Hlavní navigace

Volíme Internet. Tiskovou reklamou?

Patrick Zandl 16. 4. 2009

SPIR si neodpustil kopnutí do krizí zmítaného světa tištěných médií a při příležitosti „výroční“ konference o internetové reklamě propaguje Internet. Tištěnou reklamou. Ironie, rezignace na vlastní heslo?

Vizuály kampaně mají připomínat volební plakáty s parafrázemi volebních hesel a s fotografiemi vybraných internetových osobností. Doufáme, že na rozdíl od skutečné volební kampaně tímto způsobem zaujmeme a také pobavíme, komentuje Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR.

Tomáš Řehák, místopředseda VR SPIR, k tomu dodává: Na straně Internetu stojí jednoznačné argumenty, proč se na jeho využití zaměřit více než kdy jindy. Chtěli jsme k nim přitáhnout pozornost z trochu jiné strany a doufáme, že se nám díky tomu podaří vzbudit patřičnou diskusi. Slogany doplňuje poznámka, že Sdružení pro internetovou reklamu věnuje výtěžek z této reklamy Nadaci na záchranu tištěných titulů.

Copak o to. Vizuály kampaně připomínají opravdu volební letáky: jsou tam obličeje, hesla. A spásná důvěra, že heslo a s ním dotyčný obličej vyvedou zemi z krize, do budoucnosti zaslíbené. Ale zůstává otázka, proč tlačenka v tisku?

Škarohlíd namítne, že je to jasné: internetovci se kasají, ale když jde o masový zásah, nemají najednou, kde brát. Realista usoudí, že těžko masírovat příznivce papíru jinak, než přes papír. Optimista usoudí, že takto se realizují příspěvky do Nadace na záchranu tištěných titulů a běžnému čtenáři je to jedno, protože inzerce prošuměla specializovanými tituly, k nimž oko senzacechtivého nováka zabloudí jen zřídkavě. Nechť se Strategie, Profit a M&M nečílí, do stejného ranku spadla na Internetu Lupa, kde táž kampaň běží v internetovém vydání.

Nakonec jde jen o provokaci. O vzájemnou výměnu šťouchanců mezi SPIRem a světem tisku, zejména pak s UVDT/SVIT. Obě strany na to mají nárok, protože oběma jde o to, kolik peněz se letos přelije na jednu či na druhou stranu. SPIRu se podařila smeč příjemně, konfrontačně, ale vkusně a v pravý čas. Ovšem, kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe – kdo to bude tentokrát? Internet, který převálcuje tisk, nebo tisk, který za kamenné nevirtuální peníze Internet vykoupí? Na koho si vsadíte vy, na kameníky nebo internetovce?

A když už má mít nějaká kampaň znaky virálu, proč si nešťouchnout do vlastních řad. Co myslíte, měl bych s takovou kreativitou v kampani šanci?

MIF16

Joseph Goebbels - IAC

SPIR IACSPIR IACSPIR IAC

Další ofiko reklamy si můžete vychutnávat zde

Anketa

Na koho vsázíte vy?

Našli jste v článku chybu?
Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

DigiZone.cz: Euro TV: personalizované znělky

Euro TV: personalizované znělky

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků