Česko a sociální sítě v číslech

Nejpoužívanější sociální sítí v České republice je Facebook. Klasické české sociální sítě, tedy Lide.cz/Spoluzaci.cz (Seznam.cz) i Libimseti.cz předstihl již před mnoha měsíci. Twitter.com je v ČR stále malý, byť se jeho pozice oproti loňskému roku zlepšila. A do hry vstupuje Google+.

  • Facebook používá 3.333.420 “lidí, kteří žijí v České republice” (Zdroj: Facebook)
  • Počet českých RU – červen 2011 – 7 665 962 (Zdroj: Netmonitor)
  • Velikost internetové populace ČR – červen 2011 – 5 868 529 (Zdroj: Netmonitor)

Facebook.com

Z  uvedených čísel plyne, že Facebook.com je v České republice využíván až polovinou české internetové populace, v sociálních sítích je jedničkou a celkově nejspíše dvojkou (počet návštěvníků bude vyšší než počet uživatelů služby a snadno tak může ohrozit 3.5 milionu u služeb jako jsou novinky.cz či iDnes.cz).

Je ale potřeba zdůraznit, že nejde o srovnatelné metriky a způsob zjišťování “3.333.420 lidí, kteří žijí v České republice” je neznámý a nezjistitelný (Facebook odmítá jakékoliv konkrétní informace sdělit). Mělo by nicméně jít o počet aktivních Facebook  uživatelů v rámci jednoho měsíce– není ale známo, jakým způsobem určuje Facebook přiřazení k “České republice” ani co znamená „aktivní“.


Facebook.com, Lide.cz, Spoluzaci.cz a Libimseti.cz (Zdroj: Google Trends for WebSites)

Získávat informace o českých internetových uživatelích Facebooku je možné přímo z Facebooku (vytvoření inzerátu) nebo z Google Trends for WebSites (a DoubleClick Ad planner by Google) – historická data udržuje například www.fejsbucek.cz. Jak Facebook.com, tak Fejsbucek.cz umožňují zjistit i základní sociodemografické informace.

Vývoj počtu českých uživatelů Facebook.com (Zdroj: Fejsbucek.cz)

Twitter.com

Twitter.com je v ČR využíván v podobě 40 až 50 tisíc účtů a navštěvován zhruba 290 tisíci českými uživateli (Zdroj: doubleclick ad planner), což je mimochodem číslo, které se od roku 2010 prakticky nezměnilo.

Micromedia v sčítání českých účtů na Twitteru došla k číslu 40 196 (viz Český Twitter má 40 196 účtů. Nejsledovanější účet? Roman Kreuziger) a ATAXO na svém www.klaboseni.cz uvádí 50 452 účtů (jde ale o české a slovenské účty). 


Twitter.com (Zdroj: Google Trends for WebSites)

LinkedIn.com

www.linkedin.com je sociální sítí zejména vhodnou pro headhuntery. Hodí se skvěle pro udržování aktuální podoby vašeho profesního životopisu a kariérního přehledu, méně už jako klasická sociální síť. Což je na jednu stranu dobře, na druhou stranu to brání silnějšímu růstu.

Podle Google má Linkedin.com 180 tisíc měsíčních českých návštěvníků (celosvětově 81 milionů).

Google+

Google+ byl spuštěn na konci června a v ČR má zhruba 60 tisíc uživatelů, tedy více než Twitter (Zdroj: Google+, Czech user count, estimation  od Tomáše Veleckého). Služba samotná je přitom stále v „testovacím beta režimu“. 

Celosvětově má Google+ přes dvacet milionů uživatelů, objem, který jiné sociální sítě dosáhly až po několika letech provozu.

České sociální sítě

Výrazně klesající zájem českých uživatelů o české sociální sítě potvrzují i výsledky tří největších sociálních sítí/služeb z měření NetMonitoru. Na příchod Facebooku nejvíce doplatilo www.libimseti.cz – z původních 300 tisíc denních návštěvníků je dnes na 30 tisících (přesto stále na hlavní stránce tvrdí, že má 300 tisíc) a návštěvnosti je tak na úrovni českého Twitteru. Pokles návštěvnosti se ale nezastavil ani u české jedničky, tedy www.lide.cz a dvojky, www.spoluzaci.cz.

KL_NOMINACE


Lide.cz, Spoluzaci.cz, Libimseti.cz (Zdroj: NetMonitor, RUest)

Dodatek autora : Poslední graf (Lide.cz, Spoluzaci.cz, Libimseti.cz) byl opraven po vydání, chybou volby grafu se vygeneroval „skládaný spojnicový“ – opraveno na klasický „spojnicový“

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 11. 2011 17:19

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »