZ a HledejCeny.cz.

T-Mobile přebral část zákazníků Českých Radiokomunikací – České Radiokomunikace se rozhodly ukončit obsluhu drobnějších zákazníků a tuto část podnikání prodaly T-Mobile. Ponechávají si infrastrukturu se záměrem obsluhovat zde klienty velké. „Maloobchodní“ část Čro představuje až 170 tisíc klientů. T-Mobile tak získá i lepší možnosti v poskytování služeb pevných linek (od Čro v rámci LLU ADSL či WiMax).

Azet.sk zvažuje vstup na český Internet – Nejnavštěvovanější slovenský portál Azet.sk zvažuje, podle vyjádření generálního ředitele Milana Dubce, vstup na český trh. Azet.sk má na na slovensku denní návštěvnost zhruba 600 tisíc uživatelů (o třetinu více, než konkurenční Zoznam.sk). Měsíčně jej navštíví zhruba 1,7 milionu lidí.

Google chce do pěti let porazit Seznam – Šéfka české pobočky Google, Taťána le Moigne, v rozhovoru pro iHNed uvádí (alespoň redakce to naznačuje v komentáři k článku), že firma chce být do pěti let i jedničkou na českém trhu.

Tuzemská pobočka internetové společnosti Google získala během tří let působení v Česku více než třetinu trhu internetového vyhledávání. Firmě tak patří druhá pozice za vedoucím Seznamem.cz. Oba vyhledávače používá 64 procent uživatelů.

Zpoplatnění internetového zpravodajství v hledáčku vydavatelů – Krize a problémy s financováním projektů z inzertních příjmů jsou důvodem úvah vydavatelů o zpoplatnění zpravodajství na Internetu ve světě i v ČR. Podle průzkumu Mediaresearch by podobné zpoplatnění nevadilo 38 % českých uživatelů. Téměř pětiny by byla ochotná platit nejvýše 50 korun měsíčně. Zhruba desetina odmítá model paušálního předplatného.

Jak používají české firmy Twitter? – Způsob a rozsah používaní mikroblogovací služby Twitter se snažil zjistit průzkum Lupy. Šel na to sice hodně laicky a technologicky, ale některé zajímavé výsledky z průzkumu rozhodně využijete. Twitteru je nejvíce využíván v oblasti podnikání v reklamě (18.8 % firem) a elektronických obchodů (14,5 %). Nejstarší firemní účty na Twitteru patří, očekávatelně, technologickým firmám. Zajímavé je i zjistit, proč vlastně firmy Twitteru používají.

56 % evropské populace používá Internet – Evropská komise vydala aktuální výsledky výzkumu, který popisuje růst v sektoru IT na území EU. Podle něj více než polovina obyvatelů EU používá Internet, zejména vysokorychlostní. Od roku 2005 vzrostl podíl na 56 % z tehdejších 43 %. Polovina domácností asi 80 % firem má pevné vysokorychlostní připojení. Na druhou stranu – třetina obyvatel EU nikdy nepoužila Internet.

Češi se v průzkumu objevují několikrát – například na 17. místě v tabulce určující procento populace, která používá Internet alespoň jednou týdně (51 %) – na prvním místě je zde Švédsko s 83 %. A také v údajích o stahování hudby a filmů – Češi 19 %, nejvíce Holandsko s necelými 51 %.

Údaje klientů české pojišťovny Uniqa na internetu – Prostřednictvím nedostatečně zabezpečené internetové aplikace na sjednávání pojištění se na Internet dostaly údaj klientů české pojišťovny Uniqa. Aplikaci bylo možné využít k data miningu údajů prostým generováním rodných čísel – Uniqa tuto aplikace má od třetího dodavatele (KAKTUS Software). Uniqa prý podá trestní oznámení na neznámého pachatele.

Album Klenot od Vypsané fiXy za dobrovolný poplatek – T-Mobile začal na T-Music nabízet album Klenot od české punkové kapely Vypsaná fiXa za dobrovolný poplatek. Do konce října uživatelé zaplatili 221 129 Kč. V podobném projektu alba kapely Wohnout bylo dobrovolně zaplaceno 257 tisíc korun.

Centrum.cz (konečně) spustilo novou podobu domovské stránky – Do ostrého provozu se dostala nová podoba hlavní/domovské stránky portálu Centrum.cz. Současně s tím došlo i ke změnám vzhledu v ICQ 6.5 – zmizel branding Atlasu a nový ICQ klient je plně v barvách Centra. Zároveň s tím došlo i k přejmenování na ICQ Centrum.cz a ICQ2GO Centrum.cz.

Atlas.cz už je minulostí, návštěvnost započítána do Centrum.cz – Červencová data NetMonitoru již neobsahují samostatný Atlas.cz – ten se přesunul pod Centrum.cz (a změnila se i adresa na atlas.centrum.cz) a v NetMonitoru jeho zbytky najdete jenom v podobě samostatně sledované hlavní stránky a samostatných aMap. Na návštěvnosti Centrum.cz se ovšem tato změna nijak neprojevila.

Peníze.cz mění majitele – Padesát procent společnosti provozující server Peníze.cz získala investiční společnost Clareo, zbylých padesát procent vlastní soukromý investor František Alexa. Ten server odkoupil po selhání dohody s Janem Václavem Čepem a (poněkud mysteriózní) skupinou Dignity. Hodnota transakce se pohybuje okolo osmi milionů korun.

Seznam se chystá zpoplatnit Zboží.cz – Vlnu nesouhlasných komentářů si vysloužil Seznam.cz po oznámení plánů na zpoplatnění služeb serveru Zbozi.cz – do výsledků vyhledávání by měli totiž být zahrnuti jen obchodníci, kteří budou platit 1Kč za klik na jejich obchod. Neplatící obchodníci uvidí své zboží ve výsledcích jen tehdy, když se nenajde žádné zboží od platících obchodníků. Seznam později vydal prohlášení, že „placený“ seznam je pouze tzv. agregovaný seznam. Standardní vyhledávání prý bude fungovat jako doposud.

Spuštěn projekt Mozilla.cz  – Pavel Franc a Pavel Cvrček (první se stará o lokalizace Mozilla produktů do češtiny, druhý se doposud staral o lokální verze Mozilla webů) spustili web Mozilla.cz – ten je určen příznivcům prohlížeče Firefox, manilového klienta Thunderbird i dalších produktů z projektu Mozilla.

Vltava.cz už není v insolvenčním řízení – Brněnský krajský soud podle informací z ČTK zastavil insolvenční řízení – provozovatel prý provedl řadu krok, které toto umožnily. Do insolvenčního řízení se společnost dostala v květnu na žádost vlastního vedení.

Firma všem věřitelům při vyhlášení insolvence dlužila zhruba 34 milionů korun, z toho SWS 16,5 milionu a Milestone Partners 6,3 milionu.

Svazky.cz ztratily možnost vyhledávání – Svazky.cz, provozované aktivistou Stanislavem Pencem, ztratily možnost prohledávat vlastní databázi. Důvodem je, podle Pence, požadavek ÚOOÚ, který se obrátil na hostingovou společnost. Svazky.cz zpřístupnily data z tzv. Evidence Zájmových Osob (EZO) bývalé československé rozvědky – podle ÚOOÚ ale jde o neoprávněné nakládání s osobními údaji.

ZmenPolitiku.cz chce sblížit občany a politiky – Vytvořit nový komunikační prostor mezi občany a politiky chce nový webový portál Změňpolitiku.cz – návštěvníci mohou komentovat, blogovat a diskutovat o politice nejen mezi sebou, ale i s osobnostmi veřejného života.

Facebook má 1,3 milionů uživatelů z ČR – Počet „uživatelů udávajících že žijí v ČR“ sociální sítě Facebook.com překročil 1.3 milionu. Na počátku tohoto roku to přitom byla zhruba polovina, před rokem desetina.

Čeští nakladatelé se bouří proti Google Books – Čeští nakladatelé odmítají postup, jakým společnost Google připravuje svou digitální knihovnu. Říkají, že pokud Google naskenované texty zpřístupní, poruší tím autorská práva evropských autorů. Nakladatelé se spolu s evropskými kolegy obrátili na Evropskou komisi (EK), aby bránila jejich autorská práva. Google slibuje umožnit vlastníkům autorských práv přijímat kompenzaci z online přístupu k jejich dílům

Volby se přenesly na Internet – Na mladé voliče míří politické strany v letošní předvolební kampani formou i obsahem. Oslovují je především na internetu. Politických hesel jsou plné třeba sociální sítě Facebook a Youtube. Setkávají se tam s různorodým příjetím, zejména v okamžiku, kdy strana nedokáže správně odhadnout míru a příjemci začínají být znechucení.

Mimo zábavných pokusů s falešnými identitami se ovšem objevily i snahy o rozsáhlejší dezinformační kampaně. Provedení naivní a odhalitelnost snadná.

dezinformacni kampan

Snaha o komunikaci na Facebooku paradoxně umožnila i snadné usvědčování ze lží a upozorňování na náhlé změny v chování. Nejvíce klasickým se v tomto ohledu stal veletoč Jiřího Paroubka. Ano, řeč je o okamžiku, kdy Jiří Paroubek nejprve „doufal“ v uskutečnění voleb, aby je o několik málo okamžiků později zcela potopil.

EBF6

Paroubek3

RRTV nemůže obstát v regulaci Internetu – (RRTV), která by měla na základě připravovaného zákona dohlížet nad internetovými televizemi, nemá podle provozovatelů tuzemských serverů šanci obstát. Uvádí to týdeník Euro – Kritikům vadí především to, že ministerstvo kultury ani RRTV až dosud neměly s internetem prakticky žádné zkušenosti. Všechna dosavadní setkání s úředníky ohledně připravovaného zákona se týkala vysvětlování, co vše je na webu možné, jak internet funguje a podobně. Bylo to jedno velké školení, řekl týdeníku Euro zdroj, který si nepřál být jmenován.

RRTV se zabývala stránkou pořadu Otázky V.M na Facebooku – V typicky kocourkovském stylu se RRTV (Rada pro Rozhlasové a Televizní Vysílání) zabývala tím, jestli fanouškovská stránka pořadu Otázky Václava Moravce na sociální síti Facebook není zločinem v podobě skryté reklamy.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 1. 2010 14:03

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »