Hlavní navigace

Vydavatelé spouští reklamní alianci konkurující Googlu či Facebooku

David Slížek

Guardian, Financial Times, Reuters, CNN nebo Economist – velká jména digitálního obsahu se spojila a budou nabízet reklamní prostor pro RTB.

Ve velikosti je síla. Tak dlouho velcí světoví vydavatelé naříkali, jak z jejich digitálních reklamních příjmů ukusují obří nemediální firmy jako Google nebo Facebook, až překonali nechuť spolupracovat s konkurencí a spojili se do jedné velké reklamní aliance.

Jmenuje se Pangaea (podle pradávného superkontinentu) a jejími zakládajícími členy jsou Guardian, Financial Times, agentura Reuters a CNN International. K zakládající čtyřce se podle tiskové zprávy připojil ještě týdeník Economist.

V rámci Pangaea budou tito partneři společně prodávat svůj reklamní prostor pro programatické nakupování reklamy. Technologicky to celé poběží na platformě Rubicon Project, která má umožnit cílení na konkrétní skupiny uživatelů podle řady různých kritérií. Zapojená média budou pro účely cílení do společné databáze poskytovat a navzájem sdílet first-party data o chování uživatelů.  

Pangaea odstartuje v betaverzi v dubnu. Zapojení vydavatelé si v průběhu bety zároveň ponechají i další způsoby prodeje reklamy – od nativních formátů až k přímému prodeji. Jakou část prostoru tedy přes Pangaea nabídnou, zatím není jasné. O společný prodej se má starat tým složený ze zástupců jednotlivých vydavatelů, po spuštění do plného provozu má mít projekt svůj vlastní tým.

Média zapojená v alianci každopádně mohou nabídnout zásah 110 milionů uživatelů, většinou z velmi zajímavých sociodemografických skupin a ze všech kontinentů. V budoucnu by se navíc Pangaea měla rozšiřovat o další partnery – podle Business Insideru už s několika adepty jedná.

Připomíná vám to něco? Ano, v Česku od podzimu 2013 na podobném principu funguje Czech Publisher Exchange (CPEX), která sdružuje řadu velkých vydavatelů (například Czech News Center, Economia, Mafra, Mladá fronta) při prodeji reklamy přes real time bidding (RTB).

Našli jste v článku chybu?
Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

DigiZone.cz: Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

DigiZone.cz: Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?