Hlavní navigace

Vydavatelé spouští reklamní alianci konkurující Googlu či Facebooku

David Slížek 18. 3. 2015

Guardian, Financial Times, Reuters, CNN nebo Economist – velká jména digitálního obsahu se spojila a budou nabízet reklamní prostor pro RTB.

Ve velikosti je síla. Tak dlouho velcí světoví vydavatelé naříkali, jak z jejich digitálních reklamních příjmů ukusují obří nemediální firmy jako Google nebo Facebook, až překonali nechuť spolupracovat s konkurencí a spojili se do jedné velké reklamní aliance.

Jmenuje se Pangaea (podle pradávného superkontinentu) a jejími zakládajícími členy jsou Guardian, Financial Times, agentura Reuters a CNN International. K zakládající čtyřce se podle tiskové zprávy připojil ještě týdeník Economist.

V rámci Pangaea budou tito partneři společně prodávat svůj reklamní prostor pro programatické nakupování reklamy. Technologicky to celé poběží na platformě Rubicon Project, která má umožnit cílení na konkrétní skupiny uživatelů podle řady různých kritérií. Zapojená média budou pro účely cílení do společné databáze poskytovat a navzájem sdílet first-party data o chování uživatelů.  

Pangaea odstartuje v betaverzi v dubnu. Zapojení vydavatelé si v průběhu bety zároveň ponechají i další způsoby prodeje reklamy – od nativních formátů až k přímému prodeji. Jakou část prostoru tedy přes Pangaea nabídnou, zatím není jasné. O společný prodej se má starat tým složený ze zástupců jednotlivých vydavatelů, po spuštění do plného provozu má mít projekt svůj vlastní tým.

MIF16

Média zapojená v alianci každopádně mohou nabídnout zásah 110 milionů uživatelů, většinou z velmi zajímavých sociodemografických skupin a ze všech kontinentů. V budoucnu by se navíc Pangaea měla rozšiřovat o další partnery – podle Business Insideru už s několika adepty jedná.

Připomíná vám to něco? Ano, v Česku od podzimu 2013 na podobném principu funguje Czech Publisher Exchange (CPEX), která sdružuje řadu velkých vydavatelů (například Czech News Center, Economia, Mafra, Mladá fronta) při prodeji reklamy přes real time bidding (RTB).

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Vitalia.cz: Dostal malý pivovar ze Slovenska do Tesca

Dostal malý pivovar ze Slovenska do Tesca

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

DigiZone.cz: RRTV: licence pro Šlágr TV

RRTV: licence pro Šlágr TV

Vitalia.cz: Jak Ondra o astma přišel

Jak Ondra o astma přišel

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

Podnikatel.cz: Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD