Stačí jen obrázek?

I v sociálních sítích platí moje oblíbené rčení, že jeden obrázek je za tisíc slov. Hlavně proto mají sítě určené k jednoduchému sdílení obrázků velkou šanci uspět. A navíc, fotkami se nepohádáte…

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Vymyslet projekt, který zaujme nápadem a jednoduchostí, není legrace. I dva zdánlivě podobné nápady mohou být zcela odlišně přijaty uživatelstvem. A je celkem jedno, kolik je nalito do marketingu a kdo za projektem stojí. Sdílení fotek na Internetu je věc stará, jenom postupně přibývají nové prostředky, třeba mobilní telefon s foťákem a připojením. Nebo aplikace, které zajistí, aby se aktuálně pořízený snímek během chviličky objevil na nějakém profilu. Dnes prostě není nic jednoduššího, než cosi vyfotit a zveřejnit.

Mnohé uživatele sociálních sítí samotné sociální sítě otravují. Lidé jsou líní vůbec něco napsat, tak si často pomohou momentkou ze života. Vyfotí netradičně oblečeného člověka, krásný západ Slunce nebo svoje nohy. I když se to nezdá, tak fotkou se opravdu dá vyjádřit spousta názorů a postojů. Nebo prostě jen tak něco vyfotíte a pošlete dál, někdo v tom možná najde nějaký hlubší smysl, který jste ani netušili.

Content

Rádi zjednodušujeme. Kdo by se vypisoval s tím, že měl k oběhu vynikající kachnu, když ji prostě může vyfotit a ukázat svým přátelům a následovníkům v sociálních sítích. Bylo jenom otázkou času, kdy vzniknou sítě zaměřené pouze a jenom na obrázky nebo dokonce videa. Stačí doplnit stručným titulkem nebo komentářem a je to. Když se přidají nejrůznější funkce k úpravě fotek, které i z totálně nepovedeného a zmrveného snímku udělají opravdu nádhernou momentku, je vyhráno. Aby bylo jasno, teď se neposmívám a nekritizuji. Spíš chci vyjádřit radost nad tím, že se projektům pro sdílení fotek daří a že mám možnost vidět každý den několik pěkných kousků, buď skoro uměleckých děl, nebo momentek ze života, často i informačně přínosných.

Prohlížet si fotky mě vždycky bavilo a když mi je někdo strčí až pod nos (třeba sdílením na Twitteru nebo Facebooku), nemá to chybu. Zjistil jsem zajímavou věc – prostřednictvím fotek se nedá hádat. Doufám, že se mi to teď někdo nepokusí vyvrátit. Ale sociální sítě jako takové k hádkám a sporům přímo vybízejí. Je to často vidět zcela zřetelně a během několika kol slovních soubojů na Twitteru nebo Facebooku zcela jistě vypozorujete, kdo nemá koho rád. A jsou i tací lidé, u kterých se mi zdá, že nemají rádi nikoho. Fotkami se hádat nedá. Tedy pokud zrovna nebudete zveřejňovat svého protivníka v situacích, které mu nebudou lichotit. Na sdílení fotek je fajn, že umožní vidět hromadu krásných věcí a situací beze slov. Ta jsou někdy jaksi navíc. 

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 7. 2011 16:59
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»