Hlavní navigace

Hledá se: Profesionální chrlič komentářů

6. 8. 2004
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Nejen o prázdninách, kdy se studenti rekreují u babiček, šňupou letní květy a jiné povzbuzující traviny nebo se nudí u třetího pokračování veleslavné hry DOOM, zajímá provozovatele zpravodajských serverů, jak zvýšit návštěvnost jejich obsahem nabitých portálů, portálků a informačních kiosků.

Také v souvislosti s vydařenou Letní školou SEO a možná s letní miniškolou praSEO mě napadlo, že na Internetu chybí spousta dalších užitečných povolání. Jedním z nich je i profesionální comment writer.

Nevím proč, ale u některých článků jsou daleko užitečnější, zábavnější a čtivější komentáře pod samotným článkem. Mám poslední dobou sklony k tomu, že článek čtu až po té, co si přečtu diskusní fórum pod ním. Vím, že nejsem sám. A také vím, že existují výjimky, ostatně o komentářích nedávno psal Martin Kopta zde na Lupě.

Ale to není až zas tak podstatné. Důležité je to, že komentáře pod článkem jsou nesmírně přínosné pro provozovatele webu. Díky komentářům, které tam vkládají nezištně čtenáři, lze vyhledávačem „dosáhnout“ i na článek nebo jiný dokument, na který bychom se zadanou vyhledávací podmínkou normálně nedostali. Takový komentář se pak vlastně stává součástí článku a může být nositelem dalších klíčových slov. Pominu-li to, že může být inspirací pro autora článku, lze jej využít nějak smysluplněji?

Samozřejmě, že ano. Což takhle zaměstnat profesionálního comment writera, který bude celý den sedět, sledovat články svých kolegů – redaktorů, novinářů a dalších psavců, a vhodným, naprosto zištným, způsobem je bude komentovat. Tu hodí nenápadně do nadpisu komentáře slovo Superstar, tu zanechá za sebou odkaz na jiný podobný článek, který vyšel na jeho domovském serveru dříve. Nebo použije u článku o plavkách slovní spojení sex a Diana Kobzanová. Ostatní na to budou samozřejmě nějak reagovat, tentokrát opět nezištně, a třeba použijí další pěkná slova, která se v té době na Internetu hojně hledají.

A to ještě není vše. Za chvilku by se náš nový comment writer nudil, a tak mu naložíme více práce. Bude procházet i články na jiných serverech a bude rozsévat do komentářů hypertextové sémě v podobě odkazů na server svého chlebodárce. V článku o MP3 přehrávacích nezapomene zmínit odkaz na recenzi, která ho zaujala na „jiném“ serveru. Napíše-li nějaký bulvární zpravodajský server o tom, že benzín pořádně podraží, vrhne se hned do diskuse pod článkem s protiargumentem, že četl „někde jinde“ něco zcela jiného a že zas tak drastické to s tím zdražováním nebude. Nezapomene samozřejmě uvést link, odkud čerpal své argumenty. Zpětné odkazy se hodí, ne? Je to jednoduché a funguje to. Navíc clickrate těchto odkazů je jistě daleko vyšší než clickrate neviditelných bannerů a jiných stejně zbytečných forem reklam.

BRAND24

To, že si autor článku sám píše popichující a kritické komentáře (samozřejmě v převleku za někoho jiného), není nic nového a někteří se tím ani netají. Vždyť na Internetu je to jednodušší než totéž provádět třeba v televizi. Otázkou však je, zda by za to mohl být někdo placený? A odpověď zní: proč ne?!

Co na tom, že práce takovéhoto chrliče komentářů je tak trochu neetická. Pokud budou mít komentáře hlavu i patu a přilákají nové návštěvníky, pak nebrání nic tomu to alespoň nezkusit. Dost možná, že se tím nakonec i pozvedne průměrná úroveň komentářů pod články v české internetové kotlině.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se zabývá publikačními systémy, eshopy a dalšími užitečnými internetovými. Aplikacemi, e-commerce a marketingem na internetu. Pracuje jako CEO ve společnosti Neternity Group s.r.o.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).