Hlavní navigace

Facebook ruší aplikace, které neuspěly. Rozlučte se s Camera a Poke

14. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Isifa
Poke už není a chybět nejspíš bude málokomu. Konkurent Snapchatu způsobil jeden skandál, ale jinak nezaujal. Stejně tak jako aplikace s názvem Camera.

Na konci minulého týdne zmizela aplikace Poke z App Store. Pochopitelně v tichosti, protože když umírají aplikace, žádné famfáry, tisková prohlášení ani tiskové konference se nekonají. 

Na Poke je zajímavé to, že aplikace samotná se objevila rok po spuštění Snapchatu a nabízela totéž: tedy možnost poslat přátelům text, fotku či video, které vydrží deset sekund a pak „nenávratně“ (nebo vlastně ne – viz Úředně potvrzeno: Snapchat lhal uživatelům, žádné soukromí se nekoná) zmizí.

Na rozdíl od Poke se ale Snapchatu podařilo zaujmout stovky milionů lidí (ale také americké úřady), kteří bohužel uvěřili, že to, co posílají, je skutečně důvěrné a jejich soukromí nikdo narušovat nebude.

Paradoxně právě se soukromím a Poke souvisí jedna aféra. O tu se postarala Randi Zuckerberg, sestra Marka Zuckerberga. V typické ukázce nepochopení, že Facebook (a hlavně Poke) rozhodně není nic soukromého, použíla v roce 2012 Poke pro poslání rodinné fotografie. Aby se vzápětí divila, že ji Callie Schweitzer, tehdy ředitelka marketingu u Vox Media, poslala dál (viz Na Facebooku neexistuje soukromí, ani pro sestru Marka Zuckerberga).

Poke už není, stejně jako zmizela stránka Facebook Poke v nápovědě Facebooku.

Zmizela ale ještě další aplikace s názvem Camera, kterou Facebook uvedl na trh také zhruba před dvěma lety a mohla být určitým způsobem reakcí na oblíbenost Instagramu (který ale stejně nakonec skončil ve vlastnictví Facebooku). V době uvedení Camera na trh už Facebook mimochodem koupi Instagramu řešil.

BRAND24

Jenže, stejně jako nezaujalo Poke, nedařilo se ani samostatné aplikaci na fotografování. Určitým způsobem je možné úmrtí Poke i Camera chápat jako ukázku toho, že uživatelé na mobilních telefonech nemají zájem o více aplikací, které dělají jen to, co má dělat jedna „velká“ aplikace. Funkčnost obou aplikací totiž patřila do plné aplikace Facebooku a vytažení ven k popularitě rozhodně nevedlo.

O to paradoxnější jsou aktuální snahy rozdělovat funkce velkých aplikací do více samostatných, ať už jde o samotný Facebook, nebo nedávno oznámené dělení Foursquare

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).