Hlavní navigace

DV tv odstartuje 27.5. večer, „vysílat“ bude před Událostmi, komentáři

David Slížek

Největší letošní experiment českého internetu – videoprojekt týmu kolem moderátorů Daniely Drtinové a Martina Veselovského – je těsně před startem.

V úterý 27. května kolem deváté hodiny večerní se na Aktuálně.cz a na stránce DVTV.cz objeví první politické rozhovory a pokus o seriózní ryze internetový videoobsah odstartuje do ostrého provozu. V hlavních rolích tým kolem moderátorů Daniely DrtinovéMartina Veselovského a vydavatelství Economia.

Devátá hodina by jako čas publikování nových příspěvků měla zůstat i v budoucnosti. Přestože to nikdo ze zúčastněných neřekne nahlas, DV tv tak evidentně míří na čas před vysíláním jejich bývalého mateřského pořadu – Událostí, komentářů České televize. Večer je zároveň pro publikování rozhovorů s politiky k aktuálním tématům lepší než ráno, předpokládá tým DV tv.

Dodatek 27.5.: Jak na Twitteru píše Lukáš Bíba, mezi prvními hosty bude ministr financí Andrej Babiš:

A dalším hostem bude podle tweetu šéfa IHNED.cz Miloše Čermáka i ex-premiér Miroslav Topolánek:

Internetový projekt nabídne především formát rozhovorů – ať už moderátora s hostem, duelu či debat s větším počtem hostů. Stopáž by se měla pohybovat kolem pěti minut a denně by mělo být připraveno asi třicet minut nových příspěvků. Rozhovory se budou zpravidla natáčet ve stejný den, kdy půjdou do vysílání, aby byly co nejaktuálnější. Redakce ale bude mít připravené i předtočené „konzervy“ pro případ nečekaných změn v plánu.

DV tv chce nové příspěvky publikovat i o víkendech, půjde ale o „magazínovější“ témata, například o dění z kultury či společnosti.

Prémiový produkt

Jediným zdrojem příjmů nového projektu má být reklama. „Budeme nabízet klasické videospoty před příspěvkem, po něm i uvnitř – pokud bude mít video delší stopáž,“ řekl Lupě obchodní ředitel vydavatelství Economia Pavel Vopařil.

Kromě toho si inzerenti budou moci koupit také klasický overlay banner, který se zobrazí ve spodní části přehrávače, nebo formát „companion“, který je kombinací banneru a spotu. 

UX17

Economia podle Vopařila prodává reklamu v DV tv jako prémiový produkt za vyšší ceny, než jsou na trhu obvyklé. „Spoty nabízíme za 680 Kč/CPT, formát companion za 780 Kč/CPT,“ upřesňuje Vopařil. Firma zároveň vyjednává s nejmenovaným zájemcem o generální partnerství projektu na půl roku a za velký úspěch by pokládala, kdyby do konce roku dosáhla 7 milionů přehrání videí.

Právě finanční rentabilita projektu je v tuto chvíli jeho největší neznámou. Economia se ve smlouvě s firmou redakčního týmu zavázala, že projekt bude financovat tři roky. Pokud se do té doby neprokáže, že dokáže být výdělečný, může to znamenat jeho konec. A ten by zřejmě na dlouhou dobu odradil jakékoli další odvážlivce, kteří by se do videa na internetu chtěli pustit.

Našli jste v článku chybu?
27. 5. 2014 16:51
P2010 (neregistrovaný)

Ono to chce Flash ? V dobe stale neexistujiciho HTML5 (snad nekdy) standardu ? :-)

27. 5. 2014 8:26
Veduard (neregistrovaný)

musí být česky. Pokud je v němčině, může fungovat jen omezeně, snad jenom obrázky. Mimochodem - Tchibo nabízí Cafissimo přístroje, ale podle mých zkušeností se kapsle hodí i pro zařízení Caffitaly H6, která jsou podstatně propracovanější a nabízejí více variant. I čaj z pytlíku se tu dá uvařit.