Hlavní navigace

Ženy se na Internetu stydí a bojí

Jan Handl

Tedy alespoň podle zveřejněné studie. Ženy se stydí prezentovat svoji kreativní práci na Internetu více než muži. Podle toho, kolik obsahu produkují muži a kolik ženy, to je jasné. Žen a mužů je na Internetu skoro stejně, přesto ve tvoření dominují muži.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Studie tedy asi hovoří pravdu, tedy pokud je nedostatek „ženského“ kreativního obsahu na Internetu skutečně způsoben tím, že se ženy více stydí. Informace o studii zveřejnil server Ars Technica, autory jsou Eszter Hargittai a Gina WalejkoNorthwestern University. Jedná se o chuť prezentovat svoji kreativitu na Internetu, výzkumnice se zaměřily na texty, fotografie, videa a další kreativní záležitosti na Internetu.

Jeden by si pomyslel, že ženy nejsou tolik kreativní, ale americké výzkumnice si nedostatek „ženského“ obsahu vyložily tím, že se ženy prostě stydí. Z výzkumu plyne, že svá dílka na Internetu vystavují dvě třetiny mužů a jenom polovina žen. Celkem bylo výzkumem osloveno asi 1060 lidí, čerstvých absolventů chicagské univerzity. Ženy se prý nejenom stydí, ale také se na Internetu bojí o svojí bezpečnost, nechtějí se prostě veřejně svěřovat se svými osobními záležitostmi. To je na druhou stranu chvályhodné, nač zbytečně riskovat a podbízet se internetovým otravům. Zajímavá je formulace ve článku o tom, že by se nějaký ten postík na Internetu mohl vyvinout v návštěvu násilníka doma a následující vraždu ve spánku.

Ženy také prý moc nevěří ve kvalitu svých děl, takže se nechtějí dát urážet v reakcích na své výtvory. Muži jsou sebevědomější, ti o sobě tolik nepochybují. Raději sdílejí muziku, kterou složili a také jsou častějšími autory videa na YouTube.com. Pokud vás problematika žen a jejich působení na Internetu zajímá, můžete se podívat na report o studii přímo na univerzitních internetových stránkách.

Brand

Doufejme, že se ženy „pochlapí“ a budou se ve zveřejňování své kreativity na Internetu jenom zlepšovat. Nás muže by zajímaly zejména fotky a videa, hlavně s nějakým hodně zajímavým obsahem. Třeba snímky ve spodním prádle, nebo raději bez. Takovou kreativitu žen a samozřejmě i tu ostatní, můžeme my muži jenom vítat…

Ostatně, na Wikipedii ve článku „kreativita“ moc ženských jmen nenajdeme. Je to jistě škoda, a to nejenom kvůli nedostatku kvalitních hambatých obrázků amatérek. Ženy, moc vás prosím, nebojte se dát na Internetu najevo svoji kreativitu, nikdo vás za to neukousne. Možná právě naopak…

Našli jste v článku chybu?
12. 7. 2008 9:15
Vlasta (neregistrovaný)
Kdyby pan Handl pouze nepapouškoval to, co napsali jinde, tak by se možná víc zabýval vlastním poznáním a pak i vlastními závěry. Ty by mě zajímaly mnohem víc. Já si zas myslím, že některé ženy (snad ne všechny) se na internetu chovají docela výrazně, ale to je nutno hodnotit jinými měřítky, než pouze mužskými. (ke kterým patří i umění) ženy jsou schopné s jistotou anonymity, nebo s jistotou vlastního bezpečí (i neanonymního) představovat sebe velmi nestydlivě a nebojácně. Týká se to však jej…
12. 7. 2008 15:57
uživatel si přál zůstat v anonymitě
Mám pár dalších nápadů na články. Budou to zaručené bomby. Inspirovala mě k nim tato věta: "Celkem bylo výzkumem osloveno asi 1060 lidí, čerstvých absolventů chicagské univerzity." Takže, tady jsou ty návrhy: "Z bleskového průzkumu provedeného mezi návštěvnicemi obchodního domu Dolce & Gabana na Václavském náměstí vyplývá, že 98% Čechů se považuje za bohaté" "Nezaměstnanost v ČR dosahuje alarmujících 70 procent - průzkum provedený v pondělí v 11 dopoledne na náměs…