Hlavní navigace

Trendy v e-mailové komunikaci: personalizují se také obrázky

Martin Halama 11. 8. 2016

Newslettery z e-shopů nemusí být nudné. Viděli jste třeba už někdy svoje jméno vepsané jako jmenovku na fotbalovém dresu?

V soutěži WebTOP100 budou už potřetí hodnoceny nejlepší tuzemské e-mailové kampaně. Ty skutečně nejlepší e-maily ale vznikají na západ od našich hranic, kde už zákazníci mají možnost z e-mailu třeba hodnotit zakoupené zboží nebo hlasovat v soutěži. 

Pokud jde o e-mailovou komunikaci, čeští e-mailoví specialisté a jejich výtvory sice nezaostávají za zahraničím, zároveň ale nepatří mezi inovátory oboru. Částečně je na vině velikost našeho trhu, která v řadě segmentů neumožňuje využít plný potenciál tohoto komunikačního kanálu, ani nejmodernějších nástrojů, s nimiž dnes dokáže zkušený marketér zázraky. Na druhou stranu: k tomu, aby se ve vašich kampaních objevily top trendy a novinky, často nic z toho nepotřebujete. 

WebTop100 je největší soutěž firemních webů a digitálních řešení v ČR, do které se každý rok přihlásí více než 200 firem. Kromě případného vítězství získají i neocenitelnou zpětnou vazbu od odborníků. Vrcholem soutěže je slavnostní vyhlášení výsledků, letos 15. listopadu.

Personalizace pronikla i do obrázků 

S pojmem personalizace je e-mail úzce spjat. Řada kampaní, jako například gratulace k svátku, se již stala nedílnou součástí komunikační strategie většiny e-commerce hráčů. Přiznejme si ale, že právě tato kampaň je v principu triviální, protože propsat do e-mailu jakýkoli údaj z databáze či relační tabulky je věc jednoduchá. 

Personalizace obrázků v praxi – vaše jméno se může objevit třeba na dresu oblíbeného fotbalového klubu.

Novinkou poslední doby je nicméně rozšíření personalizace také do obrázků. Často se s tímto přístupem můžeme setkat u zahraničních fotbalových klubů nebo v případě sázkových společností. Viděli jste už někdy svoje jméno vepsané jako jmenovku na fotbalovém dresu? Pokud ne, zkuste si podobnou personalizaci vytvořit. V případě obrázků nemusíte skončit u propisování jména či animovaného GIFu, ale můžete vyzkoušet i automatický odpočet, zobrazení obrázku na základě geografické polohy nebo zobrazujte obrázky dynamicky na základě počasí. Ve všech případech se jedná o „nenápadné“ inovativní prvky, které však mohou mít nemalý vliv. 

Externí obsah z blogů či sociálních sítí funguje 

Vaší pozornosti by neměla ujít ani možnost obohatit vaše e-maily o externí obsah. Nemusíte být zrovna mediálním vydavatelem, abyste disponovali několika datovými XML feedy – klidně postačí váš vlastní blog. Zkuste si vytvořit XML feed, který budete načítat do e-mailu. Ušetří vám práci s obsahem a zajistí jeho aktuálnost i do dalších rozesílek.  

Hodnocení zboží v reálném čase přímo v mobilu. Není třeba otevírat žádnou webovou stránku, příjemce jen určí počet hvězdiček.

Z pohledu adresáta vašich newsletterů platí, že jakýkoli generovaný a externí obsah vybízí minimálně k vyzkoušení. Ať již se jedná o feedy ze sociálních sítí, načítání obsahu z webu či recenzí ze zbožových srovnávačů. Budete-li schopni do generování zahrnout i behaviorální hledisko, a tedy dokážete určit, který obsah je relevantní pro konkrétního zákazníka, budete mít navíc funkcionalitu obohacenou o doporučovací prvek, kde máte vyšší konverze oproti necílenému obsahu jisté. 

Načítání externího obsahu navíc nemusí nutně znamenat jen ulehčení práce – velmi dobře se dá využít také k podpoře vaší značky. 

CIF16

Obsah e-mailu může ovlivnit i jeho příjemce 

U globálních společností jako Amazon či Ticketmaster nejsou výjimkou kampaně obohacené o možnost ovlivnit obsah e-mailu jeho příjemcem. Ten může i doma z gauče pohodlně odeslat hodnocení zakoupeného produktu nebo se třeba aktivně účastnit hlasování v MTV Video Music Awards. Zní to jako sci-fi, ale jedná se o realitu, která má větší budoucnost, než ex post odesílané dotazníky. V těchto případech si už potřebujete osvojit nemalé know-how a inteligentní platformu, která dokáže obsloužit zákazníka napříč prodejními kanály. 

Výzva k hlasování v soutěži MTV Video Music Awards. Příjemce přímo v e-mailu vidí aktuální rozložení hlasu a může se sám zapojit.

Pokud se aktivně zabýváte přesahem jednotlivých komunikačních kanálů, možná se vás bude týkat i jedna starší, často však opomíjená funkce. Do automatických programů můžete přidat krok, ve kterém e-mail nahradíte SMSkou. Pracujete-li rádi s publikem na sociálních sítích, můžete si vyzkoušet standardní sdílení, nebo se raději zaměřte na push notifikace a Facebook Custom Audience – řada e-mailových nástrojů již dnes obsahuje plně funkční integraci. Na západ od našich hranic je zase oblíbené sdílení obsahu z e-mailu do WhatsApp. Díky množství kanálů a sítí máte zkrátka jedinečnou možnost poznat chování svých zákazníků a vykročit vstříc hyper-personalizaci a doplňování e-mailu i z jiných kanálů.

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Kdo vyhraje Kříšťálovou Lupu? Hlasování začalo!

Kdo vyhraje Kříšťálovou Lupu? Hlasování začalo!

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst