Streamu po redesignu klesla návštěvnost a lidé na něm tráví méně času

Nová podoba internetové televize Stream.cz, založená na principu „pasivní zábavy“, vedla k odlivu části uživatelů. Návštěvnost by podle Seznamu měly stabilizovat další úpravy.

Již téměř měsíc funguje nový Stream.cz, který uživatelům servíruje obsah prostřednictvím nekonečného proudu videí. Jednou ze zásadních změn byl odklon od uživatelského obsahu k tomu profesionálnímu. Reklama se po zásadních změnách uživatelského rozhraní zobrazuje mezi jednotlivými videi.

Jak změny se směrem ke konceptu „pasivní zábavy“ promítly do návštěvnosti? Z měření NetMonitoru vyplývá, že spuštění nového Streamu s sebou vcelku okamžitě přineslo její výrazný propad. Ještě 14. října zavítalo na Stream dle NetMonitoru zhruba 246 tisíc reálných uživatelů (RUest, reální uživatelé – odhad). O den později, kdy byla nasazena nová podoba, klesla návštěvnost na necelých 182 tisíc RUest.

V sobotu 19. října se propadla na 100 tisíc RUest a o týden později zamířila až k 91 tisícům RUest. Sobota je z hlediska návštěvnosti dlouhodobě nejslabším dnem, nicméně například v průběhu září neklesla návštěvnost serveru o sobotách pod hranici 150 tisíc RUest.

Stream.cz - RUest (NetMonitor)
Autor: Martin Vyleťal, Lupa.cz

Stream.cz – RUest (NetMonitor)

V posledních dnech má ale návštěvnost opět rostoucí tendenci, i když hodnot původního Streamu zatím nedosahuje.

Zatímco návštěvnost se daří pomalu vracet k hodnotám před změnou, v dalším důležitém ukazateli – průměrně strávený čas reálným uživatelem (ATSest) – se Stream neustále propadá. V průběhu září a první poloviny října strávil reálný uživatel na Streamu v průměru mezi sedmi a osmi minutami denně. Den po spuštění nové verze tato hodnota vystřelila na 10 min a 37 sekund. O deset dní později se ale dostala k hranici 5 minut a v posledních dnech osciluje právě kolem této hodnoty. 

Stream.cz - průměrně strávený čas jedním uživatelem (NetMonitor)
Autor: Martin Vyleťal, Lupa.cz

Stream.cz – průměrně strávený čas jedním uživatelem (NetMonitor)

V Seznamu s poklesem návštěvnosti, vzhledem k zásadní proměně uživatelského rozhraní a upozadění uživatelských videí, počítali.

S poklesem uživatelů jsme počítali, a to hlavně kvůli odstranění uživatelských videí a zásadní změně uživatelského prostředí. V současné době pozorně sledujeme vývoj návštěvnosti a reakce uživatelů. Podle toho nasazujeme úpravy, které mají za cíl stabilizovat a mírně zvyšovat návštěvnost a čas strávený na stránce, uvedl pro Lupa.cz Tomáš Pergler, manažer produktového týmu společnosti Seznam.cz.

Podle něj šlo hlavně o vylepšení zobrazování přehrávače a přehrávání samotného videa.

V blízké době plánujeme ještě rychlejší přechod na další video či jednodušší přístup do epizod, prozradil Pergler. Během příštího roku chce Seznam nabídnout aplikaci Stream.cz pro chytré televize.

Seznam chce konkurovat klasickým televizím. Prvními krůčky mají být filmové středy a právě nová podoba videoserveru Stream.cz.

EBF16

Chceme se dostat s naším obsahem do obýváků. Je jen otázka času, než se ti, kteří podobně jako Seznam generují obsah v onlinu, stanou naprosto rovnými hráči vedle těch, kteří obsah do televizí dodávají skrze terestrické nebo satelitní vysílání. Chceme u toho být, prohlásil v říjnu na konferenci Czech Internet Forum výkonný ředitel společnosti Seznam.cz Michal Feix.

Na konferenci Innovation Day zaměřené na budoucnost terestrického televizního vysílání, která proběhla začátkem listopadu, Feix uvedl, že největší výzvou pro výrobce elektroniky je skloubit do televizorů klasické a internetové vysílání, aby uživatelé měli k dispozici pouze jeden dálkový ovladač. Současnou podobu uživatelských rozhraní v chytrých televizích pak označil slovem „hrůza“.

25 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 17. 11. 2013 20:13

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »